Intr-o țara cu peste 4.000 de pacienți pe listele de așteptare și doar 85 de donatori anual, campania #FearlessDonors iși propune sa lanseze un manifest național chiar de la inititatorii parte dintr-o comunitate de oameni pe cat de puternici, pe atat de expuși: motocicliștii.
AdPlayers. Info
Agenția Națională de Transplant din Romania lansează cea mai noua campanie de incurajare pentru donare de organe, cu creație semnata de AIN’T, agenția condusa de Jörg Riommi, CEO & Chief Creative Officer.
Intr-o țara cu peste 4.000 de pacienți pe listele de așteptare și doar 85 de donatori anual, care ocupa penultimul loc din Europa la donarea de organe, campania #FearlessDonors iși propune sa lanseze un manifest național chiar de la inititatorii parte dintr-o comunitate de oameni pe cat de puternici, pe atat de expuși: motocicliștii.
O campanie motorizata și de ,,donatorii de organe”
,,Alături de voci puternice din comunitatea motocicliștilor din Romania, lansăm un manifest național pornit dintr-o tensiune pe care o auzim tot mai des, dar care nu ne face deloc cinste: motocicliștii sunt numiți, in glumă, „donatori de organe”. Intr-o țară cu cel mai ridicat grad de accidente rutiere și cel mai scăzut grad de donare de organe, credem că e momentul să nu mai glumim despre asta” spun intiatorii campaniei, din comunitatea de motociclisti.
#FearlessDonors este o invitație la nivelul intregii societăți de a transforma stereotipurile din jurul donării de organe intr-un dialog mai amplu despre responsabilitate, siguranță și șansa reală de a salva vieți, prin solidaritate umană.
Bikers for Humanity, MotoADN, Motoraliul Anual Național, Charley Ottley și Cristian Hrubaru sunt primii care se alătură dialogului #fărăbariere, cu un mesaj puternic din partea comunității:
„Romania are nevoie de mai multă solidaritate cand vine vorba de alegerile importante pentru viață. Donarea de organe nu ar trebui să fie nici tabu, nici subiect de glumă, nici o etichetă negativă pe care să o punem anumitor categorii - ci un gest umanitar de care este foarte mare nevoie la noi in țară, care merită discutat și planificat de noi toți, in familie.”
Pentru miile de pacienți romani ale căror vieți depind de un transplant, fiecare dialog despre donarea de organe inseamnă nu doar speranță, ci o posibilă nouă șansă la viață.
,,In astfel de contexte creativitatea poate face cu adevărat diferența” Jörg Riommi, CEO & Chief Creative Officer, AIN’T
„Suntem extrem de mandri că AIN’T semnează o campanie atat de curajoasă și indrăzneață cum este Fearless Donors. Exact in astfel de contexte creativitatea poate face cu adevărat diferența, ajutand un subiect atat de important să ajungă la cat mai mulți oameni și să beneficieze de implicare, pentru a schimba lucrurile in bine.”, spune Jörg Riommi, CEO & Chief Creative Officer, AIN’T
Primul pas spre a deschide acest dialog a fost chiar lansarea campaniei in cadrul festivalului LaRock, la care au participat peste 50.000 de oameni. Aici, reprezentanții Agenției Naționale de Transplant și ambasadorii mai multor asociații moto din intreagă țară au luat cuvantul pe scenă și au purtat cu mandrie simbolurile Fearless Donors. Și formații muzicale cunoscute au preluat inițiativa, incurajand cat mai mulți oameni să intre in conversație.
„Campania Fearless Donors e un exemplu de curaj: o idee cu răsunet realizată alături de parteneri care nu se tem să aducă schimbare in societate și să deschidă o conversație atat de necesară. De acum inainte vorbim despre donarea de organe cu mandrie, niciodată cu frică.”, completează Ruxandra Papuc, Global ECD & Partner AIN’T
„Astfel de idei - neconvenționale și cu impact real - sunt parte din ADN-ul nostru și reflectă foarte bine ceea ce suntem și ceea ce facem in AIN’T.”, adaugă Ivanna Skulska-Lowe, Global Client Lead AIN’T
Peste 4.000 de pacienți pe listele de așteptare și doar 85 de donatori anual
Potrivit initiatorilor campamniei, cu peste 4.000 de pacienți pe listele de așteptare și doar 85 de donatori anual, Romania acoperă doar o mică parte din nevoia reală de transplanturi, in ciuda tuturor eforturilor echipelor medicale.
Statisticile europene ne plasează printre țările cu o rată scăzută a donatorilor, cu doar 4 donatori la 1 milion de locuitori, in contrast puternic cu media europeană de 21 de donatori la 1 milion de locuitori. O realitate care se traduce, din nefericire, in ani de așteptare și incertitudine pentru pacienții in nevoie și familiile lor.
„Acest demers este incă un pas pe care il facem in incercarea de a prezenta realitatea nu doar in cifre, dar și in percepția colectivă. Avem nevoie ca donarea de organe să devină un subiect firesc la nivelul societății și al familiei, dar și un simbol pozitiv. Fiecare organ transplantat inseamnă o viață salvată, iar in spatele fiecărui transplant reușit se află generozitatea unei familii care, intr-un moment de grea incercare, a ales să dăruiască cel mai de preț cadou pe care il putem lăsa după noi: a doua șansă la viață.”, spune Dr. Guenadiy Vatachki, Directorul Executiv al Agenției Naționale de Transplant.
Inițiativa va continua la nivel național, prin acțiuni menite să faciliteze alegerile informate și dialogul deschis in spațiul public.
“O astfel de inițiativă poate schimba cu adevărat destine” Lavinia Chican, Managing Director, Green Communication
“O astfel de inițiativă poate schimba cu adevărat destine, in special atunci cand indrăznim să abordăm deschis subiectul cu familia și apropiații. Ne bucurăm să fim parte din eforturile de a duce această misiune curajoasă in atenția cat mai multor oameni, pentru a crește, impreună, șansele celor in nevoie”, spune Lavinia Chican, Managing Director, Green Communication, agenția de comunicare a campaniei.
Cei care vor să susțină mai departe conversația, se pot alătura manifestului purtand unul dintre insemnele #fearlessdonors - fie ca insigne sau patchuri, fie pe tricouri ori bandane. Un simbol al curajului, prin care transmitem că nu ne temem să vorbim despre cel mai dur subiect și că alegem să o facem informat.
Mai multe informații despre situația transplanturilor in Romania și acțiunile Agenției Naționale de Transplant sunt disponibile pe canelele oficiale:
www.transplant.ro | Facebook | Instagram
Mai mult in Campanii, Responsabilitate Sociala, CSR,