"Sportul nu mai inseamna doar fotbal"
MPG
Luni, 19 Iunie 2006

(AdPlayers.ro Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )

Sportul nu mai inseamna doar fotbal

Fotbalul va fi intotdeauna sportul rege, insa nu ar trebui sa fie singurul reper pentru alegerea spatiilor de expunere a mesajelor publicitare, arata Media Planning Group (MPG), in urma unui studiu recent, operat de divizia de marketing Havas Sports a agentiilor de media MPG . Sporturile moderne, cu finalitate directa catre sanatate si natura, castiga tot mai multi adepti peste tot in lume, oferind marcilor un nou spatiu de expunere cu reale oportunitati, mai arata reprezentantii retelei de media.

MPG ( www.mpg.com ) este reteaua globala de agentii media a grupului Havas si una dintre retelele de media cu cea mai rapida crestere. Reteaua s-a dezvoltat de la o acoperire a 9 piete in 1999 la o acoperire a 91 de piete in 2006. HAVAS SPORTS ( www.havassports.com )a fost infiintata in 1998 si este divizia MPG pentru cercetare de marketing si comunicare in sport.

„Viitorul publicitatii in sport”

Studiul „Viitorul publicitatii in sport” desfasurat in 2006, a cules date din 9 tari ale lumii. Cercetarea subliniaza faptul ca sunt asteptate schimbari iminente in lumea sportului. Vor aparea noi zone de interes pentru marcile in cautare de spatii pulbicitare, datorita efectului dramatic avut de noile trenduri culturale si a progresului tehnologic asupra mentalitatii consumatorilor.

Pentru evaluarea viitorului mediu creat de sport, studiul foloseste metodologie 3R©: folosind 3 dimensiuni cheie - acoperire, audienta si relevanta (reach, richness, relevance ) -  se ajunge la determinarea unor modalitati de a alege si exploata oportunitatile oferite de sport, ca unealta de marketing.

„Studiul nostru subliniaza cresterea numarului de sporturi, a numarului si profilelor de persoane care practica noile sporturi si a numarului de canale de media care se adreseaza acestora”, a afirmat Lucien Boyer, CEO Havas Sports. „Cum deja mai bine de 52% din populatia globului participa in mod regulat la activitati sportive, pietele de nisa legate de aceste noi sporturi nu mai pot fi ignorate, fie ca este vorba de un brand sau un individ.”

„Sanatatea, etica sociala si dorinta de a lua decizii pe cont propriu. „

Studiul Havas Sports a observat efectul dinamic al modificarilor induse comportamentului oamenilor de catre noile trenduri culturale. Concluzia specialistilor MPG este ca spiritul de echipa si dorinta de socializare nu mai sunt principalele motive pentru care oameni se implica in sport. In ziua de astazi, afirma oficialii, cei care se apropie de sporturi o fac pentru alte motive, printre care se numara sanatatea, etica sociala si dorinta de a lua decizii pe cont propriu.

Standardul vietii moderne, arata specialistii MPG, impune un stil de viata mai sanatos si cautarea unei iesiri din rutina vietii cotidiene, o evadare din spatiul monden si viata legata de munca de birou. Toate acestea influenteaza alegerea sporturilor pentru care optam fiecare dintre noi. Aceste trenduri culturale au deja un impact urias in lumea occidentala, stabilind prioritatile oamenilor si totodata o crestere a interesului advertiserilor pentru pietele formate din practicanti ai sporturile apropiate de natura si mediu, precum inotul, ciclismul, pescuitul, yachtingul samd.

Numarul practicantilor sporturilor, in crestere

Din punctul de vedere al interactiunii publicitatii cu lumea sporturilor, mai sunt si alte asteptari ale societatii moderne care vor influenta viitorul. Astfel, cresterea numarului practicantilor sporturilor legate de mediu si natura a dus la consolidarea pietelor de nisa - tot mai multe comunitati au ajuns sa includa sportul in viata de zi cu zi. Procentul de populatie feminina care practica sportul zilnic sau saptamanal a ajuns deja in Europa la 45% si se asteapta o crestere dramatica pe viitor (54% in 2016). Acelasi lucru este valabil pentru persoanele in varsta, de la 26% se asteapta o crestere de pana la 37% pentru 2016.

CM de Fotbal din 2014 - 35 de milioane de spectatori

Desi este sigur ca noile piete se vor schimba si vor creste simtitor, fanii fotbalului nu au de ce sa se teama. Se estimeaza ca un eveniment precum Cupa Mondiala de Fotbal din 2014 se va bucura de cca 35 de milioane de spectatori, fotbalul ramanand in continuare sportul cu cea mai mare audienta. Studiul Havas ne atrage insa atentia asupra faptului ca o crestere a pietelor de nisa este de asteptat, ca urmare a dezvoltarii si globalizarii sportului.

“Stim cu totii ca fotbalul este si va ramane pe locul intai la nivel global, dar brandurile care sunt interesate de piete variate vor trebui sa schimbe felul de a comunica, adresandu-se si pietelor de nisa”, a spus Lucien Boyer, CEO Havas Sports. „ Va fi nevoie de o intelegere a schimbarilor datorate noilor trenduri culturale si tehnologice. Viitorul publicitatii in sport este legat de aceste piete in plina dezvoltare”.

Tehnologia creste sporturile de nisa

Studiul Havas Sports releva si importanta progresului inregistrat de tehnologiile media, precum si influenta acestora asupra sporturilor in general. Pe scurt, spun specialistii Havas, tehnologia a facut sportul mai accesibil la scara globala “oriunde, oricand, oricum”. Tot tehnologia contribuie si la cresterea, raspandirea si dezvoltarea sporturilor de nisa, precum si la orientarea marcilor catre satisfacerea nevoilor si preferintelor individuale ale consumatorului.

“Cresterea optiunilor in felul in care oamenii percep Sportul ne va permite sa alegem marcile si mesajele sportive care sa faca parte din viata noastra”, mai spune Boyer. „Noi piete target legate de sport se vor dezvolta si vor oferi alte oportunitati acelor advertiseri care vor dori sa-si mareasca zona de influenta si sa raspunda asa cum trebuie asteptarilor si dorintelor societatii moderne – importanta orientarii catre noile piete si a penetrarii mesajelor legate de sporturile moderne nu poate fi subestimata.”


PUBLICITATE: