26% dintre romani intentioneaza sa calatoreasca in strainatate, iar in cazul utilizatorilor fintech, 33%.
Miercuri, 13 Iulie 2022

 

Romanii vor sa aloce in medie un buget de 2,894 RON (586 EURO) pentru intreaga vacanta, dar suma este subestimata cu aproximativ 30%. Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mancare, iar restul sumei se va imparti intre transport (17%) si activitati de divertisment (17%).

AdPlayers. info

Majoritatea romanilor planuiesc sa-si petreaca vacanta de vara in tara, o potentiala motivatie fiind dorinta de a preveni situatiile neasteptate cu care s-au confruntat in ultimele 2 vacante, in timpul pandemiei de COVID-19. 26% din populatia generala a Romaniei intentioneaza sa calatoreasca in strainatate, iar acest procent creste pana la 33% in cazul utilizatorilor fintech.

Romanii vor sa aloce in medie un buget de 2,894 RON (586 EURO) pentru intreaga vacanta, dar suma este subestimata cu aproximativ 30%.

Sunt doar o parte dintre concluziile unei cercetari Reveal Market Researc pentru Revolut, care a dorit sa afle care sunt planurile romanilor de bugetare a cheltuielilor pentru una dintre cele mai asteptate perioade ale anului – vacanta de vara, si sa vada care sunt preferintele de petrecere a concediului de vara in randul utilizatorilor fintech.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 24-28.06.2022 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1256 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de incredere de 95%.

Concluziile cercetarii, mai jos.

Utilizatorii fintech sunt mai interesati de vacantele in strainatate decat restul populatiei

Cel mai recent studiu solicitat de Revolut si realizat de Reveal Marketing Research arata ca, in 2022, 71% dintre romani intentioneaza sa aleaga destinatii locale/ interne pentru vacantele de vara, o potentiala motivatie fiind dorinta de a preveni situatiile neasteptate cu care s-au confruntat in ultimele 2 vacante, in perioada pandemiei de COVID-19.

26% dintre respondenti si-au manifestat intentiile de a calatori in strainatate, in timp ce 11% nu si-au planificat inca zilele libere din acest an. La o privire mai atenta, identificam un procent de 7% dintre romani care intentioneaza sa se bucure de vacanta de vara atat in tara, cat si in strainatate.

Utilizatorii fintech si-au manifestat intr-o masura semnificativ mai mare intentia de a-si petrece vacantele in strainatate (33%), dar si dorinta de a se bucura atat de destinatii interne, cat si externe pe parcursul acestei veri (10%).

Daca ne referim la numarul zilelor pe care planuiesc sa le petreaca in vacanta de vara, 6 din 10 romani au mentionat o perioada medie de pana la o saptamana. Durata vacantei este mai mare in randul utilizatorilor fintech care tind sa-si petreaca mai mult de 9 zile in vacanta (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicatii si solutii financiare bazate pe tehnologie (21%).

Oamenii prefera sa mearga in vacanta si sa creeze noi amintiri impreuna cu prietenii sau cu membrii familiei lor (77%). In acest sens, utilizatorii fintech sunt mai inclinati sa-si petreaca vacantele de vara cu mai mult de 4 persoane (34,5%), in timp ce 76% dintre non-utilizatori declara ca isi vor petrece concediul cu cel mult 3 persoane.

39% din buget - cazare, 27% - mancare, restul - transport (17%) si activitati de divertisment (17%)

Chiar daca romanii intentioneaza sa aloce in medie un buget de 2.894 RON/ 586 EURO pentru vacanta, la o privire mai atenta se poate observa ca majoritatea respondentilor tind sa subestimeze suma pe care o vor cheltui in concediu. Astfel ca, suma totala declarata pentru intreaga vacanta este mai mica decat suma elementelor bugetului (cazare, transport, mancare, divertisment) cu aproximativ 30% (3651 RON/ 739 EURO).

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mancare, iar restul sumei se va imparti intre transport (17%) si activitati de divertisment (17%).

Respondentii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de varsta care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui in vacanta. De asemenea, acestia prefera sa cheltuiasca cu pana la 26% mai mult pe activitati de divertisment, in comparatie cu restul esantionului.

Utilizatorii fintech sunt mai relaxati din punct de vedere financiar

In general, romanii prefera sa isi planifice si sa isi organizeze bugetul din timp pentru urmatoarea vacanta. Potrivit studiului, majoritatea respondentilor intentioneaza sa faca rezervarile pentru vacantele de vara online (47%) pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte solutii digitale integrate in aplicatii, precum Revolut Sejururi. Aceste instrumente online sunt preferate intr-o masura semnificativ mai mare de utilizatorii fintech (52%) decat de non-utilizatori (42%).

In ceea ce priveste mijloacele prin intermediul carora sunt obtinute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente intalnite in randul romanilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

Datele ne arata ca utilizatorii fintech se simt mai confortabil sa foloseasca banii castigati din salariul lunar pentru vacanta viitoare (38%) in comparatie cu non-utilizatorii (35%) si, de asemenea, sunt mai deschisi catre solutii financiare moderne precum credite/imprumuturi pentru vacante (9%) in comparatie cu non-utilizatori (4,5%).

Intrucat contextul economic actual este, inca, unul imprevizibil, 43% dintre respondenti considera ca inflatia le va afecta in mare masura planurile de vacanta. Daca ne indreptam atentia catre utilizatorii fintech, observam ca acestia sunt mai putin preocupati de cresterea inflatiei si de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanta (28%) in comparatie cu non-utilizatorii (22%).

Clientul fintech. Inclinatia spre a folosi solutii digitale de gestionare a banilor, inclusiv investitii.

Utilizatorii fintech se diferentiaza prin inclinatia spre a folosi solutii digitale de gestionare a banilor, inclusiv pentru a realiza investitii. Ei cred, de asemenea, ca toti copiii ar trebui sa aiba acces la un card inainte de varsta de 14 ani.

Din punct de vedere demografic, au mai degraba sub 45 de ani, sunt in mai mare masura barbati, fie casatoriti, fie intr-un parteneriat civil si au locuri de munca cu venituri mai mari decat non-utilizatorii (antreprenor, manager sau expert– locuri de munca pentru cei cu studii superioare).


Gabriela Simion, Director General al filialei Revolut din Romania:

“Suntem incantati sa asistam la modul in care Revolut a contribuit, prin caracteristicile si functionalitatile sale, la crearea unui nou profil de consumator, in domeniul industriei financiare. Clientii nostri sunt calatori digitali, aflati in cautarea unor experiente unice. Le place libertatea de a-si petrece timpul liber in compania altora, de a-si largi orizontul, de a descoperi locuri noi, oameni noi, culturi si medii de viata diferite. Si fac acest lucru fara nicio grija legata de bani - fie ca e vorba de numerar, de un card in mai multe valute, de cursul schimbului valutar - sau de cazare, notele de plata de la restaurante sau de programul de zbor. Sunt constienti de gama larga de servicii pe care le ofera Revolut si se bazeaza intotdeauna pe tehnologie si pe functionalitatile bine testate ce sunt disponibile in super-aplicatia noastra financiara pentru planificarea in detaliu a vacantelor. Asadar, nu avem niciun motiv sa fim surprinsi ca Revolut are o comunitate atat de larga si loiala in Romania, ce depaseste pragul de 2 milioane de clienti”.


Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:

„Utilizatorii fintech sunt intr-o continua cautare a evolutiei, dezvoltarii, flexibilitatii si libertatii. Solutiile financiare moderne si digitale ii fac sa se simta in ton si in control cu actualitatea, reprezentand in acelasi timp o sursa constanta de imbunatatire a calitatii vietii. Ne putem referi la utilizatorii fintech ca la niste Exploratori care cauta in mod activ dezvoltare, atat in sfera personala, cat si in cea profesionala a vietii, fintech-ul fiind un instrument ce le faciliteaza aceste scopuri. De asemenea, am observat ca acestia manifesta un comportament de trendsetter, calatoresc mai mult in strainatate, cauta constant experiente noi si sunt mai informati cu privire la cele mai noi modalitati de gestionare a finantelor”.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.

Mai mult in Cercetare, Research, Market, Business, Servicii Financiare


PUBLICITATE: