Graffiti PR si Cult Market Research lanseaza Barometrul Influentei in social media (BAR)
Vineri, 17 Septembrie 2021

 

Credit. Graffiti PR / Cult Market Research lanseaza prima editie a Barometrului Influentei in social media (BAR)

Desprinse din barometru: Increderea conteaza cel mai mult pentru comunitatile din social media; Responsabilitatea si Puterea au ponderi diferite ca importanta, in functie de domeniul de interes; 90% dintre respondenti considera ca influencerii din social media trebuie sa fie informati, sinceri si transparenti in relatia cu urmaritorii lor; Decizia de achizitie ca urmare a recomandarilor influencerilor din social media este mult mai ridicata la adolescenti; Cel mai urmarit domeniu de interes in social media este Parenting; Nativii digitali sunt dispusi in cea mai mare masura sa achizitioneze produse recomandate de catre un influencer.

AdPlayers. Info

Cult Market Research si Graffiti PR anunta rezultatele Barometrului Influentei in Social Media din Romania (BAR), un proiect de cercetare multidisciplinar, cu relevanta nationala, care evalueaza in premiera mecanismele de formare a influentei in social media, anunta autorii demersului.

Conform BAR, influenta este redata de patru indicatori principali: Increderea, Responsabilitatea, Placerea (abilitatea de se face placut) si Puterea de convingere.

„In realizarea Barometrului de Influenta in social media, am pornit de la o serie de nevoi concrete: lipsa unui instrument care sa masoare puterea de persuasiune a influencer-ilor romani si identificarea atributelor care determina influenta, impreuna cu variatiile acestora in functie de varsta comunitatilor de urmaritori” spune Paul Kasprovschi, Senior Consultant Strategy & Branding Graffiti PR.

,,Practic, scopul nostru a fost sa intelegem functionalitatea influentei, nu sa facem un top. Si, in conditiile in care vorbim de o industrie relativ tanara global, cu cresteri de miliarde de la an la an si in contextul urmaritorilor fake, al unor campanii in care brandurile nu se potrivesc cu influentatorii, iar rezultatele lor sunt indoielnice – un instrument de masurare a modului in care se construieste influenta in online nu poate decat sa ajute sa intarim increderea in industria noastra ”.

„In urma realizarii studiului BAR am aflat atributul–cheie care sta la baza unei industrii de milioane de euro in intreaga lume. Increderea! Gradul de incredere al comunitatii in influencer determina decizia de achizitie, dar si schimbarea comportamentului.” completeaza Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Market Research.

BAR a fost realizat pe un esantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane active zilnic in mediul online si in social media, apartinand generatiilor X, Y, Z. Studiul a cuprins si interviuri realizate cu  experti locali si internationali in influencer marketing, marcom, creatori de continut. Datele au fost culese in Q2 2021.

Cele mai importante concluzii BAR:

•            In functie de domeniul de interes si de varsta urmaritorilor, increderea se construieste si inseamna un lucru diferit.

•            Pentru generatiile X si Y active in zona de parenting, increderea semnifica transparenta, expertiza in domeniu, stabilitate si consecventa.

•            Pentru comunitatile urmaritorilor generatiei Z, increderea inseamna capacitatea de fi abordabil si de a crea continut original.

•            Cele mai urmarite domenii in social media: parenting 69%, fashion& beauty 65%, tech 60% si cooking 55%.

•            Nativii digitali sunt dispusi in cea mai mare masura sa achizitioneze produse recomandate de un influencer pe care il urmaresc pe YouTube, Instagram si TikTok (48%), in timp ce membrii generatiei X sunt mai sceptici in a opta pentru astfel de recomandari (35%, dar nu sunt indiferenti la ele.

•            YouTube si Facebook sunt cele mai utilizate platforme de social media in Romania in acest moment.

•            TikTok are mai putini utilizatori decat YouTube si Facebook, dar timpul petrecut este similar cu cel petrecut pe primele doua retele.

Fondata in 1997 ca parte a grupului local de comunicare BBDO, Graffiti PR a devenit in 2001 o agentie de comunicare de sine statatoare, cu clienti proprii si capabilitati multiple. Din 2001 si pana in prezent, Graffiti PR dezvolta pentru clientii sai campanii de marketing integrate PR driven, extinzandu-si capabilitatile in zona digitala, strategie si servicii de creatie, CSR si sustenabilitate, advocacy, public affairs, influencer marketing, evenimente si marketing sportiv.

Fondata in 2008, Cult Market Research reprezinta o echipa multidisciplinara specializata in cercetari de marketing si sociale. Cu ajutorul expertizei in marketing, sociologie, comunicare, stiinte politice sau statistica, Cult Market Research exploreaza atitudinile si comportamentele consumatorilor.

Mai mult in Ambasadori de Brand, Influencers, Cercetare,


PUBLICITATE: