Potrivit celui mai recent studiu Raiffeisen Bank, din seria de cercetări Despre Bani 1:1, participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază intre 300 și 500 de lei
AdPlayers. info
Festivalurile devin pentru romani un reper important de socializare și relaxare, iar vara este sezonul preferat pentru astfel de evenimente. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank in parteneriat cu Appinio, 7 din 10 romani, cu varste cuprinse intre 18 și 65 de ani, participă cel puțin o dată pe an la un festival din Romania. Aproximativ o treime dintre respondenții studiului merg la 2-3 festivaluri și doar 4% participă la mai mult de 3 astfel de evenimente.
Preferă plățile digitale
Plățile digitale se află in topul preferințelor in ceea ce privește metodele de plată in timpul festivalurilor, urmate de plata cu cardul fizic (40%). 44% dintre participanții la festivaluri preferă să plătească cu telefonul, 27% cu brățara de plăți oferită de organizatori și 10% cu smart watch, in timp ce 45% preferă, in continuare, să plătească cash.
”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că romanii nu doar iubesc festivalurile, dar iși doresc experiențe digitale, rapide și sigure inclusiv cand vine vorba de plăți. De aceea, continuăm să susținem inovația in banking și să fim acolo unde sunt și clienții noștri, oferindu-le soluții care le fac viața mai ușoară și distracția mai intensă.”, Laura Mihăilă (foto), Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank Romania.
Cheltuielile in cadrul unui festival, in medie, 850 de lei per persoană
Tinerii sub 35 de ani pot aloca chiar și peste 950 de lei, iar 3 din 10 respondenți spun că bugetul lor este intre 300 și 500 de lei. Aproape jumătate dintre participanți se așteaptă ca prețurile produselor de la festival să fie cu 10-24% mai mari decat in 2024, iar 18% estimează creșteri de peste 25%. Doar 15% dintre respondenți cred că prețurile vor fi mai mici comparativ cu anul anterior.
Distracția, muzica, atmosfera și relaxarea - motivele centrale pentru care romanii aleg festivalurile.
28% dintre respondenții sondajului spun că au participat sau vor participa la un festival in străinătate, destinațiile preferate fiind Tomorrowland (Belgia) și Sziget Festival (Ungaria). Pentru cei care răman in țară, atmosfera și diversitatea experienței contează cel mai mult: ”Vreau să am parte de o experiență de neuitat, să simt că trăiesc cu adevărat”, ”Particip pentru muzica bună și amintirile alături de prieteni”, declară unii dintre respondenți.
Studiul este lansat cu ocazia primei ediții a festivalului Neversea Kapital, ce va avea loc pe Arena Națională din București, intre 4 și 6 iulie 2025. Raiffeisen Bank este partener principal al evenimentului, continuand parteneriatul cu Neversea inceput in 2017.
Cercetarea a fost realizată in iunie 2025 pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1000 de utilizatori de internet cu varste cuprinse intre 18 - 65 de ani.
Raiffeisen Bank Romania - 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.
Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din Romania deservind aproximativ 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.
De peste 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din Romania, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Avand ca principiu fundamental responsabilitatea, potrivit bancii, Raiffeisen Bank contribuie la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, banca este implicata in comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu in ultimul rand, artă și cultură.
Mai mult in Cercetare, Research, Timp Liber, Festival, Banking, Digital,