Mihaela Ungar: “RAC este creierul autoreglementarii în publicitate”
Joi, 20 Septembrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Mihaela Ungar: “RAC este creierul autoreglementarii în publicitate”“RAC este creierul autoreglementarii în publicitate - prin protocolul semnat cu CNA”, a afirmat, pentru AdPlayers.ro, Mihaela Ungar - Presedinte Romanian Advertising Council (RAC) si Director Marketing  la Colgate Palmolive România, încercând o comparatie cu un organism viu a mecanismului autoreglementarii în comunicare.

„Plamânii, daca vreti, sunt repreprezentati de existenta unui numar critic de membri ai organizatiei si a sectorului publicitar pe care acestia îl reprezinta”, este de parere presedintele RAC.

“Atât ca reprezentanta a RAC, dar si personal, îmi doresc ca autoreglementarea sa creeze un mediu de publicitate onest si corect pentru investitorii în comunicare si pentru consumatorii finali, subiect care va fi dezbatut foarte pe larg la IAA European Summit”, a motivat oficialul, participarea sa la sectiunea de discutii a modulului de Legislatie si Autoreglementare (B), care va avea loc în cadrul IAA Summit, de la Palatul Parlamentului, joi, 27 Septembrie, între orele 14.30 – 18.30:

“În plus, Presedintele de la EASA  ( n.r. Jean Pierre Teyssier  - Chairman of European Advertising Standards Alliance) vine tocmai cu acest mesaj", adauga Mihaela Ungar. "Prin prezentarea pe care o va face, domnul Teyssier va întari atât existenta RAC în România cât si necesitatea autoreglementarii în publicitate”.

„Suntem avansati ca nivel al autoreglementarii”, spune Ungar, referindu-se la autoreglementarea din România, fata de alte piete. „RAC a fost acceptata în European Advertising Standards Alliance înainte ca România sa fi intrat în Uniunea Europeana, practic, cu 2 ani înainte. Aceasta a reprezentat o recunoastere directa a calitatii autoreglementarii care exista, înca de atunci, la noi în tara”, sustine presedintele RAC.

“Majoritatea situatiilor speciale care vin la CNA sunt îndreptate catre noi”

Potrivit Mihaelei Ungar, un pas important în existenta si activitatea RAC a fost semnarea, în 2003, a protocolului de colaborare cu CNA. Oficialul organizatiei explica si mecanismul prin care este luata o decizie în RAC:

“Majoritatea situatiilor speciale care vin la CNA sunt îndreptate catre noi",, sustine ea. "De obicei acestea se refera la campanii de comunicare existente. Pentru fiecare solicitare se creaza un Comitet Etic RAC, format din membrii care nu sunt în conflict de interese cu cazul care se discuta”.

Presedintele RAC spune ca, daca în urma cu 2 ani, principalii membri ai organizatiei erau din rândul investitorilor în publicitate, în ultima vreme organizatia a reusit sa creasca numarul membrilor în mai multe directii:

“Cu cei 46 de membrii pe care îi are RAC, pe de o parte acoperim cei mai mari investitori în comunicare, iar, pe de alta parte, am reusit cresterea diverselor arii de acoperire, de la televiziuni si ziare, pâna la agentii de publicitate”, sustine oficialul. „Asiguram astfel un echilibru al celor trei parti implicate în procesul de comunicare, pentru eficientizarea procesului de autoreglementare: investitori în publicitate, agentii si media.”

„Daca esti consumator, este foarte probabil sa nu stii ca RAC exista”

Ungar spune ca atât ca reprezentare cât si la continutul activitatii de autoreglementare, în România nu se poate afirma ca exista o problema vitala nerezolavata.

“Poate singura problema pe terenul autoreglementarii este o mai buna cunoastere a activitatii si existentei RAC-ului. Aici este întotdeauna, firesc, loc de mai bine”, este de parere sefa organizatiei.

Ungar spune, spre exemplu, ca investitorii in publicitate, media si agentiile cunosc si participa la activitatea organitiei, în timp ce “daca esti consumator, este foarte probabil sa nu stii ca RAC exista”.

AdPlayersInfo

Programul Modulului de Legislatie si Autoreglementare

IAA European Summit, 27 septembrie, Palatul Parlamentului

14:30 - 18:30  Section B - Legislation and Self Regulation

  "The Advantages of Well Established Self Regulation Systems"

Mr. Donato Chiarini (Ambassador, Head of European Commission Representation in Romania)

  "Self-Regulation - The Most Effective Tool for a Responsible Commercial Communication"

Mr. Jean Pierre Teyssier (Chairman of European Advertising Standards Alliance)

  "How does the Communication Industry Face the Challenges of Responsibility?"

Mr. Jacques Bille, (IAA Vice President. European Union Affairs)

  "Who should have the Responsibility for Advertising Clearance"

Mr. Kristoffer Hammer, (Editorial Standards Manager, Broadcast Advertising Clearance Centre, UK)

  "New Consolidated Code for Advertising and Marketing Communication Practice"

Mr. Davis Hodge (Rapporteur for the International Chamber of Commerce Task Force on Marketing and Advertising Self-Regulation)

--------------------------------------------------------------------------------

  Panel discussions

  "What the Industry has to do for a Viable Self Regulation System?"

• Panel Moderator: Mr. Jacques Bille, (IAA Vice President. European Union Affairs)

• Mrs. Mihaela Ungar (President, Romanian Advertising Counsel)

• Mr. Rasvan Popescu (President, Romanian National Audiovisual Counsel)

• Mr. Davis Hodge (Rapporteur for the International Chamber of Commerce Task Force on Marketing and Advertising Self-Regulation)

• Mr. Kristoffer Hammer, (Editorial Standards Manager, Broadcast Advertising Clearance Centre, UK)


PUBLICITATE: