Pentru aproximativ 60% dintre romanii din urban, pandemia a schimbat perceptia privind viata la tara. Avantaje de a trai la tara pentru 44% dintre ei
Miercuri, 30 Iunie 2021

 

Credit. Vodafone

Conform unui studiu Vodafone, peste 60% dintre romanii care traiesc in zonele urbane s-ar putea gandi sa se mute la tara; Pentru 59% dintre romanii care traiesc in urban pandemia a provocat o noua perceptie privind viata la tara; Avantajele de a trai la tara predomina pentru 44% dintre romanii din urban; Pentru 69% dintre romanii din urban o conexiune buna la internet este o conditie obligatorie si de departe cea mai importanta pentru a locui la tara.

AdPlayers. info

Criza COVID-19 a schimbat atitudinea romanilor cu privire la ideea de a trai la tara: 59% dintre romanii din urban intervievati declara ca pandemia le-a influentat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la tara, potrivit studiului Digitalizarea Europei, comandat de Vodafone Institute si realizat de Kantar, care a cuprins peste 15.000 de persoane intervievate din 15 tari europene, inclusiv Romania.

62% dintre romanii din urban intervievati si-ar putea imagina sa se mute la tara in 1-2 ani.

Intrebati despre avantajele sau dezavantajele de a locui la tara, 74%, respectiv 80% dintre romanii intervievati considera apropierea de natura si beneficiile sale pentru un stil de viata sanatos ca fiind cele mai mari castiguri. Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scazut. Avantajele traiului la tara predomina pentru 44% dintre romanii din urban.

O conexiune buna la internet, mai importanta decat o infrastructura buna pentru servicii de sanatate

Conditia numarul unu pentru a locui la tara este de departe o conexiune buna la internet: 69% dintre romanii intervievati spun ca aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. Aceasta constatare este comuna in randul tuturor tarilor europene.

De fapt, o conexiune buna la internet a reiesit ca fiind mai importanta decat o infrastructura buna de servicii de sanatate, pe care 54% dintre romanii intervievati o considera esentiala, sau decat un transport public bun, considerat de 42% dintre romani ca fiind obligatoriu. 46% dintre acestia considera ca institutiile bune de invatamant sunt o conditie esentiala.

Modul in care UE si guvernele pot realiza potentialul comunitatilor rurale si pot consolida digitalizarea rurala in cadrul obiectivelor Deceniului Digital este, de asemenea, analizat intr-un nou raport produs de Deloitte si comandat de Grupul Vodafone, Raportul de conectivitate rurala, care poate fi accesat aici.

Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: „In lumina experientelor pandemiei, reducerea decalajului dintre urban si rural a devenit si mai importanta in Uniunea Europeana. Asa cum arata noul studiu Digitalizarea Europei, serviciile bune de comunicatii reprezinta conditia cel mai mult mentionata de catre respondenti pentru a se muta in mediul rural, capitol inca insuficient dezvoltat in multe tari. Avand in vedere obiectivele Deceniului Digital si investitiile prin Facilitatea de Redresare si Rezilienta care vizeaza transformarea digitala, UE are acum o oportunitate unica de a incuraja coeziunea si de a imbunatati calitatea vietii a milioane de cetateni europeni.”

Metodologie

Un sondaj online realizat de Kantar pe un numar de 15.000 de cetateni din 15 tari europene, care au inclus: Cehia, Estonia, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Spania, Suedia, Marea Britanie. Fiecare esantion national a cuprins cel putin 1.000 de persoane intervievate, cu varste peste 16 ani. Aceasta cercetare a fost efectuata in perioada 5 mai-16 iunie 2021. Raportul complet va fi disponibil in urmatoarele saptamani.

Institutul este think-tank-ul Vodafone. Exploram utilizarea potentiala si responsabila a tehnologiilor digitale pentru inovatie, crestere si impact social durabil. Prin cercetare si evenimente, oferim expertiza si idei fundamentate, precum si o platforma de dialog intre mediul de afaceri, mediul academic si decindentii politici.

Mai mult in Cercetare, Research,


PUBLICITATE: