Raiffeisen Bank Romania sprijina Rucsacul cu Povestiri. Jurnalisti si creatori de continut care scot la lumina tinuturi de pe Via Transilvanica
Miercuri, 13 Aprilie 2022



Corina Vasile, Director Comunicare si Sustenabilitate Raiffeisen Bank Romania: "Via Transilvanica face istorie fara indoiala. Mii de oameni si de comunitati se schimba pe parcursul acestui drum. Este ceea ce ne-am gandit si ne-am propus de la inceputul acestui proiect unic cu partenerii nostri de la Tasuleasa Social! Suntem fericiti ca am putut sa fim parte si sa sustinem inca de la inceput drumul care uneste. Povestea merge mai departe si acest proiect, Rucsacul de Povestiri de pe Via Transilvanica, spune minunat o parte din ea!"

AdPlayers. info

•            1000+ de km vor fi stabatuti pe jos si cu masina, in cautare de povesti de spus si experimentat din 31 de comunitati locale, pe parcursul a 10 zile, in cele mai recent marcate portiuni de carare

•            Vloguri, bloguri, articole si postari vor contura noi trasee culturale

•            Debutul Rucsacului cu Povestiri se face odata cu lansarea primei povesti in sunete a Via Transilvanica, noul EP drum, semnat de Electric Brother

•            Orga bisericii fortificate din Darjiu devine instrument virtual

•            Povestile Via Transilvanica si EP-ul drum vor intampina angajatii si vizitatorii Sky Tower din Bucuresti, intr-o activare multimedia

•            In septembrie, povestile de pe Via vor fi aduse la Bucuresti, la Muzeul Taranului Roman, intr-un eveniment de trei zile, deschis publicului larg

In 2022, Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica scoate la lumina, prin materiale multimedia, 50 de obiective de patrimoniu cultural, comunitati etnice, antreprenoriate locale, gastronomie, natura si localitati uitate. Toate acestea sunt povestile ce vor intra in „Rucsacul” cu care fiecare calator se poate echipa inainte sa strabata drumul care uneste Romania, de la Nord, la Sud, prin cararea marcata de voluntari si membri ai asociatiei Tasuleasa Social.

Cronicari Digitali, alaturi de Raiffeisen Bank Romania, continua al doilea an de rezidenta itineranta de digital storytelling care pune in valoare patrimoniul cultural de pe Via Transilvanica, anunta responsabilii de comunicare ai proiectului.

Potrivit informarii, in 2022 prin Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica vor fi descoperite si aduse in atentia publica cele mai noi tinuturi marcate pe Via, respectiv Terra Banatum, Terra Dacica si Terra Romana (judetele Caras-Severin, Hunedoara si Alba). Sursele povestilor spuse in mediul digital vor pleca de la Ghidul Drumetului, disponibil pe viatransilvanica.com, si vor dezvolta repere de calatorie culturala cu acces la experiente locale inedite.

"Via Transilvanica face istorie fara indoiala. Mii de oameni si de comunitati se schimba pe parcursul acestui drum. Este ceea ce ne-am gandit si ne-am propus de la inceputul acestui proiect unic cu partenerii nostri de la Tasuleasa Social! Suntem fericiti ca am putut sa fim parte si sa sustinem inca de la inceput drumul care uneste. Povestea merge mai departe si acest proiect, Rucsacul de Povestiri de pe Via Transilvanica, spune minunat o parte din ea!", spune Corina Vasile, Director Comunicare si Sustenabilitate Raiffeisen Bank Romania.


15 creatori de continut, 10 zile intr-o calatorie de cercetare si documentare in 31 de localitati

In iulie, 15 jurnalisti si creatori de continut pleaca 10 zile intr-o calatorie de cercetare si documentare pe un traseu care strabate 31 de localitati, parcurs pe jos si cu masina, alaturi de localnici si ghizi. Printre co-autorii povestilor din rucsac se afla jurnalistii Toader Paun, Diana Popescu, Alex Andronic, creatorii de continut Andreea Balaban, Teodora Istrati aka Teo’s Kitchen, Cristi Dandes, Ana Rubeli, Bogdan Buzuleac, Silviu Barbul, Emilia Morariu, Adrian Dan si Razvan Motei.

„Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica” ia startul odata cu prima poveste de pe Via, in sunete: noul EP al Electric Brother, drum, cu piesele Hutulna, Lemnoit si Norga. Anul trecut, Cristi Stefanescu a mers pe Via alaturi de Cronicari Digitali pentru sound recording. Dupa aproape un an de pregatire a acestui EP, Electric Brother sintetizeaza in piese inregistrari care insumeaza de 11 ori sountrack-ul „Titanic” si surprinde 146 de sunete distincte de pe Via. Printre ele, pasi de drumet pe carare, dinti de pieptene la daracit de lana, fierastraie si rindele de lemn, sunet de tilinca, suflat de cel mai varstnic hutul, de fluier, dar si de fus, in toarcerea lanei, clopote, toaca, ceasuri sau note de orga din Medias si Darjiu.

„Albumul drum este un proiect care nu se putea realiza fara sutinerea prietenilor de la Cronicari Digitali si Raiffeisen Bank Romania, carora le multumesc pentru ca dau glas culturii autentice”, spune Electric Brother. drum poate fi ascultat gratuit pe toate aplicatiile audio ale muzicianului si pe site-ul www.art.raiffeisen.ro si www.cronicaridigitali.ro .

Important este si faptul ca, pentru prima data, orga bisericii fortificate din Darjiu, aflata in Patrimoniul UNESCO, devine instrument virtual, odata cu inregistrarea fiecarei note si ton, pe parcursul calatoriei de pe Via din 2021, gratie proiectului de rezidenta culturala itineranta.

Timp de o saptamana de la lansare, printr-o activare multimedia speciala, povestile Via Transilvanica si EP-ul drum vor intampina angajatii si vizitatorii Sky Tower din Bucuresti.

Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica, la Bucuresti

Povestile culese in Rucsac de jurnalisti si creatori de continut vor fi concentrate in trei zile de eveniment la Muzeul Taranului Roman, intre 9 si 11 septembrie. Vizitatorii vor avea acces la expozitii foto si proiectii video cu locurile si obiectivele descoperite in cei doi ani de cand Cronicari Digitali, alaturi de Raiffeisen Bank Romania, organizeaza rezidenta de storytelling digital pe Via Transilvanica. 

Tot la Muzeul Taranului Roman vizitatorii vor putea cunoaste producatori si mestesugari locali de pe Via Transilvanica. Mai mult, bucurestenii vor putea manca preparate bazate pe retete de pe Via, insotite de povestile localnicilor, curatoriate de bloggeri si vloggeri de food cunoscuti.

Media si social media lucreaza pentru comunitate

In 2022, Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica continua povestea celui mai amplu proiect de storyteling digital dedicat comunitatilor locale. Experientele si descoperirile jurnalistilor si creatorilor de continut vor putea fi urmarite cu ajutorul #cronicaridigitali, pe www.cronicaridigitali.ro, intr-un jurnal zilnic de calatorie la radio, dar si in online si print.

„Suntem in cel de-al doilea an de rezidenta pentru povestitorii digitali, un proiect unic in Romania. Dar utilitatea lui este cheia in care trebuie citit proiectul. In 2021, 1 din 2 utilizatori de Instagram au fost pe Via Transilvanica si i-au aflat povestile, 10 % din totalul utilizatorilor de Social Media din tara au putut descoperi comunitati uitate sau lasate in umbra. Pentru noi acest reach se traduce in contributia publicului la cresterea economiei locale, odata cu includerea in vacante sau calatorii a destinatiilor de pe Via Transilvanica sau achizitionarea de produse locale- sobe si seminee din teracota lucrata manual, obiecte de sticlarie, vinuri bune, bunatati pentru camara si lista continua”, afirma Silvia Teodorescu, fondator Cronicari Digitali.

Despre rezidenta itineranta de digital stoytelling pe Via Transilvanica

Via Transilvanica, proiect al organizatiei Tasuleasa Social, este cel mai puternic traseu de calatorii tematice din Romania. Pe un parcurs de aproximativ 1.400 de kilometri, uneste Romania de la Putna, la Drobeta Turnu?Severin printr-o carare marcata si amenajata. Acest traseu poate fi parcurs dupa voia calatorului, fie pe etape, fie in intregime, pe jos, cu bicicleta, sau chiar si calare. Drumul traverseaza zece judete, 60 de comunitati si promoveaza valorile culturale, etnice, istorice si naturale si diversitatea Romaniei in spiritul „turismului lent”.

Mai mult in Digital, Sponsorship


PUBLICITATE: