Itsy Bitsy FM refuza bugete "junk food", parteneriate Jetix si Cartoon Network
Luni, 18 Mai 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Itsy Bitsy FM refuza campanii „junk food” dupa cum a afirmat, pentru AdPlayers, Nadia Tataru (foto), Managerul postului de radio „pentru copii si parinti”. „Refuzam orice produs care nu este sanatos din punctul nostru de vedere. Orice produs care nu respecta codul nostru etic”, subliniaza ea.

 

„Pana acum ni s-a intamplat sa refuzam bauturi carbogazoase, tot ceea ce noi consideram „junk food”, mai precis chips-uri si chiar un lant de fast-food-uri”, sustine sefa Itsy Bitsy. „Acum nu ne mai suna. Astfel de cereri de la clientii de publicitate nici nu mai vin, dar in primul an nici nu isi imaginau ca se poate si fara ei”. 

50% din venituri, de la casa de productie On Air Studio

Intrebata cati bani a refuzat din publicitate astfel, oficialul spune ca ii este greu sa fac o estimare exacta dar crede ca aproape jumatate din publicitatea solicitata postului de radio. „Nu vreau sa imi amintesc si nici nu imi face placere sa ma mai gandesc la asta”, explica Nadia Tataru care recunoaste ca in conditiile autoimpuse de post, facturile „brand-ului Itsy Bitsy” sunt peste posibilitatile de atragere de venituri din publicitate.

Pentru a face posibil acest post de radio adresat copiilor si parintilor, fondatoarea spune ca jumatate din banii care administreaza brand-ul Itsy Bitsy sunt acoperiti de casa de productie audio-video „On Air Studio”, infiintata cu mult inaintea postului de radio, care suporta 50% din costurile de administrare ale acestui brand de radio.

On Air este compania care pastoreste si licenta postului de radio, ajuns acum la sase localitati, inclusiv Bucuresti. Pe langa postul din Capitala, Itsy bitsy mai emite in Focsani, Constanta-Navodari, Bacau, Satu Mare si Targoviste. Bazandu-se pe sustinerea pe care CNA le-a aratat-o la ultimul concurs de licente, Nadia Tataru spera insa ca anul acesta sa deschida statii Itsy Bitsy in cat mai multe orase, pentru ca tot mai multi copii sa aiba o alternativa nonviolenta si creativa pentru petrecerea timpului liber.

In ultima vreme, Itsy Bitsy s-a transformat in ceva mai mult decat un brand de radio. Fondatorii postului au completat de-a lungul timpului programele transmise in eter si cu un continut in mediul online, dar si intr-o serie de evenimente care promoveaza aceleasi valori ale radioului. Astfel ca initiatorii postului pentru copii si parinti au anuntat si oficial, la sfarsitul saptamanii trecute, o transformare care nu mai era de mult timp un secret pentru ascultatorii sai: Itsy Bitsy a devenit un brand de platforma media si de evenimente care promoveaza o educatie sanatoasa pentru copii.

Miscarea este este dublata si de un refresh de imagine marcat de o
campanie semnata pro-bono de agentia de publicitate GMP, condusa de Felix Tataru - celalalt fondator al postului de radio. Comunicarea se desfasoara pe televiziune si presa scrisa, cu aceasta din urma postul deruland o colaborare intr-un parteneriat media de publicitate reciproca. 

Refuza Jetix si Cartoon Network: grafica frumoasa, dar mesaje neadaptate copiilor”

„Am refuzat parteneriate cu posturi de televiziune pentru copii cum sunt Jetix si Cartoon Network”, posturi de televiziune care in viziunea fondatoarei postului de radio Itsy Bitsy, „imbina o grafica foarte frumoasa, pentru a atrage copii, dar cu mesaje care nu sunt adaptate copiilor”.

Din punctul nostru de vedere sunt mesaje mult prea violente, de multe ori cu risc mare de vulgaritate sau cu riscul de a fi preluata aceasta atitudine vulgara”, explica Nadia Tataru, care este de parere ca o parte dintre posturile de desene animate si-au ridicat mult limita superioara de varsta care migreaza in segmentul 12-14 ani, adaptand astfel corespunzator si grila de programe”.

"Televiziunile pentru copii nu se supun reglementarilor din Romania, pentru ca emit din strainatate... Asa ca, din pacate, autoritatile nu prea pot sa intervina in continutul lor", completeaza Nadia Tataru. "Si, ceea ce este mai grav, chiar in momentul in care noi vorbim, sunt mii de copiii in Romania lasati de parinti sa urmareasca aceste grile de programe neadecvata varstei, copii care ajung astfel sa urmareasca programe dedicate unor preadolescenti sau chiar adolescentilor”. 

„Educatia copiilor incepe cu educatia parintilor”

Desi a preferat sa vorbeasca doar despre „sotul meu” referindu-se la numele partenerului postului de radio cu care a pus bazele Itsy Bitsy, Nadia Tataru, sotia publicitarului Felix Tataru - seful agentiei de publicitate GMP si unul din fondatorii GMP PR, isi aminteste ca cei doi au infiintat Itsy Bitsy la scurt timp dupa ce au devenit parinti.

Atunci cand au pus piatra de temelie a radioului, cei doi fosti oameni de televiziune aveau doi copii cu varsta de cinci, si respectiv doi ani. „Educatia copiilor incepe cu educatia parintilor”, spune fondatoarea, care motiveaza crezul postului de radio, si nevoia celor doi parinti fondatori de atunci de a face un  radiocare sa-i ajute sa-si creasca cei doi copii.

De la o echipa 20 de oameni, cat numara postul de radio in 2005, Nadia Tataru are astazi in jur 45 de oameni in echipa radioului in care fondatorii nu mai sunt singurii parinti. Spre exemplu, Adriana Titieni vine la munca si pentru copiii sai. Ea este unul din realizatorii de programe din numeroasa echipa de actori care pot fi auziti la microfonul Itsy Bitsy, si care face zilnic, inca de la inceputul acestui an scolar, emisiunea "Parinti ascultatori”.

„Devenind parinte am realizat ca nu am niciun fel de info pentru a fi parinte”, marturiseste Adriana Titieni motivul pentru care a ajuns la Itsy Bitsy. „Noile generatiile de copii sunt foarte destepte, creative iar noi parintii am ramas putin in urma. Pentru a nu apela la strigat, tipat sau pedepse, ai nevoie de o noua metoda catre poate fi invatata cu bunavointa” isi explica ea propriul rol, si motivatia de a se fi alaturat postului de radio”.

Publicitate pentru copii si parinti

Intrebata in ce marja de bugete este cuprinsa o campanie de publicitate radio la Itsy Bitsy, Nadia Tataru spune ca, in functie de tipul campaniei, acestea pot sa vareze de la 3.000 EUR pana la proiecte de mare anvergura care pot ajunge si la 40.000 EUR:

„Nu facem difuzare. De cele mai multe ori campaniile la Itsy Bitsy sunt proiecte complexe, datorita publicului caruia i se adreseaza postului de radio”, explica directoarea postului. „Nu putem vinde spoturi la Rate Card (tarif lista n.r), pentru ca in marea majoritate a cazurilor creatia este una dedicata audientei noastre, iar cei care au vrut sa difuzeze mesajul la postul de radio Itsy Bitsy s-au convins chiar ei singuri de acest lucru, si au venit ulterior la noi cu o creatie adaptata.”

Categoriile de investitori in publicitatea atrasa de radio sunt diverse: Investitori cu produse pentru copii, pentru familie sau pentru mame. „Chiar acum avem in desfasurare ING Asigurari care va dura aproximativ 6 saptamani”, exemplifica directoarea postului.

„Am promovat deasemenea marci de masini cum sunt Renault si Mitsubishi, care ofereau gratuit scaune pentru copii la achizitia unei masini. Chiar ei au venit spre noi. Pe langa acestea mai vorbim de alimente cum ar fi laptele, sau pasta de dinti - unde Colgate are un program mai complex de educatie privind spalatul pe dinti, dar si promovarea unor proiecte de responsabilitate sociala, din care as aminti pe cel al Fundatiei Vodafone – care vorbeste despre faptele bune ale unor ONG-uri. Iar numele nu se opresc aici”

Pentru a intra cu o campanie „on air” dedicata unui client, sefa statiei apreciaza ca durata este de aproximativ 2 si 3 saptamani, din care cea mai importanta etapa este cea dedicata intelegerii nevoilor clientului. Aceasta este urmata de inaintarea propunerilor din partea postului de radio, etapa care poate dura de la caz la caz de la 1 la 2 saptamani, si care este urmata de creatia mesajului, si intrarea pe post, care dureaza si acestea aproximativ o saptamana.



PUBLICITATE: