(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Este la cārma grupului de publicatii Catavencu de la 1 noiembrie. A fost convins de editor ca va acorda cea mai mare importanta dezvoltarii īn primul rānd, cu dorinta de a face, si Īn al doilea rānd, cu banii de start , cu care executivul vrea sa produca mai multi bani, īn cāt mai scurt timp.
Estimeaza ca divizia de print din Grupul Catavencu pe care o conduce, alaturi de radio (Guerrilla) concentreaza peste 30% din volumul total de business al Realitatea Media, trust din care mai fac parte, printre altele, si posturile de televiziune Realitatea Tv si The Money Channel. Spune ca grupul Catavencu se concentreza pe segmentul premium, deconspirānd chiar si o divizie Quality a trustului, ce va fi condusa de Aurelian Amuraritei (fost General Manager la Adevarul n.r.).
Sustine ca ia īn calcul renuntarea la serviciile externalizate de vānzari din 2007 (regii de vānzari), datorita cresterii previzionate a volumului de vānzari dar si dorintei de a exercita un control foarte strict al principalelor zone de venit: publicitatea si veniturile din circulatie. Ambele zone anunta īnsa schimbari majore de structura sub comanda lui Sorel Radu, nou anuntatul Director de Vānzari al trusutului, si fostul Director de Vānzari al grupului MediaPro.
Anunta de la jumatatea lunii decembrie titlul JAdore, prima revista glossy pentru femei cu distributie gratuita din Romānia care ar urma sa atinga un tiraj de 100.000 la sfārstul anului viitor, dar si o noua publicatie de business care va fi realizata de Mona Dirtu si echipa care a realizat si BUSINESS Magazin, la MediaPRO.
Cititorii nostri vor fi mai premium decāt ai lor, pare sa spuna Dragos Stanca (foto), General Manager la Divizia de Publishing din Grupul Catavencu, parafrazānd cumva academicienii trustului, īn cāteva raspunsuri la īntrebarile AdPlayers :
Promisiunea Catavencu - "Dorinta de a face" si "banii de start"
AdPlayers: Cum ati fost convins de Catavencu ca este grupul care va acorda cea mai mare importanta dezvoltarii, dintre oportunitatile pe care le aveati dupa despartirea de PubliMedia?
Dragos Stanca: Am fost convins, īn primul rānd, cu dorinta de a face. Īn al doilea rānd, cu banii de start, pentru ca ideile mele sa se poata contura. Īn rest, cred ca voi sti sa īntorc acesti bani, sa īi pun la treaba si sa produc mai multi, īn cāt mai scurt timp.
AdPlayers: Veti ocoli strategiile de dezvoltare pe care le-ati urmarit anterior venirii la Catavencu sau veti urma si potentiale promisiuni de dezvoltare pentru care v-ati batut pāna īn luna octombrie?
Dragos Stanca: Evident ca nu le voi ocoli. Ideile mele īmi apartin. Ideile altor fosti colegi sunt ideile lor si nu le voi fura, va asigur.
Catavencu - "peste 30% din volumul total de business al Realitatea Media".
AdPlayers: Ce pondere are, astazi, īn economia grupului controlat de Realitatea Media, business-ul de publicatii Catavencu de care sunteti responsabil din postul de Director General?
Dragos Stanca: Foarte sincer, nu am o cifra exacta acum, voi avea odata ce bugetarea pe 2007 se va fi īncheiat. Banuiesc intuitiv ca, īn acest moment, Grupul Catavencu (adica incusiv Radio Guerrilla) concentreaza peste 30% din volumul total de business al Realitatea Media.
AdPlayers: Dupa aproape o luna de cānd ati primit sarcina managementului diviziei, cum vedeti o fotografie de astazi a directiilor de dezvoltare Catavencu?
Dragos Stanca: Vad un potential urias, mai ales daca ne vor reusi cāteva proiecte foarte interesante. Vom directiona īn continuare businessul nostru spre zona de public premium, fie ca vorbim de public premium prin studii si venituri, fie ca vorbim de public premium tānar, dinamic si orientat spre consum. Zona quality a intrat īntr-un proces accelerat de consolidare, am creat deja o divizie aparte, condusa de Aurelian Amuraritei.
Urmeaza restul. Evident, vizam si zona de business, unde īmpreuna cu The Money Channel vom dezvolta multe proiecte noi. Nu va fi uitata nici partea de consumer magazines si special interest si, mai ales, zona produselor gratuite de timp liber, unde reteaua 24 FUN se va dezvolta accelerat.
Evenimentele si new media sunt obsesii mai vechi pe care le am, si pe care le-am luat cu mine īn noua companie.
AdPlayers: Ce ne puteti spune legat de faptul ca surse din piata vorbesc despre renuntarea la serviciile externalizate de vānzare de publicitate catre regii de vānzari, concomitent cu valorificarea potentialului de publicitate īn interiorul companiei si crearea propriului departament de vānzari?
Dragos Stanca: Volumul de business cu care vom intra īn anul 2007 ne face sa luam īn calcul aceasta posibilitate. Personal, īmi doresc principalele zone de venit (circulatia si advertisingul) sub un control foarte strict. Ambele zone sunt īntr-un proces profund de restructurare, īn aceste zile.
Structura de distributie a fost modificata complet, urmeaza sa stabilesc īn detaliu cu Sorel Radu, directorul de vānzari al noului grup, ce vom face pe zona de publishing.
Dezvoltare - J'adore, business
AdPlayers: Care sunt titlurile motoare Catavencu si care sunt titlurile unde credeti ca aveti de lucru, mai mult sau mai putin, pentru cāstigarea unor pozitii sau obiective īnca neatinse?
Dragos Stanca: Academia Catavencu, 24 FUN, Tabu sunt titluri care livreaza profit consistent si care vor livra si īn anii care vin. Le putem numi motoare ale grupului. Avem de lucru la Cotidianul pentru a continua trendul ascendent pe care se situeaza produsul. Si vom avea foarte mult de lucru la foarte multe proiecte noi.
AdPlayers: Exista proiecte pe care le veti opri sau care nu vor mai continua īn retetele editoriale sau de business īn care au fost lansate?
Dragos Stanca: Nu. Īn acest moment, se poate vorbi, cel mult, de repozitionari, relansari, consolidari. Am venit aici sa cladesc proiecte noi, nu sa opresc ce s-a pornit.
AdPlayers: Īn ce directii puteti deconspira proiecte viitoare si cānd vor putea fi prezentate pietei de media si de publicitate?
Dragos Stanca: Primul proiect va demara īn doua saptamāni (15 decembrie n.r.), ca numar pilot. E vorba de prima revista glossy pentru femei cu distributie gratuita din Romānia. Este o revista de shopping cu continut local, destinata marilor orase.
Titlul produsului este Jadore, si pot sa va spun īnca de pe acum ca va fi revelatia anului viitor īn zona ei de piata. Ca idee, vizam un tiraj care sa atinga 100.000 de exemplare distribuite la finalul anului 2007. Restul proiectelor, la vremea lor...
AdPlayers: Cāt de fondate sunt speculatiile din piata care dau ca sigure implicarea trustului Catavencu inclusiv īn zona publicatiilor de business?
Dragos Stanca: Foarte fondate. Vom propune un foarte interesant proiect nou, īn curand. Acesta va fi realizat de Mona Dīrtu si echipa care a realizat si BUSINESS Magazin, la MediaPRO.
AdPlayers: Exista si domenii īn care puteti afirma ca nu va veti implica, īn viitorul apropiat?
Dragos Stanca: Da, zona low market nu ne intereseaza pentru anul viitor. Īn rest, totul e posibil! Sigur, planurile īn businessul media se schimba si īn functie de oportunitati. Asa ca never say never e un sablon care, īn industria nostra, se aplica īn proportie de 101%.
Tendinte si estimari: " al doilea player al pietei de publishing din Romānia"
AdPlayers: Ce pozitie aveti privind declinul de vānzari al presei scrise, īntr-o piata romāneasca īn care puterea de cumparare a consumatorului nu este una comparabila cu a multor tari din Europa si din lume?
Dragos Stanca: Cifrele trebuie privite īn valori absolute. Scad vānzarile la chiosc, nu veniturile totale. Cāt timp va exista advertising, vor exista si suporturi media adecvate. Scade tirajul tiparit? Nu e problema! Lansam editii digitale.
Nu sunt īngrijorat, rata de scadere nu e accelerata. Īn plus, avem foarte multe idei si proiecte care vor īntāmpina cititorul acolo unde este el. Pe net, pe telefon, pe monitoarele din magazine. Īn plus, se testeaza deja hārtia digitala. Deci...
AdPlayers: Unde vedeti portofoliul de publicatii si divizia de publishing Catavencu īn urmatorii 3-5 ani?
Dragos Stanca: Īn opinia mea, daca nu se vor face greseli strategice majore, īn 5 ani Grupul Catavencu poate fi, īn cel mai rau caz, al doilea player al pietei de publishing din Romānia.
AdPlayersFile
Grupul Catavencu, īn presa scrisa si online, astazi
(Īn 1 ianuarie probabil se vor adauga si altele, Dragos Stanca)
Editeaza publicatiile: Academia Catavencu, Cotidianul, TABU, 24 FUN, Aventuri la Pescuit, SuperBebe, Bucataria pentru Toti, Idei in Dialog, Investitii si Profit (I&P), Le Monde Diplomatique editia romana, J'adore (din decembrie)
Dragos Stanca, Biografie
1996 - 1998 / Redactor Stiri, talk show host, apoi Redactor Sef Radio Contact Cluj
1998 - 1999 / Sef Departament Politic cotidianul Ziarul de Cluj (Ringier)
2000 - 2002 / Redactor sef al Saptamānalului CLUJEANUL (MediaPRO), realizator ProTV
2002 - 2004 / Director Retea ziare locale MediaPRO (project manager dezvoltare retea)
2004 - oct 2006 / Director General PubliMedia International, PBR Publishing, PubliOne Media etc (pe scurt, sef al tuturor operatiunilor de publishing ale trustului MediaPRO);
Membru īn Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa,
Membru īn Consiliul de Administratie BRAT,
oct 2006 / Director General Publishing Grup CATAVENCU
AlteleMembru executiv al World Association of Newspapers (WAN)