Crestere EBITDA Telekom cu 14,5%, la 41,4 milioane euro in T2, comparativ cu T1 2021. Smart TV - Crestere a bazei de clienti in T2, cu 24% fata de T1.
Joi, 05 August 2021

 

Credit. Telekom 

Veniturile din activitatea de voce fixa au fost de 11,3 milioane euro in T2 2021, usor in spatele trimestrului anterior. Veniturile din internet fix au ajuns la 16,7 milioane euro, in usoara scadere comparativ cu nivelurile pre-pandemice. Tendinta globala actuala in utilizarea tehnologiilor TV vechi a dus la o scadere a abonatilor serviciilor de televiziune, la 1,07 milioane. Pe de alta parte, produsul Smart TV Stick a inregistrat o crestere semnificativa a bazei de clienti in T2, cu 24% fata de T1 2021.

AdPlayers. info

Grupul Telekom Romania anunta indicatorii cheie de performanta pentru al doilea trimestru al anului 2021, incheiat la 30 iunie 2021.

In ciuda efectelor de durata ale pandemiei COVID-19 asupra economiei romanesti, indicatorii financiari au continuat sa creasca. EBITDA ajustata dupa IFRS-16 a crescut cu 14,5%, ajungand la 41,4 milioane euro in trimestrul 2 al acestui an, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, continuand evolutia crescatoare, vizibila in ultimele trimestre, anunta compania.

Potrivit informarii, fluxul de numerar a ramas pozitiv in T2 2021, pentru al 9-lea trimestru consecutiv, ca urmare a disciplinei stricte a numerarului si a controlului costurilor. Veniturile, in valoare de 216,8 milioane euro, au scazut usor comparativ cu aceeasi perioada din 2020, datorita redresarii mai lente a economiei romanesti in urma impactului negativ al pandemiei.

„Ca parte a transformarii strategice a Telekom din ultimii ani, am depus eforturi pentru a crea o baza financiara solida pentru companie si pentru a deveni mai rezistenti in fata presiunilor pietei externe. Rezultatele financiare ale celui de-al doilea trimestru arata ca am adoptat directia strategica corecta, care da rezultate, deoarece am reusit sa crestem EBITDA in fiecare an, in ciuda unui mediu economic dificil, dupa un an cu pandemie si chiar compensand efectele sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas MAHLER, Director Financiar al Telekom Romania.

Veniturile din activitatea de voce fixa au fost de 11,3 milioane euro in T2 2021, usor in spatele trimestrului anterior. Veniturile din internet fix au ajuns la 16,7 milioane euro, in usoara scadere comparativ cu nivelurile pre-pandemice. Tendinta globala actuala in utilizarea tehnologiilor TV vechi a dus la o scadere a abonatilor serviciilor de televiziune, la 1,07 milioane. Pe de alta parte, produsul Smart TV Stick a inregistrat o crestere semnificativa a bazei de clienti in T2, cu 24% fata de T1 2021.

In ceea ce priveste telefonia mobila, compania a continuat sa atraga noi abonati. Trimestrul al doilea s-a incheiat cu 1,7 milioane de abonati postpaid, reprezentand o crestere de 7,8% de la an la an pe acest segment vital de clienti, fiind al 5-lea trimestru consecutiv de crestere. De asemenea, pe segmentul convergent fix-mobil (FMC), baza de abonati continua sa creasca, ajungand la 916.000 de clienti, cu 4% mai mult de la an la an.

Veniturile totale din serviciile mobile obtinute in T2 se ridica la 97,8 milioane euro, ceea ce reprezinta o reducere cu 4,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest fapt se datoreaza scaderii veniturilor din solutii de sistem si din interconectare, determinate de diminuarea traficului terminat in retea, in timp ce trecerea strategica de la prepaid la postpaid a atenuat impactul negativ asupra veniturilor. Baza totala de clienti mobili a fost de 3,54 milioane la sfarsitul trimestrului 2 al acestui an.

Baza de costuri a Telekom Romania continua sa fie parte din programul de transformare a costurilor pe termen lung, inceput in a doua jumatate a anului 2018, care genereaza cu succes imbunatatiri operationale semnificative. Acesta reprezinta un factor important al cresterii sustinute a EBITDA si a fluxului de numerar al companiei, determinand o reducere anuala de 4% a costurilor indirecte, comparativ cu trimestrul 2 din 2020.

„Un ingredient cheie al succesului financiar al Telekom consta in concentrarea companiei pe gestionarea riguroasa a fluxurilor de numerar si in eforturile concertate de revizuire structurala a bazei de costuri. Prin programul Cash for Growth, numeroase initiative au fost implementate incepand din 2018 si continuam sa aducem optimizari, pentru a compensa orice efect excesiv al pandemiei asupra rezultatelor noastre.” a mai spus Mahler.

„Digitalizarea si simplificarea proceselor interne si a interactiunii cu clientii continua sa fie unii dintre cei mai importanti piloni ai dezvoltarii companiei. Pe plan intern, la sfarsitul lunii iunie, am depasit o etapa importanta: am trecut de pragul de peste 200 roboti activi. Comparativ cu T2 2020, am implementat inca 100 de roboti in procesele noastre interne, avand in prezent peste 220 de procese automatizate. Pe plan extern, numarul clientilor care primesc factura in format digital a crescut cu 39%, iar ponderea clientilor activi in aplicatia MyAccount a crescut cu 24%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.”

„Tot ceea ce dezvoltam este cu accent pe client. Astfel, in urma sondajului* realizat la inceputul anului, prin care am incercat sa intelegem ce apreciaza clientii la furnizorul lor de servicii de telecomunicatii, unde ar vedea imbunatatiri si cum ii putem ajuta, am lansat noi functionalitati, automatizand toate procesele pe care clientii le pot efectua pe site-ul companiei. Acum, acestia acceseaza online toate informatiile de care au nevoie si pot efectua digital, din confortul si siguranta propriei case, toate operatiunile de cumparare a produselor si serviciilor din portofoliul companiei.” a adaugat directorul financiar Telekom.

„Suntem, de asemenea, foarte mandri sa vedem ca eforturile noastre de eficientizare energetica dau roade, deoarece ne straduim sa devenim mai sustenabili in fiecare zi. Prin urmare, continuam sa investim in surse alternative de energie, cum ar fi panourile solare, ajungand in prezent la peste 100 de locatii dotate cu panouri fotovoltaice sau solutii inteligente, pentru a reduce consumul din magazinele noastre. Toate aceste initiative de utilizare a energiei regenerabile fac parte dintr-o misiune mai mare, de a transforma Telekom Romania intr-o companie sustenabila. Prin aceasta, reducem emisiile de CO2, impreuna cu minimizarea consumului de combustibili si gestionarea curata a deseurilor”.

„Produsele noastre inovatoare, cresterea numarului de abonati in segmente cheie si initiativa de digitalizare a serviciilor, impreuna cu programul de transformare a costurilor aflat in curs, ne permit sa consolidam si mai mult indicatorii financiari, chiar si in fata provocarilor externe semnificative, cum ar fi continuarea pandemiei COVID-19. Strategia noastra ramane in vigoare si vom continua sa o implementam, pentru a ne asigura ca atat compania fixa, cat si cea mobila obtin performanta financiara solida, continand sa oferim clientilor aceleasi servicii, ca si pana acum”, a conchis Nicolas MAHLER.

La 28 iulie 2021, Comisia Europeana (CE) a aprobat, conditionat, acordul anuntat la 9 noiembrie 2020 intre OTE si Orange Romania pentru vanzarea pachetului de actiuni de 54% pe care OTE il detine in Telekom Romania Communications SA („TKR”). In mod specific, aprobarea este conditionata de vanzarea de catre TKR a participatiei sale de 30% din Telekom Romania Mobile Communications S.A. (TKRM). In prezent, OTE detine 70%, iar TKR detine 30%. OTE intentioneaza sa achizitioneze pachetul de actiuni de 30% de la TKR, ajungand astfel la 100% din actiunile TKRM, sub rezerva aprobarilor necesare.

Dupa aprobare, finalizarea vanzarii pachetului de 54% detinut in TKR catre Orange Romania este asteptata in urmatoarele cateva luni, odata ce masurile CE de remediere au fost realizate si au fost indeplinite restul conditiilor precedente.

Mai mult in Business, Telecom, Parteneriate si Achizitii, AdPlayersREPORT

 


PUBLICITATE: