Mihai Ghyka, fost GM Inbev, despre Effie: 'Festivalul are ca prima menire recunoasterea rezultatelor unui BRAND'
Marti, 27 Mai 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)


Fost General Manager al InBev pana de curand, dar si membru in comitetul de organizare al primei editii EFFIE Awards Romania, Mihai Ghyka a trimis pe fundalul controverselor Effie din cursul saptamanii trecute un „Apel la luciditate”.

 

Poate si mai important este faptul ca Mihai Ghyka a reprezentat multi ani Clientul atat pentru agentia agentiilor Leo Burnett cat si McCann Erickson.

 

APEL LA LUCIDITATE

 

Acum 5 ani, un mic grup de publicitari romani a initiat festivalul de publicitate “EFFIE Awards Romania”: Manuela Necula, Radu Florescu, Piotr Lysak, Mihai Ghyka. Acest prim comitet organizator, reprezentand UAPR si IAA a lansat EFFIE in Romania.

 

Spuneam  atunci ca EFFIE este complementul ideal al Ad’Or, pentru ca o piata matura are nevoie atat de un festival al creativitatii cat si de unul al eficientei in comunicare. Publicitatea de dragul creativitatii nu poate exista, economic vorbind. Iar eficienta fara creativitate isi pierde farmecul si placuta surprindere a privitorului pe care o cautam cu totii. Am gandit asadar EFFIE ca un tandem de cursa lunga cu Ad’Or.

 

Astazi, constat cu surprindere ca principiul enuntat in 2003 este perfect valid. Din pacate,  intr-un sens pe care nu il intuiam nici unul din noi: festivalul Ad’Or “a tinut” un Effie curat. Prin disparitia temporara a festivalului Ad’Or, contestatiile si spiritul destructiv au “contaminat” Effie. Disputele sunt in jurul “creativitatii” ori “paternalitatii” unei campanii ori idei de campanie.

 

Cateva lucruri merita lamurite.

Regulamentul de jurizare EFFIE, aloca 66% din punctaj rezultatelor de campanie si doar 33% comunicarii, in sensul de coerenta cu strategia, publicul tinta si integrare a diferitelor executii. “Creativitatea” este si trebuie sa ramana un criteriu al Ad’Or. Asa cum “Agentia Anului” este un premiu Ad’Or si nu Effie.

 

EFFIE promoveaza rolul publicitatii ca un mijloc eficient de utilizare a resurselor. Festivalul are ca prima menire recunoasterea rezultatelor unui BRAND. In primul rand, brandul este cel chemat pe scena, nu agentia. Modul in care campania a fost redactata si introdusa in concurs tine exclusiv de detinatorul ultim al Brandului – clientul. El este cel care furnizeaza rezultatele si isi da acceptul pentru redactarea cazului. Sunt branduri pentru care doua sau trei agentii au introdus cazuri in aceeasi editie EFFIE.

 

In cazul de fata, Timisoreana este merituosul castigator al EFFIE Awards 2008. Faptul ca GMP a invitat pe scena agentia Lowe, recunoscand explicit meritele acesteia este o dovada de cavalerism si fair-play fara urma de echivoc.

 

Mai mult ca oricand, avem nevoie de luciditate si de dreapta masura. EFFIE a premiat cele mai eficiente campanii de brand din 2007. Atat. Batalia orgoliilor creative nu isi are locul. Industria de comunicare din Romania are de castigat refacand tandemul: un EFFIE curat alaturi de un Ad’Or renascut pe baze noi, care sa nu permita intrarea “ghosturilor” deja consacrate. Lasand contestatiile si orgoliile deoparte”

 

Mihai Ghyka

 


PUBLICITATE: