Top destinatii de pe Via Transilvanica, descoperite in peste 1.000 de km concentrate in Rucsacul cu Povestiri
Miercuri, 20 Iulie 2022

 

Echipa Cronicari Digitali porneste la drum, alaturi de creatori de continut si jurnalisti invitati sa contribuie la „Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica”, cu materiale proprii in care peste peste 1000 de km vor fi stabatuti pe jos si cu masina, in cautare de povesti de spus si experimentat din 31 de comunitati locale, pe parcursul a 10 zile, in cele mai recent marcate portiuni de carare Via Transilvanica, cu scopul de a marca noi repere de calatorie culturala

AdPlayers. Info

In iulie, proiectul de rezidenta itineranta, Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica, scoate la lumina, prin materiale multimedia, 50 de obiective de patrimoniu cultural, comunitati etnice, antreprenoriate locale, gastronomie, natura, oameni-tezaur si localitati uitate, spun initiatorii proiectului.

Creatori de continut si jurnalisti vor aduna, pe parcursul urmatoarelor 10 zile, povestile ce vor intra in „Rucsacul” cu care fiecare calator se poate echipa inainte sa strabata drumul care uneste Romania, de la Nord, la Sud, prin cararea marcata de voluntari si membri ai asociatiei Tasuleasa Social. Experientele lor vor putea fi urmarite in Social Media cu ajutorul hashtagului #CronicariDigitali. Zilnic, Cronicarii Digitali vor aduce la Rock FM jurnalul lor si vor rezuma intalnirile de pe Via Transilvanica si pe site-urile Dilema Veche, www.PressOne.ro si www.SpotMedia.ro .

Al doilea an de rezidenta itineranta de digital storytelling pune in valoare patrimoniul cultural de pe Via Transilvanica, in cadrul proiectului Cronicari Digitali, dezvoltat alaturi de Raiffeisen Bank Romania. Prin Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica vor fi descoperite si aduse in atentia publica cele mai noi tinuturi marcate pe Via, respectiv Terra Roma, Terra Banatica si Terra Dacica (judetele Caras-Severin, Mehedinti, Hunedoara si Alba) cu scopul de a dezvolta noi repere de calatorie culturala, cu acces la experiente locale inedite.

„De balmos am auzit dar de invartit gatit la stana, nu. Abia de curand am inteles ca pemii din Banat sunt cehii veniti din Boemia si asta este porecla data lor de catre romani. Trei valuri de case traditionale cu arhitectura specifica poti gasi in comunitatea croatilor din Iabalcea si Carasova, cu cele 6 sate inchise pana prin anii 90. Adauga o pestera superba in care intri pe barca intre 11.00-14.00 pentru ca soarele atunci face apele de azur, catunele izolate de la Inelet la care ajungi urcand scari de lemn la locuitorii care ii compatimesc pe oraseni pentru ca nu vad stelele si cerul ca acolo si abia ajungi la ziua 3 din calatoria pe care o vom fac” povesteste Silvia Teodorescu, fondatorul Cronicari Digitali.

.,, Dupa Severin si Banatul montan, ne vom intrepta spre Tara Hategului, prima zona din Terra Dacia marcata de Via Transilvanica, vom ajunge pana la Poiana Omului, locul in care se spune ca Decebal si-a luat singur viata, vom zbura din Clopotiva, tabara de parapantisti alaturi de Toma Coconea, vom traversa axa Cugir-Vinerea, Poiana cu Goruni, Pianul de Sus, Rapa Rosie, Sebes, Alba Iulia, Blaj. Facem aceasta calatoria ca sa o faceti si voi! Aceasta este deviza proiectului de pe Via, aflat in al doilea an. Comunitatile unite de carare au nevoie de promovare, de nou dinamism economic local adus odata cu drumetii sau turistii culturali de pe carare si neaparat, au nevoie de protectie. Sunt comunitati atat de curate, incat indemnul de a le vizita otova, de toti cu toate, nu este mesajul nostru. Exact ca in Forrest Gump, si pe Via vorbim de o cutie plina cu bomboane de ciocolata. Deschid-o doar daca iti place sa savurezi, nu sa infuleci.”, a adaugat fondatorul Cronicari Digitali.

Cronicari Digitali si Raiffeisen Bank Romania aduna povestile in Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica cu sustinerea TRUST MOTORS, partener de mobilitate, GO PRO, partener de video storytelling si al partenerilor media Rock FM, Dilema Veche, Spot Media si PressOne.

„In urma cu un an, 1 din 2 utilizatori de Instagram au fost pe Via Transilvanica si i-au aflat povestile. Asta inseamna ca aproximativ 10 % din totalul utilizatorilor de Social Media din tara au putut descoperi comunitati uitate sau lasate in umbra. Pentru noi acest reach se traduce in contributia publicului la cresterea economiei locale, odata cu includerea in vacante sau calatorii a destinatiilor de pe Via Transilvanica sau achizitionarea de produse locale, sobe si seminee din teracota lucrata manual, obiecte de sticlarie, vinuri bune, bunatati pentru camara si lista continua.

Vara aceasta ofera o noua sansa pentru dezvoltare drumului care uneste Romania, de la Nord la Sud, iar Cronicari Digitali se bucura sa scrie noi povesti de succes cu un impact real in turism, economie si mai ales in comunitatile de pe Via Transilvanica”, afirma Silvia Teodorescu, fondator Cronicari Digitali.

Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica, la Bucuresti

Povestile culese in Rucsac de jurnalisti si creatori de continut vor fi concentrate in trei zile de eveniment la Muzeul Taranului Roman, intre 9 si 11 septembrie. Vizitatorii vor avea acces la expozitii foto si proiectii video cu locurile si obiectivele descoperite in cei doi ani de cand Cronicari Digitali, alaturi de Raiffeisen Bank Romania, organizeaza rezidenta de storytelling digital pe Via Transilvanica.

Tot la Muzeul Taranului Roman vizitatorii vor putea cunoaste producatori si mestesugari locali de pe Via Transilvanica. Mai mult, bucurestenii vor putea manca preparate bazate pe retete de pe Via, insotite de povestile localnicilor, curatoriate de bloggeri si vloggeri de food cunoscuti.

Cronicari Digitali pentru comunitate

In 2022, Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica continua povestea celui mai amplu proiect de storyteling digital dedicat comunitatilor locale. Experientele si descoperirile jurnalistilor si creatorilor de continut vor putea fi urmarite cu ajutorul #cronicaridigitali, pe www.cronicaridigitali.ro , intr-un jurnal zilnic de calatorie la radio, dar si in online si print.

Mai mult in Digital, Business

 

 


PUBLICITATE: