„Primul premiu pentru Romania la Euro Effie” Razvan Matasel (Leo Burnett)
Luni, 08 Octombrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„Este primul nostru premiu la Euro Effie si in acelasi timp primul premiu pentru Romania”, a declarat pentru AdPlayers, Razvan Matasel, Deputy Managing Director si Head of Planning al Leo Burnett Romania (foto sus, al doilea de la stanga la dreapta).

Agentia de publicitate a fost distinsa de curand cu un un Bronze Effie la competitia eficientei europene. Premiul a fost acordat campaniei “Tide pentru Supermame”, conceputa pentru brandul Tide, client Procter & Gamble.

„Pentru oamenii de marketing, premiul poate fi comparat cu un Clio, Epica sau chiar un Cannes Lion pentru creatie in publicitate”, este de parere directorul adjunct al agentiei Leo Burnett. „In orice caz, este unul dintre cele mai mari premii de eficienta din lume, avand in vedere ca esti pe scena alaturi de Adidas sau Nike sau alte branduri foarte mari”.

“Este o victorie imensa pentru planning, pentru Romania si, bineinteles, pentru Leo Burnett Romania”, a mai spus executivul. Leo Burnett a adus acasa primul premiu obtinut vreodata de o agentie romaneasca la Euro-Effie Awards, cea mai importanta competitie ce recompenseaza eficienta campaniilor de publicitate din Europa, implementate la nivel regional.

Totusi, sustine Matasel, daca in afara granitelor este un lucru obisnuit sa pui problema eficientei, in Romania mai sunt inca oameni care nici nu-si pun problema post-evaluarii campaniilor. Multi dintre responsabilii de marketing, explica executivul Leo Burnett, se rezuma la discutii de genul „le-a placut / nu le-a placut campania, ce frumos este ad-ul de presa, sau alte aprecieri de acest fel”.

Dar nu intotdeauna marketingul este de vina pentru lipsa de evaluare a campaniilor, explica Matasel: „De multe ori, agentiile sunt cele care trebuie sa propuna metode de cercetare, de evaluare si postevaluare ale campaniilor, si nu clientii”.

Seful planning-ului Leo Burnett spune ca uneori chiar agentiile trebuie sa ceara astfel de cercetari, inclusiv prin contract, astfel incat sa poata sa evalueze ori sa ajusteze efectele sau rezultatele muncii unei agentii, intr-o campanie.

Spre exemplu, motiveaza director adjunct Leo Burnett, „atunci cand agentia isi depaseste obiectivele este posibil sa obtina un bonus, dupa cum, atunci cand nu le atinge este posibil sa nu incaseze bani care nu i se cuvin”.

Razvan Matasel este convins ca un client este motivat la randul lui sa accepte evaluarile campaniilor. El spune ca nu crede ca exista situatii in care, atunci cand o agentie cere in clar masurarea efectelor campaniei, clientul sa refuze acest lucru.


PUBLICITATE: