Negocieri distruse de la furnizori, pana la puterea prost inteleasa a clientului. Dragos Balan - Biz, GT.
Miercuri, 18 Iulie 2012
 (Adplayers.ro, Iulian Toma) Cine a distrus negocierile in publicitate? Au fost distruse de toti furnizorii, de la agentie la producator, de puterea prost inteleasa a clientului de a negocia pana la cacealma, de mirajul pretului mic oferit de incompetenta producatorilor, de clientii rai platinici, de firmele in insolventa si cele fantoma, de dominatia ieftinului si chiar „prostitutiei preturilor”, devenite acum legalizate si acceptate de datorita ofertei foarte mari, pentru o cerere foarte mica.

Sunt doar o parte din vinovatii  distrugerii negocierilor pe piata de publicitate, spuse de Dragos Balan, partener al revistei Biz, fondator si managing director al casei de productie Grafica si Tipar:

„Negocierile au fost distruse de tot ceea ce se numeste furnizor, fie ele agentie sau producator. Au fost distruse de dezbinarea breslelor, oricare s-ar numi ele, de orgoliile personale. Au fost distruse de incompetenta profesionala si manageriala a producatorului, ascunsa sub un pret intotdeauna mai mic. Iar clientul, a fost ademenit si a muscat din mirajul acestui pret mai mic, oferit de marketeri.

Nu zice nimeni sa nu eficientizezi achizitiile, dar am vazut multi clienti cu proiecte ratate, cu avansuri platite si marfa neprimita, cu “beneficii” necorespunzatoare. Clientul s-a trezit deodata cu o putere. Aceea de “a negocia”, o putere prost inteleasa, dusa pana la cacealma, care s-a intors impotriva acestuia de multe ori.

Ceea ce nu au inteles multi, este ca bugetand preturi mici de achizitie, dai sansa vanzatorilor din companie sa vanda mai ieftin, deci acea companie nu va avea neaparat un profit mai mare. Si daca lantul plecaciunilor furnizorilor s-ar opri undeva, s-ar regla de la sine toate.

Negocierile au mai fost distruse de clientii rau platnici, de cei in insolventa sau de firmele fantoma. Ajungi sa fii dominat intr-o negociere de un client care plateste, care in fond, plateste normal si natural, o marfa sau servicii pe care le-a ales si le-a apreciat la tine. Dar, inca o data ne aplecam, mai reducem din pret, mai oferim ceva in plus, pentru “ni se ofera avantajul” ca vom fi platiti cu siguranta.

Mai strica si clientii care nu isi verifica furnizorii, care accepta ofertele mici ale firmelor fantoma, care se deschid si se inchid dupa cateva proiecte, lasand in urma datorii la stat si la furnizori. 

Pana cand vom mai asista la dominatia “ieftinului” si chiar la o “prostitutie a preturilor”, de data aceasta legalizata si acceptata? Pana cand cererea si oferta se vor echilibra. Acum avem oferta prea mare, pentru o cerere... atat de mica. Totul seamana cu o specula, nu cu un business”. 

"Cine credeti ca a distrus negocierile in publicitate: Agentiile, clientii sau furnizorii care accepta in cele din urma conditiile? 

Mai multe, in adplayers critic

Raspunsurile sunt (foarte) asteptate la: 
 


PUBLICITATE: