"Romanii se mananca intre ei mai degraba decat sa se ajute"
Joi, 13 Octombrie 2005

( AdPlayers.ro )

AdPlayers: Ce parerea aveau juratii despre publicitatea romaneasca, cui i-a placut de romani, cine si ce a zis de noi?

Bogdan Naumovici: Impresia unanima a fost ca Romania a stat cel mai bine anul acesta. Ca abordam publicitatea cu umor, dar in special ca publicitatea romaneasca arata foarte "uman". Ca este cu oameni reali, pentru oameni reali. Ca nu ar trebui sa avem complexe in fata nimanui, la nici un festival international.

Cealalta impresie, din pacate nu la fel de pozitiva, a fost ca e pacat ca romanii se mananca intre ei mai degraba decat sa se ajute si ea a fost generata de intrebarile unor jurnalisti romani de la conferinta de presa si de alte convorbiri particulare pe care membrii juriului le-au avut cu diversi participanti romani la festival. Ca fapt divers, prietenul meu Eriks, directorul de creatie al agentiei Zoom!, clasata pe locul 2 la Portoroz, imi scria ieri ce euforie este in Letonia acum, pentru ca nimeni nu credea ca o agentie letona poate ajunge macar in primii 15, d-apoi pe locul 2... Cred ca in Letonia este frig si de-aia acolo nu cresc capre. Si-or fi si vecinii mai indepartati unul de altul, mai raspanditi...

AdPlayers: Se zice ca juriul a fost zgarcit. Ne intereseaza daca a fost asa sau daca a fost "recolta slaba" ?

Bogdan Naumovici: Juriul a fost zgarcit pentru ca a fost exigent. Intre Farid, Adam Chasnow de la 180 Amsterdam si Amir Kassaei de la grupul DDB Germania s-a stabilit inca de la inceput un standard extrem de ridicat in evaluarea lucrarilor. De aceea, de exemplu, shortlistul initial la Print nu cuprindea decat 17 lucrari din aproape 900 inscrise, adica mai putin de 2%! Dintre aceste 17 s-au ales premiile si abia apoi, la insistenta organizatorilor, s-a mai completet lista scurta cu noi lucrari. Faptul ca romanii au avut 2 premii pe print si 4 shortlisturi din primele 17 ar trebui sa ne bucure.

Cred ca exigenta juriului nu poate sa ne faca decat bine, insa daca ai 4 jurii diferite ca si standarde, asa cum s-a intamplat anul acesta la Portoroz, lista finala a castigatorilor poate sa arate ciudat si dezechilibrat. Iata ca agentia de pe locul 2 nu a avut decat un singur premiu, iar cea de pe 3, doua premii. Ma bucur ca Leo Burnett Romania a obtinut 5 premii cu un juriu atat de strict.

Si pentru a inlatura orice dubiu, reprezentantul unei retele nu numai ca nu avea voie sa voteze pentru lucrarile din propria retea, dar nici macar nu avea voie sa deschida gura atunci cand se judeca lucrarea respectiva. Nu va puteti imagina ce frustrant este sa vezi ca unul dintre membrii juriului nu iti intelege o lucrare, iar tu nu ai voie nici macar sa o explici. Regulile au fost foarte stricte. Atunci cand era o judecata care aducea a 4 contra 4, reprezentantul retelei era rugat sa iasa din camera de jurizare, pentru a nu sti cine a votat pentru si cine a votat impotriva lucrarii sale. Cam asa arata jurizarea la un festival de tinuta Portoroz-ului...

Nota: Membru in juriul de la Golden Drum 2005, sectiunea TV, Print si Radio, Bogdan Naumovici este Creative Director Leo Burnett CEE ( Europa Centrala si de Est) 

PUBLICITATE: