Perlele publicitatii, la examen de licenta
Luni, 16 Iulie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„ATL este un tip de comunicare indirecta a reclamei si prin aceasta nu se adreseaza direct consumatorilor finali. Sunt folosite canalele de transmitere a reclamei in ATL, deci vom trece la BTL pe care o vom imparti in forme de publicitate exacte, ce se adreseaza consumatorilor finali: afisul public, banerul, publicitatea prin produs. Publicitatea prin produs este metoda prin care la cumpararrea produsului pe acesta exista o reclama la un alt produs. Publicitatea prin afis este un mod care in epoca noastra a ajuns la un stadiu foarte avansat de creativitate, aparand in moduri neasteptate sau in modalitati care generaza iluzii optice placute”.

Nu este o perla de examen apartinand vreunui elev de liceu. Este doar una din perlele studentilor la examenul de licenta din vara 2007 de la SNSPA, disciplina de specialitate – Publicitate. Poate chiar “Oscarul” examenului de licenta dupa cum il califica Dan Petre (D&D Research) unul din profesorii facultatii. Din ratiuni ce tin de confidentialitatea meseriei, profesorul nu ne furnizeaza si identitatea viitorului “specialist” in publicitate.

„Nu este o caracteristica a pregatirii studentilor, aceste perle fiind destul de rare”, afirma Dan Petre, pentru AdPlayers.ro. „Insa ele exista si merita vazute pentru a ne mai descreti fruntile”.

Recolta de bijuterii la subiectul „Principalele tipuri de publicitate care se adreseaza consumatorilor finali” nu se opreste aici.

„Avem apoi publicitatea de mesaj care vine sa transmita incununarea ideii de produs prin mijloacele consacrate. Astfel, avem publicitate de tip BTL in care intalnim manifestari de mesaje publicitare sub forme de publicitate prin ziare, televizor, radio si afisaj stradal, cat si publicitate de tip USP care desi noua se manifesta prin diverse canale de comunicare de tipul internetului sau al comunicarii ideii de brand la nivel de afacere business to business”.

Profesorul estimeaza pentru AdPlayers ca 20% dintre cei care calca pragul facultatii cu profil de comunicare nu au o chemare pentru meseria la care invata, poate si pentru faptul ca nu iau un contact practic cu ea.

Acesta este si motivul pentru care, “incurajez studentii sa lucreze in perioada facultatii in cadrul companiilor care activeaza in industria comunicarii, desi uneori sunt criticat de cei care  cred ca acest lucru nu este intotdeauna un avantaj”, spune Dan Petre.

Profesorul nu este la “prima abatere”, privind publicarea perlelor la examene, initiativa care spune ca nu a fost tocmai bine primita, este evident si de cine. Pe langa perlele de la Licenta din vara, el a mai publicat pe blogul propriu si altele, in luna februarie a acestui an.

Mai jos, si celelalte "nestemate", care palesc in fata primelor doua.

(sursa: http://danpetre.wordpress.com).

“Publicitatea poate fi definita urmarind modelul simfonic al comunicarii: un emitator trimite un mesaj prin intermediul unui canal”.

“Publicitatea este o variabila de natura calitativa de ordin psihologic prin care se urmareste producerea unor bunuri sau servicii”.

“Publicitatea adresata consumatorilor este adresata direct consumatorilor finali si are ca scop stimularea consumatorilor de publicitate”.

„Tehnicile de publicitate care se adreseaza consumatorilor finali sunt cele care sunt in legatura cu ciclul de viata al produsului si implicit cu spirala publicitatii”.

„Unul din tipurile de publicitate existente este acela adresat grupurilor tinta”.

„Principalul tip de publicitate adresat consumatorilor finali este cea de marca”.

„Principalele tipuri de publicitate intalnite la nivelul consumatorilor finali sunt intalnite in randul firmelor de publicitate ce vin sa satisfaca necesitatea consumatorilor”.

„Consumatorul final poate fi definit ca fiind individul care ia contact cu produsul promovat si in final care il achizitioneaza cumparandu-l”.

„Pozitionarea este primul tip de Publicitate. Aici se da viata Produsului si acesta isi ocupa un loc pe piata, pozitia sa pe care o merita”.

„ATL – abowt the line”.

„Publicitatea adusa produsului care este contrafacut doar foloseste imaginea „de marca” a produsului original”.

”Crearea imaginii de marca (brandului) urmareste sa creeze un nume de marca”.


PUBLICITATE: