Prima TV "divorteaza" de 25.000 RON pentru Tradati in Dragoste
Joi, 06 Octombrie 2005

( AdPlayers.ro ) Consiliul National al Audiovizualului a decis in sedinta publica in data de 4 octombrie 2005, amendarea pentru a doua oara a S.C. AMEROM TELEVISION S.R.L. pentru postul PRIMA TV cu suma de 250.000.000 ROL (25.000 RON) pentru incalcarea art. 3 al. 1 si 2, art. 27 al. 4 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificarile si completarile ulterioare, art. 14 al. 1 si 2 din Decizia C.N.A. nr. 248/2004 privind protectia demnitatii umane si a dreptului la propria imagine si art. 22 al. 1 coroborat cu art. 19 lit. d din Decizia C.N.A. nr. 249/2004 privind protectia copiilor in cadrul serviciilor de programe, se arata intr-un comunicat remis AdPlayers si AdPlayers.ro de catre CNA.

In aceeasi sedinta publica, Consiliul National al Audiovizualului a hotarat sa solicite postului public de televiziune sa opreasca de la difuzare campania sociala „Invinge apele”, deoarece spotul prezinta in final cardul de fidelitate al farmaciilor Sensiblu, fapt ce constituie publicitate mascata si contravine art. 27 al. 4 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit CNA, cuantumul amenzii Prima TV a fost stabilit tinand cont de faptul ca radiodifuzorul a mai primit sanctiuni pentru nerespectarea dispozitiilor privind demnitatea umana in domeniul audiovizual si a regulilor privind publicitatea, sponsorizarea si teleshopping-ul.

“Consiliul considera ca aceasta emisiune incalca  drepturi si libertati fundamentale ale omului, consacrate atat prin Constitutia Romaniei, cat si prin legislatia specifica domeniului audiovizualului, respectiv Legea nr. 504/2002, care obliga, prin art. 3 al. 1 radiodifuzorii sa respecte libertatile si drepturile fundamentale ale omului” se mai arata in comunicatul semnat de Ralu Filip, Presedintele CNA.

Membrii consiliului au constatat ca in emisiunea „Tradati in dragoste” se face publicitate mascata firmei de detectivi particulari „Guard One” prin afisarea pe ecran a masinilor care sunt inscriptionate cu numele firmei, precum si a echipamentului echipei de detectivi, „Guard One”. C.N.A. mai spune ca publicul este indus in eroare prin precizarea ca personajele din emisiune sunt fictive, iar limbajul folosit este inadecvat orei de emisie.

Decizia C.N.A. nr. 249/2004 privind protectia copiilor in cadrul serviciilor de programe prevede la art. 19 lit. d care sunt productiile audiovizuale interzise copiilor sub 16 ani „(…) divertismentul pe teme sexuale sau care are conotatii sexuale ori in care abunda limbajul vulgar ori licentios, reality-show pe teme ori avand conotatii sexuale sau axat pe violenta fizica sau psihica, filme erotice, filme horror, competitiile full-contact”. Iar art. 22 al. 1 stipuleaza: „productiile prevazute la art. 19 lit. d) se difuzeaza numai in intervalul orar  22.00 – 6.00 (...).”

( Iulian Toma )


PUBLICITATE: