Această percepție este reflectată deopotrivă de bărbați (58%) și femei (40%); tendința este peste medie in randul celor cu varsta de peste 35 de ani.
AdPlayers. info
Pentru unu din doi romani, berea este mai mult decat o băutură – este un simbol al relaxării și al atmosferei specifice vacanțelor. Această percepție este reflectată deopotrivă de bărbați (58%) și femei (40%); tendința este peste medie in randul celor cu varsta de peste 35 de ani.
Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere, și a explorat percepțiile și obiceiurile de consum ale romanilor in legătură cu berea, in sezonul estival.
Romanii spun că berea contribuie semnificativ chiar la atmosfera de vacanță (39%). Bărbații consideră intr-o proporție mai mare că berea este un element definitoriu al relaxării estivale (46%), o parte importantă din ei (37%) declarand-o chiar băutura lor preferată in concediul de vară; femeile impărtășesc și ele această percepție (33%).
„Rezultatele confirmă faptul că berea nu este doar o alegere de moment, ci parte dintr-un ritual social și personal al vacanței. Este o băutură asociată cu momentele de bucurie, socializare și descoperire – mai ales in vacanță, cand oamenii sunt mai deschiși către noi experiențe și gusturi.", a spus Corina-Aurelia Zugravu, Președinte al Centrului de Studii despre Bere.
,,Ne bucură să vedem că berea este percepută ca un element al culturii de vacanță și este foarte interesant că romanii experimentează tot mai mult noi sortimente, de la berea fără alcool la variante premium, dovadă a maturizării gusturilor și a responsabilității in consum", a adaugat reședinta Centrului de Studii despre Bere.
Inclinație spre a experimenta noi gusturi in timpul concediilor
Potrivit studiului, unu din doi respondenți afirmă că sunt mai dispuși să experimenteze tipuri noi de bere atunci cand sunt in vacanță, bărbații și femeile manifestand aproape un nivel de interes similar, cu ponderi de 52%, respectiv 47%. Inclinația spre a experimenta noi gusturi in timpul concediilor este peste medie și in segmentele de varstă de peste 35 ani (cu peste 52%).
Studiul mai arată că unu din doi romani care călătoresc in afara țării aleg să experimenteze berea locală din țara de destinație, acest obicei fiind parte din descoperirea culturii gastronomice a destinației. Acest trend este cel mai evident in segmentele de varstă de peste 35 ani.
,,Emoția și experiența pe care ni le oferă” Marius Luican, Reveal Marketing Research.
„Vacanțele sunt contextul ideal pentru explorare și relaxare, iar datele studiului ne arată că berea are un rol puternic in conturarea acestor momente. De la ieșirile cu prietenii pană la aventurile culinare de peste hotare, berea se dovedește a fi companionul estival pentru romani. Aceste date sunt și o confirmare a atașamentului profund pe care-l avem față de ce inseamnă această băutură, dincolo de gust: emoția și experiența pe care ni le oferă", a declarat Marius Luican, Director General al Reveal Marketing Research.
In privința locurilor in care aleg să se bucure de o bere in vacanță, bărbații spun că plaja este locul favorit unde savurează o bere (39%), o alegere similară cu cea a romanilor cu varsta peste 35 ani. Bărbații aleg să consume bere și in excursii de vară de o zi (25%) și spun că savurează o bere și atunci cand merg la munte (20%).
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online in luna iulie 2025, pe un eșantion reprezentantiv național de 1.006 respondenți de peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 17 ani companii din Romania și alte țări din Europa.
Centrul de Studii despre Bere
Centrul de Studii despre Bere este o inițiativă interdisciplinară care explorează profunzimea socială, culturală și istorică a consumului de bere din Romania. Activitatea sa se concentrează pe rolul berii ca liant social – o băutură care de secole aduce oamenii impreună in jurul poveștilor, tradițiilor și momentelor comune. Obiectivul centrului constă in investigarea și promovarea modului in care berea contribuie la bunăstarea socială, la formarea relațiilor interumane și la construirea comunităților, atat in context tradițional, cat și modern.
Centrul de Studii despre Bere este rezultatul demersului celor trei membri fondatori: dr. Corina – Aurelia Zugravu, lector universitar in cadrul UMF „Dr. Carol Davila", căreia ii revine şi calitatea de Preşedinte in cadrul Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, dr. Alin Popescu, medic primar in medicină sportivă şi consultant in probleme de nutriţie, deţinand calitatea de Secretar general, şi dr. Mihaela Begea, doctor in ştiinţe inginereşti.
Mai mult in Research, Cercetare, Băuturi,