Cum a aparut radioul in Romania, cine este autorul primului manual de jurnalism de la noi (1932), cum au reusit tinerii cuzisti sa compromita un congres al presei (Cluj, 1923), ce a insemnat invatamantul ziaristic in perioada comunista si multe altele sunt prezentate cu maxima rigoare documentara. Unele studii au o evidenta dimensiune polemica – a se vedea turismul jurnalistico-politic, dar mai ales confuzia dintre jurnalism si...
De ce se distrug negocierile? „Pentru ca la fotbal si la marketing se pricepe toata lumea. Pentru ca in multe companii nu este delimitat foarte bine rolul fiecarui om, iar de aici tentatia oricarui nespecialist de a intra pe teritoriul vecin, in loc sa aiba grija de ograda proprie” o spune un om de marketing de la client, care a tinut sa-si apere breasla, dar care nu intelege de ce are colegi care iau decizii in domenii pe...
„Opiniile mele sunt strict personale si nu implica in niciun fel institutia pentru care lucrez”, precizeaza din capul locului Traian Traicu, un om de comunicare bancara, ce vorbeste despre criza publicitatii in presa scrisa. Adusa de ponderea tot mai mare a bugetelor de media care au mers in TV, scaderea publicitatii in ziare a dus la scaderea calitatii editoriale a ziarelor, urmata de o scadere a tirajelor.
Pana acum doi ani la BRD, acum consultant in comunicare: Raluca Zamfir: Agentiile investesc doar in eficienta „audiovizuala”, ignorand practic interesul consumatorului de produse si servicii pentru ziare si reviste. In timp ce clientii pentru care lucreaza agentiile sunt interesati „sa apara” editorial in ziare si reviste, evident pentru consumator, acelasi cititor nu mai mai este catalogat ca fiind „de...
„Regulile pe print sunt facute de agentii, iar acest lucru nu ne mai convine. Au facut ca negocierile pe piata de publicitate practic sa nu mai existe. Nu mai vrem sa stam cu mainile in san, pentru ca agentiile nu-si vad decat propriul interes” a declarat pentru adplayers Mircea Ionescu, managerul regiei Media Point care admninistreaza vanzarile de publicitate ale trustului Adevarul Holding
Monitorizarea Outdoor (MIP OOH) n-a costat mult daca luam in calcul doar bugetul de 45.000 euro pentru acoperirea costurilor de operare. Cand te gandesti insa ca nici macar 1 euro nu este luat in calcul pentru volumul de munca prestat de furnizorii de outdoor pentru a oferi cheltuielile cu propriile panouri, bugetul este greu de cuantificat.
Volumul de publicitate outdoor cheltuit in Romania este de aproximativ 40 Milioane de euro net, iar cel al publicitatii Indoor este de aproximativ 10 Mil. euro, au estimat astazi pentru adplayers jucatorii din piata de media prezenti la evenimentul de lansare a Monitorizarea Investitiilor in Publicitate Out Of Home (MIP OOH).
Telefonia Mobila a cheltuit 42 Mil. euro, Cosmetice si Ingrijirea Sanatatii- 40 Mil. euro, Produsele si Serviciile Medicale 25 Mil. euro, cu cate 15 Mil. euro fiecare - Bancile si Asigurarile, Magazinele, Berea si Dulciurile, 10 Mil. euro - Automobilele si vehiculele 4x4 si cate 8 Mil. euro fiecare Produsele Lactate, respectiv Produsele de Ingrijire a Gospodariei au fost cei mai mari investitori in publicitate in...
In Romania, crestere cu 33,6% in 2011. Cifra de afaceri de 37,2 Milioane franci elvetieni CHF - aproximativ 30,2 Mil. EUR. Grupul Ringier, Global: 1,147 Miliarde CHF (932 Mil. EUR).
Mai exact 14,3% la ziare, si putin peste 15% in cazul revistelor consuma presa la locul vanzarii, asa cum arata cele mai recente rezultate din Studiul National de Audienta. Iata doar unul dintre motivele pentru care audienta unei publicatii poate fi mai mare decat tirajul vandut. Da, exista si oameni care nu isi explica de ce audienta este mai mare decat tirajul J
PUBLICITATE:
PUBLICITATE:
CELE MAI RECENTE ARTICOLE:
PUBLICITATE: