55% dintre români consumă înghețată pentru răsfăț
Miercuri, 13 August 2025

In ceea ce privește locurile „preferate" pentru a consuma inghețata, romanii au menționat in primul rand parcul, intr-o zi de vară (57%), urmat de balcon, după o zi lungă de muncă (30%), in timp ce 24% preferă să o savureze seara, in pat, in timp ce urmăresc un serial – obicei intalnit mai ales in randul tinerilor cu varste intre 25 și 34 de ani (30%).

AdPlayers. info

Inghețata este un simbol al verii, iar cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat obiceiurile, emoțiile și momentele preferate care definesc relația romanilor cu acest desert. Rezultatele studiului relevă modul in care acest produs se transformă intr-un aliat de  incredere in momentele de relaxare, bucurie, oboseală sau nostalgie.

Majoritatea romanilor (55%) consumă inghețată pentru a se răsfăța, această tendință fiind mai pronunțată in randul femeilor (59%, față de 51% in cazul bărbaților).

Principalele trăiri asociate cu consumul de inghețată sunt răsfățul (38%), bucuria (21%) și liniștea (20%).

Dacă inghețata preferată a romanilor s-ar transforma intr-o persoană, aceasta ar fi exotică și provocatoare (20%), clasică și de incredere (20%) sau haioasă și copilăroasă (15%).

Principalele emoții asociate cu consumul de inghețată sunt răsfățul (38%), bucuria (21%) și liniștea (20%).

Cercetarea, pe larg

Conform unui studiu recent realizat de Reveal Marketing Research, 55% dintre romani consumă inghețată in principal pentru a se răsfăța, această tendință fiind mai pronunțată in randul femeilor (59%, față de 51% in cazul bărbaților). In plus, inghețata este asociată atat cu momentele sociale – 34% dintre respondenți preferand-o in compania prietenilor sau a familiei, cat și cu timpul personal – 32% considerand-o potrivită pentru un moment doar pentru ei.

In ceea ce privește locurile „preferate" pentru a consuma inghețata, romanii au menționat in primul rand parcul, intr-o zi de vară (57%), urmat de balcon, după o zi lungă de muncă (30%), in timp ce 24% preferă să o savureze seara, in pat, in timp ce urmăresc un serial – obicei intalnit mai ales in randul tinerilor cu varste intre 25 și 34 de ani (30%).

Principalele emoții starnite de consumul de inghețată sunt răsfățul (38%), bucuria (21%) și liniștea (20%). Din perspectivă demografică, femeile asociază mai frecvent inghețata cu răsfățul (44% față de 32% dintre bărbați), in timp ce bărbații resimt mai intens starea de liniște pe care o oferă acest desert (24% vs. 16% in cazul femeilor). Aceste diferențe pot reflecta moduri diferite de raportare emoțională la deserturi: femeile tind să valorizeze mai mult ideea de recompensă personală, in timp ce bărbații caută mai des relaxarea și detensionarea.

Dacă inghețata preferată a romanilor s-ar transforma intr-o persoană, aceasta ar fi exotică și provocatoare (20%), clasică și de incredere (20%) sau haioasă și copilăroasă (15%)

Dacă inghețata preferată a romanilor ar fi o persoană, 20% și-ar imagina-o ca fiind exotică și provocatoare, in special tinerii cu varste intre 18-24 de ani (32%). Alți 20% dintre respondenți o descriu drept o persoană de incredere, cu un stil clasic, in timp ce 15% o asociază cu o personalitate haioasă și copilăroasă.

" Aceste proiecții arată că inghețata nu este percepută doar ca un simplu desert, ci ca o experiență cu valențe emoționale și de imagine. Pentru branduri, acest lucru reprezintă o oportunitate de a-și construi poziționarea și comunicarea in jurul unor trăsături, relevante pentru segmentele de public și aliniate propriilor imagini de brand –– fie că aleg să pună accentul spre exemplu pe mister și noutate, pe confortul familiar sau pe spiritul jucăuș al produsului.", a spus Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Inghețata preferată are un impact emoțional și senzorial atat de puternic, incat pentru mulți romani poate rivaliza chiar și cu o vacanță exotică. Intrebați ce ar alege dintre o vacanță exotică și o vară in oraș, dar cu inghețata perfectă in fiecare zi, 49% dintre respondenți au ales călătoria, in timp ce 34% au preferat să rămană in oraș pentru bucuria zilnică a desertului favorit. Restul au spus că nu pot alege (13%) sau că nu i-ar atrage niciuna dintre variante (4%) – semn al atașamentului profund față de acest desert.

Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 17 ani companii din Romania și alte țări din Europa.

Metodologie: 

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online in perioada 16-23.07.2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1021 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Mai mult in Cercetare, Research, Timp Liber 


PUBLICITATE: