"Sigur ca ne bucura premiile. Dar e bine sa ne bucuram "in punga"". Felix Tataru, GMP Group.
Joi, 24 Octombrie 2013
 adplayers, Iulian Toma

„Sigur ca ne bucura premiile. Dar e bine sa ne bucuram ”in punga”. Felix Tataru despre premiile agentiilor. 

„Cred ca ne astepata ani in care campaniile se vor face in 3 zile, daca nu si de pe o zi pe alta” mai afirma presedintele grupului GMP, facand o paralela cu campania fulger „WhyDon'tYouComeOver” initiata pentru Gandul. Tot legat de campania gandul Tataru mai afirma un usturator adevar, uneori: „din pacate, cei mai multi oameni de presa din Romania nu tin cu Romania, in competitia cu alte tari”.
 

Ce inseamna pentru GMP premiile de la Golden Drum?

Agentia Independenta a anului la Golden Drum, un Grand Prix, un Gold si un Silver, la acelasi festival sunt un succes neasteptat.

Pentru noi este un pas inainte catre obiectivul pe care ni l-am setat:  cea mai creativa agentie independenta din Romania. Evident pastrandu-ne drept misiune demersul de a ajuta brandurile sa ajute oamenii.

WhyDon'tYouComeOver a fost un act de curaj din partea Gandul.info (cel mai premiat brand romanesc la Golden Drum) si a agentiei ce a adus in premiera in Romania titlul de Agentia Independenta a anului la festivalul Noii Europe. Si, cel mai important, a facut sa se vorbeasca  pozitiv despre Romania. Campania a fost considerata de catre client cea mai de succes campanie de PR a Romaniei. Deci se poate! :-)

Aceasta campanie proactiva, pornita din atentia noastra la ceea ce se intimpla in jur si implementata in cateva zile, dublata de succesul sau concretizat in decizia Guvernului Britanic de a renunta la campania anti-emigranti pe care o pregatea, ne arata si alte lucruri:

Pentru Agentie: in epoca digitala, 2-3 saptamani pot fi un termen mare pentru a face o campanie. Cred ca ne astepata ani in care campaniile se vor face in 3 zile, daca nu si de pe o zi pe alta, desigur, cu riscul de a nu avea vreme sa o gandesti in toate detaliile, in profunzime. In plus, tot in era Digitala, puterea comunicarii a crescut atat de mult, incat putem sa ne permitem sa ne alegem cauze mari. Si ce poate fi mai mare decat ce se intimpla cu tara ta?

Pentru Clienti/companii: contextul si sincronizarea sunt esentiale. Cred ca bugetele de marketing ar trebui sa aiba un procent din ce in ce mai mare pentru actiunile neprevazute din viata consumatorului.

Pentru Media: curajul de a avea atitudine in a apara reputatia tarii. Vezi cate umilinte s-au intimplat in mass-media internationala la adresa Romaniei si ce reactii a avut mass-media romaneasca.  Cred ca acele branduri de media vor fi mai urmarite si mai iubite decat cele care nu fac decat sa amplifice starea negativa deja existenta la adresa Romaniei, prin propagarea unor stiri iresponsabile, lansate de altii doar cu scopul de a denigra. Si tarile sunt in competitie. Si, din pacate, cei mai multi oameni de presa din Romania nu tin cu Romania, in competitia cu alte tari.                                                                                                                                                                           

Ce inseamna premiile pentru agentii, in general?Ce insemna premiile pentru GMP si clientii agentiei?

E greu sa spun ce inseamna pentru altii. Sunt agentii pentru care premiile nu conteaza deloc, sunt altele pentru care sunt scop in sine. Premiile sunt efectul, nu cauza. Sunt consecinta, nu scopul. 

Sigur ca ne bucura premiile. Dar e bine sa ne bucuram ”in punga”. Si asta pentru ca orice recunoastere exterioara nu trebuie sa devina prioritara celei interioare. Daca tu nu stii cine esti si cate parale faci, este foarte periculos sa vina cineva din exterior sa te defineasca, gonflandu-ti astfel ego-ul. Energia creativa nu trebuie sa vina din gandul la recunoasterea colegilor tai din alte agentiii. In felul asta, s-ar putea, atunci cand nu mai ai acea recunoastere, sa ramai fara energia aducatoare de creativitate. Cred ca energia creativa ar trebui sa vina mai degraba din impactul pe care il avem asupra oamenilor carora ne adresam cu campaniile. Si marile campanii se vad de la o posta daca sunt facute pentru cativa directori de creatie, sau daca sunt gandite pentru oameni.

Asa ca ne bucuram impreuna cu clientii de recunoasterea pe care o primim de la industrie, atat la Effie unde suntem cea mai premiata agentie independenta din Romania, cat si la festivaluri de creatie.

Dar asta nu inseamna ca anumite campanii, nepremiate intr-un festival, inclusiv Effie, nu sunt valoroase sau sunt necreative.  Aici e riscul major. Sa te lasi validat de altii.

De exemplu, WhyDon'tYouComeOver a fost doar pe shorlist la Cannes. Nu cred ca i-a scazut valoarea. A avut un impact extraoridinar. Si asta spune tot. La fel pot spune si de cateva cazuri excelente inscrise la Effie anul acesta pentru Arctic si Ciucas. Campanii foarte valoroase. Clientii nostri o stiu cel mai bine. Nu inseamna ca sunt mai putin valoroase daca nu au fost premiate.

Asa ca, pe noi premiile ne bucura, ne ajuta sa spunem lumii la ce suntem buni si, astfel, suntem chemati in pichuri, dar incercam sa ne ferim de a ne lasa definiti de ele.

Cred ca si clientii se bucura, ca si ei sunt oameni, nu-i asa? :) Dar nu-si fac obiectiv din asta.

Incercam, atat noi cat si clientii nostri, sa punem focus pe cauza, si nu  pe efect. Si daca vin si premiile, nu putem fi decat recunoscatori. Daca nu, Capra Vecinului sa Traiasca! Apropos de asta, McCann: Chapeau pentru Bucharest not Budapest!


Mai mult in Business


PUBLICITATE: