Coca-Cola HBC România și Carrefour implementează primele două proiecte în cadrul parteneriatului strategic pentru sustenabilitate semnate in acest an
Joi, 04 Decembrie 2025

In cadrul campaniei, consumatorii au fost invitați să afle mai multe despre reciclarea ambalajelor printr-o pagină web dedicată, cu informații suplimentare despre rPET, și printr-un parteneriat strategic cu DEX Online, care ajută la explicarea și promovarea termenilor legați de sustenabilitate. 

AdPlayers.ro / News

După lansarea colaborării in cadrul Planului de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP), un parteneriat fără caracter financiar care are ca scop reducerea deșeurilor provenite din ambalaje și scăderea emisiilor de carbon, dezvoltat la nivel global de Carrefour și implementat local impreună cu Coca-Cola HBC Romania – cele două companii anunță progresul inregistrat in cadrul primelor două inițiative:

Campanie de conștientizare adresată consumatorilor, care evidențiază rolul reciclării și al ambalajelor realizate din materiale reciclate in reducerea impactului asupra mediului.

Un program mai amplu, axat pe optimizarea planificării comenzilor și a livrărilor, menit să eficientizeze procesul și să sprijine reducerea emisiilor de CO₂ generate.

Campania de conștientizare a consumatorilor

Prezentă in peste 150 de magazine Carrefour din intreaga țară, campania a promovat portofoliul Coca-Cola produs local, disponibil in sticle, excluzand etichetele și capacele, fabricate din 100% plastic reciclat (rPET). Sticlele din rPET au o amprentă de carbon semnificativ mai mică decat cele realizate din PET virgin. In cadrul campaniei, consumatorii au fost invitați să afle mai multe despre reciclarea ambalajelor printr-o pagină web dedicată, cu informații suplimentare despre rPET, și printr-un parteneriat strategic cu DEX Online, care ajută la explicarea și promovarea termenilor legați de sustenabilitate. 

Inițiativa a subliniat modul in care angajamentele de sustenabilitate se traduc in acțiuni concrete, in care consumatorii pot să se implice direct. In acest sens, o promoție in magazine, derulată prin aplicația Carrefour Act For Good, a recompensat consumatorii pentru alegerile lor. La achiziția de produse Coca-Cola in ambalaje rPET, in valoare de minimum 20 lei, consumatorii au primit un voucher de 5 lei in aplicație, pe care il puteau utiliza la următoarele cumpărături. 

Optimizarea planificării comenzilor și livrărilor

In paralel, cele două companii lucrează și la eficientizarea aspectelor logistice. Programul operațional include măsuri complementare pentru a optimiza procesul de distribuție intre Coca-Cola HBC Romania și Carrefour, avand un impact direct asupra emisiilor de CO₂. Prima inițiativă, deja implementată in 13 din cele 35 de hypermarketuri Carrefour, se concentrează pe optimizarea planificării comenzilor și reducerea frecvenței livrărilor – de la cinci la patru zile pe săptămană – menținand aceleași volume de produse. Totodată, Coca-Cola HBC Romania introduce remorci ușoare in colaborarea cu Carrefour, permițand transportul unui volum mai mare de produse pe cursă.

„Suntem mandri de această colaborare, care reunește eforturile ambițioase ale companiilor noastre in domeniul sustenabilității. Sustenabilitatea este o valoare comună care ne definește și face parte integrantă din activitatea noastră, nu doar in relația cu consumatorii, ci și cu partenerii din retail. Suntem convinși că, lucrand impreună, putem progresa și mai mult, prin abordarea unor aspectele esențiale ale colaborării noastre. Pe langă campania din magazine care evidențiază rolul ambalajelor reciclate, am făcut și un pas concret in zona de logistică, printr-o planificare și un transport mai eficiente, reducand astfel impactul asupra mediului. Și acesta este doar inceputul colaborării noastre, parte dintr-un amplu acord global care ne va ajuta să facem pași semnificativi inainte, apropiindu-ne de atingerea obiectivelor noastre de sustenabilitate”, declară Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC Romania.

„Suntem incantați să lansăm o astfel de colaborare in Romania, care reunește companii cu obiective clare in ceea ce privește sustenabilitatea. Este o oportunitate reală de a demonstra că schimbarea se produce prin acțiuni tangibile – fie prin utilizarea materialelor reciclate in ambalaje, fie prin reducerea emisiilor in rețeaua logistică. Romania este una dintre piețele unde am inregistrat progrese semnificative in ceea ce privește ambalajele sustenabile, după inaugurarea unității proprii de producție rPET și tranziția intregului portofoliu local la sticle, cu excepția etichetelor și a capacelor, fabricate din 100% rPET. Eforturile noastre sunt completate de Sistemul de Garanție-Returnare, care inregistrează rate de colectare de peste 80%. Parteneriatul cu Carrefour pune in valoare aceste eforturi, permițand comunicarea lor mai eficientă către consumatori”, adaugă Mark Docherty, General Manager Coca-Cola Romania.

„Ne bucurăm să contribuim, alături de partenerii noștri, Coca-Cola Romania și Coca-Cola HBC Romania, la consolidarea unor soluții sustenabile cu impact real: de la educație și responsabilitate, pană la reducerea impactului emisiilor de CO₂ asupra mediului. Acest parteneriat este o inovație in termeni de colaborare, in care două companii iși aliniază expertiza și resursele cu scopul de a crea un category management sustenabil, ce depășește zona de business și generează valoare pe termen lung pentru comunități și pentru mediu. Ca parte a acestui efort comun, estimăm reduceri anuale importante ale emisiilor de CO₂, prin optimizarea livrărilor și utilizarea remorcilor ușoare. Astfel, dovedim că sustenabilitatea este un angajament pe termen lung”, declară Gilles Ballot, CEO Carrefour Romania.

„Parteneriatele solide cu furnizorii noștri sunt esențiale in modernizarea și dezvoltarea retailului de astăzi. Acestea ne permit să inovăm, să imbunătățim experiența clienților și să dezvoltăm proiecte cu impact real, de la sustenabilitate și eficiență operațională, pană la diversificarea ofertelor din magazine. Alături de Coca-Cola Romania și Coca-Cola HBC Romania, imbinăm optimizarea transporturilor și utilizarea camioanelor ușoare pentru reducerea emisiilor, cu inițiativele dedicate clienților, precum campania de recompensare a alegerea ambalajelor sustenabile, prin programul Act for Good. Este un model de colaborare responsabilă, prin care reducem impactul asupra mediului și construim soluții durabile pentru un retail mai sustenabil”, declară Jagoda Zientara, Director Comercial și Aprovizionare și membru in Comitetul Executiv al Carrefour Romania.


SLBP – un nou standard pentru Carrefour și relațiile cu furnizorii

Colaborarea dintre Coca-Cola HBC Romania și Carrefour are ca scop obținerea de beneficii concrete și măsurabile pentru mediu, pe termen scurt și lung. Planul de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP) a fost inițiat de Carrefour la nivel global drept un cadru de colaborare mai larg cu Sistemul Coca-Cola, incluzand parteneri strategici de imbuteliere ai Companiei Coca-Cola precum Coca-Cola HBC in Romania, CCEP in Franța și Coca-Cola FEMSA in Brazilia, cu planuri de extindere in Europa și America Latină.

Prin acest parteneriat fără caracter financiar, Carrefour urmărește implicarea cat mai multor furnizori in strategia sa „Food Transition for All”, asumandu-și obiective comune și măsurabile in domenii cheie, care țin de sustenabilitate. 

Coca-Cola 

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse in peste 200 de țări și teritorii. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica intr-o schimbare in bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.

In Romania, ca in toate ţările in care işi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzand toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola Romania ( filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor inregistrate ) şi partenerul său, Coca-Cola HBC Romania, care imbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company in Romania.  

Portofoliul companiei este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor,  cu mărci de băuturi lider de consum in categoriile de băuturi carbogazoase, băuturi carbogazoase pentru adulți, sucuri, apă, sport, energizante, ceai gata de băut, cafea și băuturi alcoolice premium. Acestea includ Coca-Cola, Coca-Cola Zero Zahăr, Fanta, Sprite, Schweppes, Kinley, Costa Coffee, Caffè Vergnano, Valser, FuzeTea, Powerade, Cappy, Monster Energy, Finlandia Vodka, The Macallan, Jack Daniel’s și Grey Goose.

Lider al industriei locale de băuturi, cu 3 fabrici, in Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, Coca-Cola HBC Romania este un contributor important la dezvoltarea societății și economiei locale. Echipa Coca-Cola HBC Romania numără, in medie, 1.500 de angajați.  

Carrefour 

Carrefour Romania le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din Romania, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, in magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo, Wolt și Bolt Food sau pe baza comenzii pe www.carrefour.ro.   

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, in 113 orașe din țară și ajunge in top trei jucători de pe piața de retail din Romania, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025) pentru aproximativ 17.000 de angajați.   

Unul dintre cei mai mari angajatori din Romania, cu o echipă de aproximativ 17.000 de oameni, companiile aparținand Grupului Carrefour in Romania fac parte din categoria celor ce contribuie semnificativ prin impozitele și taxele datorate către stat. Astfel, in 2024, Carrefour a plătit la bugetul de stat prin toate companiile prin care este prezent pe piața locală (Carrefour Romania S.A., Romania Hypermarche S.A., Supeco Investment SRL și Columbus Active SRL) impozite și taxe de aproape un 1 miliard de lei, in creștere cu peste 20% față de 2023.

Carrefour Romania operează in Romania prin trei entități juridice principale: Carrefour Romania S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Mai mult in Campanii, Business, Retail,


 


PUBLICITATE: