BRAT vrea si online, în aprilie 2007
Luni, 11 Septembrie 2006

(AdPlayers.ro , Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )

BRAT vrea si online, în aprilie 2007BRAT si-a propus sa furnizeze si informatii privind audienta suporturilor media online. Primele rezultate ale noului sistem de masurare sunt asteptate sa fie disponibile pietii de publicitate în luna aprilie 2007, dupa cum se arata într-un comunicat al organizatiei coordonate de Arina Ureche, Director General, BRAT. Informatiile vizate sunt cele legate de traficul, audienta web site-urilor si profilul vizitatorilor.

În prezent, spun initiatorii proiectului, nu exista în România un sistem de masurare care sa ofere informatii despre performantele web site-urilor si care sa fie acceptat si recunoscut de toti membrii industriei. Prin implicarea BRAT în furnizarea acestui tip de informatii, sustin oficialii organizatiei, se poate realiza un sistem unic de masurare a performantelor siteurilor web.

Prima Adunare Generala, online

BRAT va realiza noul proiect prin intermediul Departamentului Internet. În acest sens, a avut loc saptamâna trecuta, pe 5 septembrie 2006, prima Adunare Generala a membrilor Departamentului Internet din cadrul BRAT care a întrunit cea mai mare parte a editorilor de site-uri semnificative din Romania, regiile de publicitate cu activitate în domeniul publicitatii online, cele mai mari agentii si clienti de publicitate.

Initiatorii proiectului spun ca noul sistem de masurare va putea exploata avantajele unui proiect realizat prin intermediul unui Joint Industry Committee: contracte eficiente cu furnizorii, pentru care se poate controla relatia cu furnizorul si asigura calitatea informatiilor obtinute pentru toti membrii sai.

Conform oficialilor, sistemul de masurare ce va fi realizat de catre BRAT va utiliza o metoda stabilita de membrii Departamentului Internet beneficiari ai noului serviciu si care va corespunde standardelor recunoscute pe plan international. Vor fi astfel garantate credibilitatea, standardizarea, comparabilitatea si independenta informatiilor, atribute garantate de BRAT.

Primul pas: Cererea de oferte

Primul pas pe care îl va realiza Departamentul Internet, potrivit BRAT, va fi lansarea unei cereri de oferta pentru un sistem complex de masurare, care sa cuprinda masurare de trafic, audienta si profile demografice pentru utilizatorii siteurilor. Saptamâna aceasta, în sedinta Comisiei Tehnice din data de 14 septembrie 2006, se va realiza prima descriere completa a sistemului unic de masurare online si prima versiune a cererii de oferte.

În perioada imediat urmatoare, mai arata oficialii organizatiei, BRAT va angaja un consultant independent, specialist în domeniul publicitatii online la nivel international, care va asista Departamentul Internet în finalizarea specificatiilor noului sistem si redactarea caietului de sarcini ce va fi apoi aprobat de membrii Departamentului Internet si transmis tuturor posibililor furnizori ale diverselor parti ale noului sistem.

AdPlayersFile BRAT

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o structura asociativa constituita în scopul verificarii independente si obiective a performantelor diverselor produse media. În cei 8 ani de existenta BRAT a devenit reperul pietei de publicitate În ceea ce priveste auditul tirajelor si rezultatele de audienta ale publicatiilor. Organizatia are în prezent 192 membri (editori, agentii de publicitate, clienti de publicitate si editori web).

Înfiintat în cadrul BRAT din 2002, în prezent, Departamentul Internet este constituit, potrivit oficialilor organizatiei, din 37 de membri: editori de site-uri, agentii, regii si clienti de publicitate membri ai BRAT si interesati în obtinerea datelor privind masurarea site-urilor web.


PUBLICITATE: