
Potrivit cercetarii realizate in parteneriat cu Appinio, cele mai căutate categorii de produse in ediția Black Friday 2025 sunt: Electronice (telefoane, laptopuri, televizoare): 56%, Imbrăcăminte și incălțăminte: 50%, Electrocasnice (frigidere, mașini de spălat, aspiratoare): 45%
AdPLayers.ro / News
Interesul romanilor pentru Black Friday rămane la cote inalte și in 2025. Potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank in parteneriat cu Appinio, aproximativ 9 din 10 respondenți (87%) intenționează să participe la campania de reduceri din acest an.
Potrivit cercetarii, peste jumătate dintre respondenți (56%) au menționat că au participat la Black Friday in fiecare an, ceea ce indică consolidarea acestui eveniment ca un reper important in comportamentul de cumpărare al romanilor.
Cele mai căutate categorii de produse in ediția Black Friday 2025 sunt:
• Electronice (telefoane, laptopuri, televizoare): 56%
• Imbrăcăminte și incălțăminte: 50%
• Electrocasnice (frigidere, mașini de spălat, aspiratoare): 45%
Factorii principali care influențează decizia de cumpărare vizează:
• Valoarea reducerii: 80%
• Opiniile / recenziile altor cumpărători: 37%
Plata: Card de debit, cash și card de credit
Cardul de debit este preferat pentru achiziții de 36% dintre participanți, urmat de plata ramburs (26%) și cardul de credit (24%). Totodată, 48% dintre romani au o listă clară de achiziții, dar sunt deschiși și la oferte neplanificate, in timp ce 36% cumpără exclusiv in funcție de reducerile vizibile.
Bugetele de cumpărături pentru Black Friday răman moderate, insă cu tendință de creștere: 28% dintre romani plănuiesc să cheltuiască intre 501 și 1.000 lei, in timp ce aproximativ 22% declară că vor cheltui intre 25 și 50% mai mult decat in 2024.
„Black Friday reprezintă o perioadă importantă pentru achiziții planificate și vedem din ce in ce mai des că oamenii analizează, compară ofertele și iși calculează bugetele inainte de a lua o decizie”, spune Mihail Ion, VP, Retail Raiffeisen Bank Romania.
,,Suntem și noi alături de cei care au planuri clare pentru această perioadă și am lansat Yellow Friday - un pachet complex de soluții financiare care susțin atat planurile personale ale clienților noștri, cat și dezvoltarea afacerilor antreprenorilor romani.”
Cercetarea privind comportamentele de cumpărături in perioada Black Friday face parte din seria Despre Bani 1:1, derulată de Raiffeisen Bank Romania. Studiul a fost realizat in colaborare cu Appinio, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 750 de persoane cu varste intre 18 și 65 de ani, reprezentativ la nivel național, in octombrie 2025.
De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din Romania deservind peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.
Mai mult in Retail, Banking, Cercetare, Research




