Robert Tiderle, Papaya Advertising: "Licitatie. S-au s-a uitat acest cuvant?"
Marti, 23 Mai 2006

( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

Robert Tiderle, Papaya Advertising: Licitatie. S-au s-a uitat acest cuvant?

In seria intrebarilor si raspunsurilor „10 Q&A cu AdPlayers pentru Ad’Or” raspunde Robert Tiderle (foto) Director General si fondator al agentiei Papaya Advertising - agentie de publicitate full service, infiintata in 2004.

Portofoliu Papaya Advertising cuprinde nume cum sunt Alexandrion Grup Romania, BCR Asigurari, Romdil, Compania de Factoring, Robstone Products, COR, Ministerul Administratiei si Internelor, Belles Marks Consulting, Fox Com Serv Distribution, Cahiro. Agentia a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de 7,719,156.96 RON (2,2 milioane EUR, estimare AdPlayers).

Evolutia generala

1. AdPlayers: Cum apreciati evolutia generala a Ad’Or pana in acest an (participarea agentiilor, organizare, imaginea festivalului)?

Robert Tiderle: Parea se se indrepte catre o stare de lucruri normala. Lucrarile erau din ce in ce mai bune, procentajul de ghost-uri scadea de la an la an. Dar anul acesta balta a fost lovita de o bata mai mare ca de obicei, din cauza organizarii, lucru care a dus la absenta din festival a unor agentii ale caror lucrari, daca ar fi avut posibilitatea sa fie inscrise, ar fi reusit sa creasca nivelul.

Comunicarea si organizarea

2. AdPlayers: Cum apreciati comunicarea / anuntarea perioadei de organizare / termenul limita de inscriere a lucrarilor?

Robert Tiderle: Penibila. Ca sa nu spun mai mult. Unii dintre organizatori au uitat pesemne ca interesul este ca sa fie cat mai multi participanti. Asistam la un meci de prima liga, cu regulamentele din Divizia Onoare, mai putin cuvantul onoare.

3. AdPlayers: Cand considerati ca era un moment optim pentru desemnarea organizatorului, stabilirea calendarului, conditiilor de participare, anuntarea juriului si programul final si al seminariilor Ad’Or?

Robert Tiderle: In primul rand, regulamentul de participare nu trebuie schimbat de la an la an. Datele de inscriere la fel. Daca nu exista un sistem, el ar trebui inventat, agreat si comunicat tuturor jucatorilor din aceasta industrie.

4. AdPlayers: Cum apreciati unele opinii ale agentiilor potrivit carora organizarea festivalului se face intotdeauna pe ultima suta de metri si ce credeti ca ar trebui facut pentru a nu se mai ajunge aici?

Robert Tiderle: 100% corecta. Ce trebuie facut? Pai daca dupa 5-6 ani de Ad’Or, inca ne mai punem intrebarea asta, atunci ce valoare mai are acest festival? Eu zic ca e simplu. Daca noi nu putem organiza asa ceva in conditii decente, atunci sa trimitem pe cineva sa invete de la altii. Uite, Papaya Advertising se ofera sa suporte costurile de training pentru asa ceva, si cere un singur lucru in schimb – sa fim anuntati din timp de deadline-ul de inscriere, nu ca in acest an, cand am aflat pe 9 mai ca data limita de inscriere este 3 mai.

Participarea agentiilor

5. AdPlayers: Considerati ca cele 21 de agentii care au inscris lucrari la Ad'Or 2006 reprezinta o participare relevanta a creativitatii din industria de publicitate romaneasca?

Robert Tiderle: Nu.

6. AdPlayers: Ce efect credeti ca are asupra festivalului si cum apreciati neparticiparea cu lucrari la Ad'Or a unor agentii romanesti membre / non membre RAAA?

Robert Tiderle: Evident un efect prost. Primar, nu secundar.

Buget si finantare

7. AdPlayers: Care credeti ca este nivelul de buget de care ar avea nevoie Ad’Or pentru a atinge criterii de performanta a organizarii / relevantei pe piata a participarii agentiilor

Robert Tiderle: Nu stiu. Si nu cred ca stie cineva.

8. AdPlayers: Din ce surse cum credeti ca ar putea fi asigurat bugetul Ad’Or (inscrieri, pachete de sponsorizare, vanzarea evenimentului la TV, vanzari de CD-uri / DVD-uri, altele numiti-le, eventual procente )

Robert Tiderle: Din taxele de inscriere. Ele ar trebui sa creasca exponential din cauza asta, dar poate ca ii va opri pe unii sa inscrie lucrari din proiecte neprofitabile, si pe altii sa inscrie tampenii.

Organizatorul si selectia

9. AdPlayers: Ce / Cat / Cand castiga o agentie de evenimente de pe urma unui astfel de eveniment si cum se face remunerarea serviciilor?

Robert Tiderle: In primul rand ar castiga numai daca isi face treaba cum trebuie. Toti participantii sunt potentiali clienti, iar daca sunt multumiti de organizare cu siguranta vor apela la compania respectiva.

10. AdPlayers: Care ar putea fi avantajele / dezavantajele festivalului pe termen scurt/ mediu in urma incredintarii sale in regim de franciza de catre un antreprenor de evenimente si cum credeti ca ar trebui anuntata / facuta selectia companiilor?

Robert Tiderle: Licitatie. S-au s-a uitat acest cuvant?


PUBLICITATE: