Peste 60% dintre romani preocupati de problemele ecologice in constructii. Reveal Marketing Research.
Luni, 09 Octombrie 2023

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: ”Rezultatele studiului reflecta o preocupare semnificativa si o sensibilizare in crestere a publicului cu privire la problemele ecologice din domeniul constructiilor, acestia punand accentul pe importanta constructiilor sustenabile. Romanii aspira sa locuiasca in case sustenabile si eficiente energetic, care sa fie prietenoase cu mediul si sa ii ajute sa economiseasca pe termen lung prin scaderea costurilor de intretinere”.

AdPlayers. info

84% dintre romani sunt de parere ca inovatia si modernitatea ofera oportunitati semnificative pentru atenuarea problemelor de mediu, releva cel mai recent studiu Reveal Marketing Research, reprezentativ la nivel national, pentru a masura perceptiile si comportamentele romanilor legate de problemele ecologice din domeniul constructiilor, in contextul in care ne confruntam cu un consum excesiv al resurselor naturale ale planetei ce ameninta viitorul urmatoarelor generatii.

7 din 10 romani ar avea incredere sa construiasca o casa cu cel mai sustenabil material de zidarie

Potrivit cercetarii, performanta energetica a cladirii (76%) si eliminarea neadecvata a deseurilor din constructii (69%) sunt percepute ca fiind principalele problemele ecologice in constructii care influenteaza calitatea vietii.

Din datele cercetarii se mai desprinde ca romanii cred ca inovatia si modernitatea ofera oportunitati semnificative pentru problemele de mediu, iar nivelul de deschidere si de incredere al acestora in materialele de constructie sustenabile este in continua crestere

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, modernizarea devine o fateta tot mai importanta in asigurarea calitatii vietii si protejarea planetei, 84% dintre romani fiind de parere ca modul in care este gestionata si utilizata inovatia si tehnologia poate influenta in mod pozitiv protejarea mediului inconjurator.

Aceasta perceptie este intalnita in special in cazul persoanelor cu varste intre 35-44 ani (96%), aceasta fiind si categoria de varsta care alege mai des produse si solutii ”verzi” sau ecologice in viata de zi cu zi (14% vs. 11% total esantion).

Caracterul sustenabil al constructiilor este esential

Caracterul sustenabil al constructiilor este esential pentru protejarea mediului, reducerea costurilor pe termen lung si imbunatatiea calitatii vietii umane, iar in viziunea a 37% dintre romani, casa ideala este caracterizata de sustenabilitate (vs. 28% in 2022).

Indrepandu-ne atentia catre materialele de zidarie, observam ca atributul de a fi ”prietenos cu mediul” devine din ce in ce mai definitoriu pentru aceasta categorie de produse, inregistrand un scor de 58%, procent in crestere cu 7% comparativ cu studiul similar desfasurat in 2021.

Mai mult decat atat si nivelul de incredere al romanilor in a construi o casa cu cel mai sustenabil material de zidarie este in crestere comparativ cu anul trecut, ajungand la 72% (vs. 66% in 2022). Aceasta atitudine este regasita in masura semnificativ mai mare randul celor cu varste intre 35-55 ani (83%) si a celor care si-au construit sau sunt in proces de constructie a unei case (84%).

Sustenabilitatea in constructii capata multe forme, iar daca ne referim la motivatiile pentru alegerea materialului de zidarie folosit in procesul de constructie, atributele sustenabile sunt asociate intr-o mai mare masura materialului BCA. Asadar, 56% dintre specialistii in constructii declara ca prefera sa construiasca cu acest material datorita caracterului sau durabil, in timp ce 26% mentioneaza caracterul ecologic, iar 21% calitatea acestuia de a contribui la reducerea emisiilor de carbon.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: ”Spatiul de locuit are o importanta cruciala in asigurarea calitatii vietii, acesta avand capacitatea de a influenta aspecte cum ar fi sanatatea, siguranta, confortul, bunastarea sau satisfactia resimtite de catre indivizi. Rezultatele studiului reflecta o preocupare semnificativa si o sensibilizare in crestere a publicului cu privire la problemele ecologice din domeniul constructiilor, acestia punand accentul pe importanta constructiilor sustenabile. Romanii aspira sa locuiasca in case sustenabile si eficiente energetic, care sa fie prietenoase cu mediul si sa ii ajute sa economiseasca pe termen lung prin scaderea costurilor de intretinere”.

Peste 60% dintre romani preocupati de problemele ecologice in constructii

Peste 60% dintre romani sunt ingrijorati in mare masura de toate problemele din domeniul constructiilor care influenteaza calitatea vietii, iar performanta energetica a cladirii (76%) si eliminarea neadecvata a deseurilor de constructie (69%) sunt principalele ingrijorari ale acestora.

Daca ne referim la influenta procesului de constructie asupra mediului inconjurator, 79% dintre romani considera ca este necesara prioritizarea promovarii produselor care ajuta mediul inconjurator, in timp ce 78% percep companiile de constructii ca fiind responsabile de nivelul amprentei de carbon pe care o emana, iar 77% sunt de parere ca toate companiile ar trebui sa faca publice activitatile prin care dauneaza mediului inconjurator (77%).

Focusandu-ne atentia catre diferitele tipologii de consumatori, observam ca cei care si-au construit sau sunt in proces de constructie a unei case considera intr-o masura semnificativ mai mare ca sustenabilitatea locuintei este la fel de importanta precum confortul oferit de aceasta (86% vs. 77% total esantion).

Sustenabilitatea in constructii ajuta la conservarea resurselor naturale si la crearea unui mediu sanatos si confortabil pentru locuitori, iar cei mai multi dintre specialistii in constructii declara ca recomanda BCA ca material de zidarie clientilor care isi doresc o casa sustenabila/ ecologica, moderna si eficienta energetic.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 18-24.05.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1228 respondenti + un oversample de 507 persoane care lucreaza in domeniul constructiilor, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-2,7% la un nivel de incredere de 95%.

Mai mult in Cercetare, Research, Constructii


PUBLICITATE: