Tehnologii avansate Vodafone Romania pentru reducerea amprentei de carbon si protejarea planetei
Vineri, 24 Aprilie 2020

 

Credit: Vodafone Romania 

Decizia companiei de a achizitiona 100% energie verde pentru derularea operatiunilor incepand cu luna ianuarie 2020 a fost completata de cea a unei investitii multianuale, cu scopul de a mari eficienta energetica a companiei si a reduce impactul creat asupra mediului.

AdPlayers. info

Vodafone Romania utilizeaza tehnologii avansate pentru reducerea amprentei de carbon, marirea eficientei energetice si protejarea planetei, anunta compania.

Potrivit informarii, decizia de a achizitiona 100% energie verde pentru derularea operatiunilor incepand cu luna ianuarie 2020 a fost completata de cea a unei investitii multianuale, cu scopul de a mari eficienta energetica a companiei si a reduce impactul creat asupra mediului. Programul de investitii a demarat in anul 2019 si inregistreaza deja rezultate semnificative. 

“Sarbatorim Ziua Planetei prin rezultatele importante obtinute datorita programului de investitii in eficientizarea energiei. Primul sistem nou si avansat de racire pentru unitatile noastre de servere a fost pornit pe 1 aprilie si realizeaza deja un consum de energie de opt ori mai mic, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut” a declarat Catalin Buliga (foto), Director Tehnologie, Vodafone Romania.

,,De asemenea, primul nostru site echipat cu un generator de energie inovator, pe baza de hidrogen, a fost pus in functiune pe 6 februarie 2020. Continuam sa utilizam tehnologii de ultima generatie si sa inovam pentru a ne reduce impactul asupra mediului si a proteja planeta”, a mai adaugat oficialul Vodafone Romania.

Vodafone Romania a demarat in anul 2019 un program de investitii multianual pentru a mari eficienta energetica si a reduce amprenta de carbon generata. Principalele centre cu servere de date au fost prioritizate in instalarea noilor sisteme de racire, intrucat mentinerea temperaturii optime reprezinta 40-50% din energia totala consumata in aceste spatii. In cazul site-urilor, principalul obiectiv a fost acela de a produce energie verde (prin panouri solare, generatoare bazate pe hidrogen), in paralel cu utilizarea sistemelor noi si eficiente de racire, cu scopul de a reduce consumul de energie provenita din reteaua publica.

O prima solutie inovatoare a fost activata pe data de 1 aprilie 2020 intr-unul dintre centrele de date ale Vodafone Romania. Aceasta consta in utilizarea tehhnologiei bazate pe apa racita si pe materialul revolutionar PCM - Phase Change Material, o substanta pe baza de sare ce are proprietatea de a absorbi caldura in timpul zilei si de a o elibera in timpul noptii intr-un mod complet pasiv, fara a consuma energie electrica, pentru a mentine o temperatura constanta in camera tehnica. Dupa primele masuratori efectuate in perioada 1 – 20 aprilie 2020, s-a inregistrat un consum de energie de opt ori mai mic prin acest sistem de racire, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Alte solutii inovatoare bazate pe sisteme ce functioneaza cu apa racita, precum si pe gestionarea termica directa prin senzori inteligenti controlati de un motor de inteligenta artificiala sunt in curs de implementare in 2020 in spatiile tehnice ale Vodafone Romania.

Potrivit companiei, Vodafone Group s-a angajat sa reduca la jumatate impactul asupra mediului pana in 2025 pentru a asigura un viitor mai sustenabil pentru toti. Vodafone Romania este o divizie a Vodafone Group, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de telecomunicatii si tehnologie din lume, cu o vasta experienta in comunicatii, convergenta si Internet of Things, precum si in promovarea serviciilor financiare mobile si transformarea digitala pe pietele emergente.

Cu operatiuni mobile in 24 de tari, 42 de retele mobile partenere si operatiuni de broadband fix in 19 tari, la 31 decembrie 2019, Vodafone Group avea 625 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, 27 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix si 22 milioane de clienti ai serviciilor TV, incluzand toti clientii Vodafone din entitatile create in urma unor fuziuni si asocieri.

Mai multe informatii, pe platforma www.vodafone.com.

Mai mult in Conturi, Business, CSR 

 

 


PUBLICITATE: