Mult zgomot, pe bani putini. Publicitate online de 46,6 Mil. Lei pe Sem I. 2012.
Marti, 16 Octombrie 2012

( adplayers, Iulian Toma) 46,6 Milioane lei (RON, aproximativ 10,2 Mil. EUR) sunt cheltuielile de publicitate in Romania pe semestrul I din 2012, monitorizate deRomanian Online Advertising Study (ROADS). In crestere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cifra a fost dezvaluita la editia 2012 a evenimentului IAB Forum Romania 2012. Evenimentul a avut loc marti, 16 octombrie la Hotel Intercontinental Bucuresti, unde au fost prezenti mai multi profesionisti din industria online.

Ar mai trebui spus ca volumul nu este net, ci in baza tarifelor lista (rate card) inaintate de editori si regiile de media. Rezultat in urma metodologiei de monitorizare, cifra nu include publicitatea prin motoare de cautare sau retelele sociale. Monitorizarea a fost explicata de catre unul dintre oficialii companiei PwC, companie de audit care ofera prin datele ROADS detalii privind intreaga monitorizare a pietei de media online prin clientul si partenerii sai locali, IAB Romania si BRAT/ SATI. 

Desi mai mare, in moneda nationala, comparativ cu volumul cheltuit in trecut, luat la bani marunti, volumul investitiilor in publicitate online pe prima jumatate a anului 2012 este in realitate mai mic. Tinand cont ca in general piata de media administreaza bugetele clientilor in euro, iar cursul euro / leu a defavorizat moneda nationala fata de aceeasi perioada a anului trecut, surse adplayers din piata online estimeaza ca volumele reale de cheltuieli monitorizate sunt cu intre 5% si 15% mai mici. 

Intrebata de adplayers cum comenteaza variatia monitorizarii in moneda euro, reprezentanta PwC s-a limitat la a sublinia ca metodologia de monitorizare agreeata de auditor cu piata pe care o deserveste permite evaluarea cheltuielilor de publicitate doar in moneda nationala.

Mai mult in adplayers report


PUBLICITATE: