Reclama “Pisicaine” pentru Ursus Cooler, reclamata cu scrisoare la CNA si RAC
Vineri, 28 August 2020



Credit: Youtube

Reclama “Pisicaine” pentru Ursus Cooler reclamata cu scrisoare la CNA si RAC

,,Va rog sa publicati aceasta scrisoare deschisa a mea catre Consiliul National al Audiovizualului (C.N.A.) si Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”) referitoare la reclama ''PISICAINE” pentru URSUS COOLER reclama care, dincolo de conceptul creativ discutabil, vizeaza in principal copii si mai putin bautorii de bere - chiar si de bere cu suc.” se plange doamna Ana Precup, care mai spune ca unul dintre copii sai de 9 si 13 ani i-a solicitat sa cumpere produsul Ursus Cooler


AdPlayers. Iulian Toma

Reclama “Pisicaine” pentru Ursus Cooler este reclamata cu scrisoare la Consiliul National al Audiovizualului (C.N.A.) si Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”).

Sau cel putin asta ne spune intr-o scrisoare remisa AdPlayers, doamna Ana Precup, care precizeaza ca este si mama a doi copii minori de 9 si 13 ani, pentru care a reclamat deja respectivul mesaj publicitar la CNA si RAC drept unul care se adreseaza si copiilor. Motivul? Chiar unul dintre cei doi copii ai sai i-a solicitat sa cumpere produsul.

,,Va rog sa publicati aceasta scrisoare deschisa a mea catre Consiliul National al Audiovizualului (C.N.A.) si Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”) referitoare la reclama ''PISICAINE” pentru URSUS COOLER reclama care, dincolo de conceptul creativ discutabil, vizeaza in principal copii si mai putin bautorii de bere - chiar si de bere cu suc.” se plange doamna Ana Precup.

Mai jos reclama ,, Pisicaine” pentru Ursus Cooler si scrisoarea, inclusiv argumentele invocate, pentru oprirea promovarii produsului Ursus Cooler.

Are doamna Anca Precup dreptate cat sa ceara inclusiv oprirea promovarii produsului catre forurile de reglementare din audio-vizual si publicitate?

Asteptam feedback si alte pareri avizate, inclusiv pentru continutul AdPlayers:
iulian.toma@adplayers.ro

Credit: Youtube

Stimate domnule Iulian Toma,

Va rog sa publicati aceasta scrisoare deschisa a mea catre Consiliul National al Audiovizualului (C.N.A.) si Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”) referitoare la reclama ''PISICAINE” pentru URSUS COOLER reclama care, dincolo de conceptul creativ discutabil, vizeaza in principal copii si mai putin bautorii de bere - chiar si de bere cu suc.

Consider ca trebuie sa luam masuri imediate pentru a opri aceasta marsevie a lui Ursus de a tinti cu Ursus Cooler copii si de a si vinde cu orice pret produsul.

Consider deasemenea ca este de datoria noastra sa avertizam atat compania Ursus cat si alti berari ca trebuie sa respecte standardele de comunicare in vigoare.

Sunt profund ingrijorata de faptul ca copii (eu am doi - 9 si 13 ani) sunt efectiv incantati de aceasta reclama stupida si vor sa guste produsul (chiar saptamana asta fiind cu baietelul cel mic in Kaufland am avut de furca cu el in magazin ca vrea Cooler Pisicaine.

In speranta ca intelegeti mesajul meu - sper sa informati publicul despre acest demers. Am scris in mai multe locuri - sper macar cineva, care are copii si este in aceiasi situatie ca mine sa faca ceva sa oprim asta.

Cu respect,

Ana Popescu

 

Scrisoare catre C.N.A. si R.A.C.

Stimati domni, Stimate doamne,

Subsemnata Ana Popescu, mama a doi copii minori (9 ani si 13 ani) va solicit interzicerea imediata a materialului publicitar la Cooler – spot tv Pisicaine difuzat incepand cu luna iulie care infatiseaza un “Pisicaine”, asa cum se prezinta acest personaj ca fiind un hybrid intre pisica si caine, similar produsului promovat “bere si suc intr-unul singur”

Daca veti analiza acest material publicitar veti constata *numeroase abateri de la lege.*

Astfel:

Desi teoretic produsul se adreseaza persoanelor peste 18 ani, faptul ca personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie, *este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor* si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv *bere si suc in acelasi continut.*  Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand ”0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

Potrivit sintezelor legislative facute de Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”) reiese dupa cum urmeaza:

*2.1. Comunicarea comercial? nu va fi realizat? pentru a fi direc?ionat? c?tre persoanele sub varsta de 18 ani.*

*2.2. Comunicarea comercial? nu va prezenta persoane consumand bere dac? acestea nu sunt, nu ac?ioneaz? ?i nu par, in limite rezonabile, a avea peste varsta de 25 de ani.*

*2.3. Comunicarea comercial? nu va fi direc?ionat? in mod specific c?tre minori ?i nici nu va prezenta minori ce consum? bere.*

*2.4. Comunicarea comercial? nu va promova obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrit??i), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atr?g?toare in special persoanelor sub varsta 18 ani. *

*2.5. Comunicarea comercial? va ap?rea in presa scris?, radio, televiziune, cinema sau in orice alt? form? de media digital? inclusiv internet, re?ele de socializare ?i mesaje scrise, doar dac? cel pu?in 70% din audien?? este de a?teptat s? aib? varsta legal? pentru achizi?ia de alcool. O destina?ie de plasare va fi considerat? rezonabil?, dac? evaluarea componen?ei audien?ei inainte de plasare, a indeplinit criteriile de plasare.*

*2.6. Comunicarea comercial? cum ar fi panourile, posterele din sta?iile de autobuz etc. nu va fi amplasat? in apropierea ?i in raza ?colilor, liceelor, gr?dini?elor, locurilor de joac? sau in alte locuri folosite in special de persoane aflate sub varsta de 18 ani pe o raz? de 200m.*

In ceea ce priveste comunicarea comerciala referitoare la bere, aceasta trebuie:

- *s? fie intotdeauna dezvoltate, implementate ?i administrate cu responsabilitate;*

- *s? fie intotdeauna in deplin? conformitate cu legile, reglement?rile ?i codurile in vigoare**;*

- *s? nu fie niciodat? adresate minorilor (persoane care nu au implinit varsta legal? pentru achizi?ia de alcool);*

- *s? nu incurajeze niciodat? comportamentul violent, agresiv, periculos, anti-social sau ilegal;*

- *s? nu incurajeze niciodat? consumul de alcool ?i conducerea vehiculelor sau abuzul de alcool;*

- *s? nu injoseasc? niciodat? nici un grup al societ??ii ?i s? nu ofenseze standardele acceptate de bun gust ?i decen??*.

*Fata de cele de mai sus, foarte bine si clar mentionate, prin noua campanie la URSUS Cooler lucrurile stau complet diferit:

- se desfasoara activitati de publicitate inselatoare, definite de lege ca fiind publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent;

- identifica targetului respectivului produs , bere, ca fiind grupurile de copii

- sunt promovate obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrit??i), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atr?g?toare in special persoanelor sub varsta 18 ani.

Avand in vedere cele de mai sus, va solicit interzicerea imediata a difuzarii materialului publicitar la produsul Ursus Cooler.

Cu respect,

Ana Popescu 

Mai mult in Opinii, Reglementare, Autoreglementare

PUBLICITATE: