Ceptura isi strica vinul? La publicitate, sigur. Incluziune sociala, Bebe Cotimanis si un negru in cel mai recent spot. Ce va urma?
Marti, 26 Octombrie 2021

Credit. Youtube.

Crama Ceptura a facut-o de oaie. Ori sa-i spunem ca a facut-o de otet. Sau de incluziune sociala. Inca nu stim. Decoamdata am ajuns la incluziune sociala si un negru in cel mai recent spot publicitar.

Ce va urma? Inca nu stim. Dintr-un vin ales, in publicitate s-a ales, probabil, cu cine vrea artistul. Un comediant fara expertiza in publicitate. Oameni care fac haz de necaz la televizor. Iar pentru Ceptura, fara o strategie de comunicare, cel mai probabil o paguba la producator.

Ce spun creativii despre noua creatie? Ceptura, la AdPlayersCritic, mai jos.
Din dorinta de a spune lucrurilor pe nume, am protejat identitatea celor care au analizat creatia.  

E. M, Director de Strategie, 18 ani experienta in comunicare.

Am vazut de cateva ori spotul Ceptura. Am incercat sa ma izolez complet de ce ar insemna pentru mine vinul Ceptura si sa intru in mintea autorului. Nu am reusit deloc. De ce?

Pentru ca totul este fortat. Si as vrea sa le iau pe rand:

1. Consumatorul de vin Ceptura (un vin mediu ca pret - sunt pentru oameni normali, middle class, nu pentru tineri frumosi si liberi, non rasisti din industria de marketing si comunicare. Intreb Clientul care a aprobat asa traznaie: cati dintre domnii de 50 - 60 de ani care vad spotul se identifica cu acest scenariu? Si cati se bucura oare ca fata lor, probabil unicul copil se casatoreste cu un domn din Congo? si dintre cei ramasi - cati mai cumpara Ceptura? Nota 3 la cunoasterea consumatorului, Clientule Ceptura;

2. Ideea. Desi se doreste constructia unui umor de situatie dat de contrastul de personaje (un domn din Congo si un domn de 60 de ani, tata de fata care este dragut cu - probabil viitorul sau ginere, dragut, curtenitor si foarte galant) ceea ce rezulta la final este o bazaconie. Tensiunea data de manca-l-ar tata (replica ce se doreste a fi simpatica) este gresita si previzibila - Nu razi - nici daca ai mancat negrese inainte (ma refer la prajitori).

3. Executia. L-am vazut pe Bebe Cotimanis. Personaj total contra firii in spot, sper ca nu l-au ales pentru ca era chel - idem cu domnul din Congo - simtind ca trebuie sa fie ospitalier cu acesta din fraternitatea cheliilor. Mama (sotia lui Bebe - este atat de falsa incat orice as zice - nu mai are sens. Iar tanara prietena a domnului din Congo se vede ca isi da seama de falsitatea momentelor - nu schiteaza nici macar un zambet sau ceva de genul - vreau si eu sa apar in spot. Pentru ca NU are nici o treaba cu asta de fapt - si se cam vede.

Concluzia mea - spotul este de fapt de un fals atat de prost incat am simtit nevoia sa mi zic - eu nu o sa cumpar niciodata Ceptura pentru ca asa ceva nu trebuie sa ne deranjeze pe TV. Agentia care a facut asta ar trebui imediat sa si ceara scuze clientului si sa i dea banii inapoi. Inclusiv sticlele de vin desfacute la filmare.

I. M. Group Creative Director, 12 ani experienta in comunicare

Am vazut cu interes spotul Ceptura de cateva ori. Inca un experiment nereusit facut de ce de la Ceptura dupa campania cu salutul de pandemie (filmata cu telefonul si atat de prost facuta incat orice comentariu e de prisos).

Probabil au dat un bax de vin la 3 baietii si asta a iesit.
Spotul Ceptura - Salut aici:
https://www.youtube.com/watch?v=kPzjsC5CsH8



Deasemenea am remarcat spotul anti bere facut de Ceptura anul trecut - o mega idee a unui vin prost - sa raceasca vinul cu bere si sa apara si Bobonete aici ca sa mai dreaga busuiocu.
Spotul Ceptura, Anti-bere, aici:
https://www.youtube.com/watch?v=pM1WWswFkGo


Poate la Ceptura se bea numai rose la mici - noi restul ne-am dori bere. Aici a fost scump - ca Bobonete costa. Nici o idee, nici o legatura cu ce ar trebui sa fie Ceptura de fapt.

Anul acesta, probabil puternic afectati de pandemie care ne-a lovit pe toti cel putin la cap am vazut ceva cu totul ''special''.

Mai exact, noul spot Ceptura - ,,Ne aduce impreuna". Oare?

https://www.youtube.com/watch?v=yhvf8UaQsEg



Nu am de zis decat: fals, prost, fara sens pe logica si pe target. Am incercat sa intru in mintea autorilor si sa inteleg - deci nu ne intelegem la multe dar la Ceptura ne intelegem? Sau cum? Am inteles cu greu de ce un negru. Dar de ce Cotimanis? Si de ce tanara e atat de scarbita de rol? Oare cetatenii care l-au propus si cei ce l-au aprobat nu au nitel simtul realitatii apropos de brandul Ceptura si ma refer aici la consumatorul de Ceptura? Cati dintre cei care va beau vinul va vor mai bea vinul si dupa ce au vazut aceasta reclama?

P. M. Senior Copywriter, 8 ani experienta in comunicare:

,,Am ras copios la acest spot. Este atat de prost, de fals si de fara sens incat sper ca cei ce l-au aprobat l-au discutat in toiul unei betii pe la 4 dimineata si l-au filmat si aprobat de final pana la 6 cand s-au dus la culcare.

Publicitarilor ce l-ati propus v-ati gandit si la consumator? Si dupa ce ati vazut ce a iesit de ce v ati pacalit clientul?

Domnule Client Ceptura. Va sugerez sa nu va mai lasati pacaliti si sa verificati daca nu cu sotiile dumneavoastra macar cu soferii dumneavoastra - fie personali fie de la companie - pentru ca aceste nereusite campanii sa nu se intample.

A. B. Director Creatie, de 20 de ani in comunicare

,,Nu am mai vazut ceva atat de prost de acum 14-5 ani. Un soi de farsa publicitara data clientului probabil de niste ,,copiwriteri" afectati major de covid sau disperati dupa bani.

Este gresit atat strategic (fara nici o legatura cu consumatorul de Ceptura) cat si creativ. Fortat, fals, prost. Degeaba l-au bagat pe Cotimanis - atat nu face decat sa amplifice fortarea de nota din dorinta disperata de a ne face sa radem. Nu mai bine donau, dansii, banii astia? Ca efecte nu va avea aceasta campanie. Ma intreb si eu.

S. P. Director de Creatie.

Am vazut spotul Ceptura. O copie proasta a unui spot fortat oricum.
Spotul cu pricina, aici 
https://www.youtube.com/watch?v=t0GV2ZWuRIs

Acelasi concept creativ. Ceptura o executie mai ieftina, mai proasta si mai fara sens. Oare un domn de 55 de ani bautor de Ceptura este atat de curtenitor cu un cetatean african din Sudan care face dragoste cu fiica dansului?

Oare cei de la Ceptura inteleg ca atunci cand copiaza, macar trebuie sa o faca elegant?

Sa ti fie rusine, Ceptura. Pacat ca mai faceti, pe alocuri, si un vin bun.”


Asteptam si alte opinii despre cea mai recenta creatie Ceptura, la AdPlayersCritic. Pro sau contra, le vom publica in ideea ca cineva poate va avea ceva de invatat.

Mai mult in Creatie, AdPlayersCritic,



PUBLICITATE: