70% dintre români consideră că berea face parte din experiența fotbalului. Reveal Marketing Research
Joi, 19 Iunie 2025

Sursa: Reveal Marketing Research

In opinia respondenților la cercetarea initiata la solicitarea Centrului de Studii despre Bere impreuna cu Reveal Marketing Research, berea incurajează interacțiunea și buna dispoziție, fie că este vorba de partide internaționale de fotbal sau de confruntări locale urmărite in compania prietenilor.

AdPlayers. info

Berea este strans asociată cu fotbalul in percepția romanilor, este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere. Astfel, 70% dintre romani consideră că această băutură face parte din experiența fotbalului, iar 65% dintre consumatorii frecvenți de bere spun că aceasta contribuie la atmosfera meciului. 

In opinia respondenților, berea incurajează interacțiunea și buna dispoziție, fie că este vorba de partide internaționale de fotbal sau de confruntări locale urmărite in compania prietenilor.

Dintre respondenții care consideră că berea face parte din experiența fotbalului, acest lucru este valabil in măsură mai mare in cazul bărbaților (76%) și al tinerilor intre 18-25 de ani (79%). Totodată, majoritatea femeilor (66%) consideră că berea face parte din experiența fotbalului. In ceea ce privește tipurile de bere preferate de pasionații fotbalului, berea Lager domină (55%), urmată de berea cu arome (36%), de berea fără alcool (33%) și de berea artizanală (30%).

„Din analiza tipurilor de bere pe care romanii le aleg atunci cand urmăresc un meci de fotbal, reiese o partajare echilibrată intre sortimentele cu alcool și cele fără alcool, mai ales in randul femeilor, care aleg mai degrabă a doua variantă. Studiul ne confirmă, din nou, tendința in creștere la romani de a alege berea fără alcool, o opțiune tot mai populară, inclusiv in momente asociate cu sportul. Indiferent dacă urmăresc un meci de fotbal sau urmează să se urce la volan, tot mai mulți consumatori fac alegeri conștiente, in acord cu valorile responsabilității și siguranței", a declarat Alin Popescu, Secretar General, Centrul de Studii despre Bere.

Potrivit cercetării, 72% dintre respondenți declară că urmăresc meciuri de fotbal, cele mai menționate competiții fiind UEFA Champions League (65%) si Campionatul Mondial/European de Fotbal (62%). Pe locul al treilea, la egalitate, se află UEFA Europa League și Cupa Romaniei, fiecare cu cate 53%. In ceea ce privește partajarea pe gen, 86% din bărbații romani urmăresc meciuri de fotbal, procentul in cazul femeilor din Romania fiind de 57%. Peste jumătate dintre respondenți urmăresc meciuri de fotbal săptămanal (64%), in special bărbații și tinerii sub 25 de ani.

„Pentru romani, berea nu este doar o băutură, ci un element central al ritualului urmăririi meciului – un simbol al socializării, al relaxării și al bucuriei impărtășite. Această asociere naturală dintre bere și fotbal reflectă o dimensiune culturală importantă: obiceiul de a trăi sportul in comunitate, de a-l celebra impreună și de a transforma fiecare meci intr-o ocazie de conectare. Indiferent de locul ales, berea creează un cadru prietenos și relaxat in jurul fiecărui fluier de inceput și final de meci", a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

In ceea ce privește locul de achiziție a berii pentru urmărirea unui meci de fotbal, pe primul loc se situează supermarketurile (89%), magazinele de proximitate (40%), bar sau terasă (14%) și online (9%).


Cercetarea de Piață

Metodologie: 

Studiul Reveal Marketing Research, la cererea Centrului de Studii despre Bere, s-a desfăşurat online in perioada 14 – 19 mai 2025, pe un eșantion reprezentantiv de 1.012 respondenți de peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de incredere de 95%.

Ce este Centrul de Studii despre Bere 

Centrul de Studii despre Bere este o inițiativă interdisciplinară care explorează profunzimea socială, culturală și istorică a consumului de bere din Romania. Activitatea sa se concentrează pe rolul berii ca liant social – o băutură care de secole aduce oamenii impreună in jurul poveștilor, tradițiilor și momentelor comune. 

Obiectivul centrului constă in investigarea și promovarea modului in care berea contribuie la bunăstarea socială, la formarea relațiilor interumane și la construirea comunităților, atat in context tradițional, cat și modern.

Centrul de Studii despre Bere este rezultatul demersului celor trei membri fondatori: dr. Corina - Aurelia Zugravu, lector universitar in cadrul UMF "Dr. Carol Davila", căreia ii revine şi calitatea de Preşedinte in cadrul Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, dr. Alin Popescu, medic primar in medicină sportivă şi consultant in probleme de nutriţie, deţinand calitatea de Secretar general, şi dr. Mihaela Begea, doctor in ştiinţe inginereşti.

Centrul de Studii despre Bere a fost cunoscut anterior sub titulatura de Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, entitate care timp de 12 ani a derulat o activitate de cercetare susținută și relevantă pe teritoriul Romaniei, concentrată asupra evaluării efectelor consumului moderat de bere asupra organismului din perspectivă nutrițională. Noua titulatură exprimă insă interesul științific curent al celor trei membri fondatori pentru a explora o altă valență importantă a berii: ingredient important pentru o viață adultă echilibrată.

Mai mult in Cercetare, Research, Campanii, Entertainment 


PUBLICITATE: