In marketingul Nokia din 2009, romanca Beatrice Cernatescu a fost promovata Head of Channel Marketing Romania, Greece & Israel, HMD Global
Luni, 15 Iulie 2019
 

Beatrice Cernatescu, Head of Channel Marketing Romania, Greece & Israel, HMD Global

Credit: HMD Global

Responsabilul de marketing HMD Global, compania care detine licenta Nokia pentru telefoane, este de parere ca inteligenta artificiala, intrepatrunderea dintre lumea reala si cea digitala la nivel de "in-store" si cresterea continutului video sunt trei dintre tendintele care trebuie urmarite in viitorii ani in marketingul de brand.

AdPlayers. Iulian Toma

Din 2009, in marketingul Nokia sub o forma sau alta, romanca Beatrice Cernatescu a fost promovata de curand de catre HMD Global, compania care detine licenta Nokia pentru telefoane, sa lucreze pentru telefoanele Nokia pe pietele din Romania, Grecia si Israel.

„Am inceput sa lucrez pentru acest brand in 2009 pentru finlandezi, apoi i-am urmat povestea, foarte interesanta de altfel, iar acum pentru acelasi brand, lucrez in cadrul companiei HMD Global - The Home of Nokia Phones si sunt foarte fericita. Avem o super-generatie de dispozitive care sunt foarte apreciate in Romania, dar si peste tot in lume” a descris pentru AdPlayers, sumar, Beatrice Cernatescu lumea in care lucreaza de 10 ani si a fost promovata sa lucreze pentru telefoanele Nokia acum pentru mai multe piete.


 

Nokia 9 Pureview, primul telefon cu 5 camere principale. Credit: HMD Global

Cu o experienta in lucrul pe mai multe piete, Beatrice Cernatescu vorbeste de specificul cultural al fiecarei piete.„Cred ca cel mai important lucru este abilitatea de a schimba "palaria" si de a putea gandi prin filtrul fiecarei tari in parte, cu specificul sau cultural, "customer journey"-ul fiecareia sau preferintele diferite pentru canale media. De exemplu, o anumita zona poate functiona foarte bine cu un mix preponderent online si BTL si aproape deloc TV, pe cand alta piata poate fi dominata de influenta TV-ului, chiar daca campaniile sunt "digital centric", impactul de "awareness" cel mai mare tot pe TV il ai.” afirma Beatrice Cernatescu, pentru AdPlayers.

Responsabilul de marketing HMD Global este de parere ca inteligenta artificiala, intrepatrunderea dintre lumea reala si cea digitala la nivel de "in-store" si cresterea continutului video sunt trei dintre tendintele care trebuie urmarite in viitorii ani in marketingul de brand.

„Cred ca cel mai important lucru este abilitatea de a schimba "palaria" si de a putea gandi prin filtrul fiecarei tari in parte, cu specificul sau cultural, "customer journey"-ul fiecareia sau preferintele diferite pentru canale media" Beatrice Cernatescu, Head of Channel Marketing Romania, Greece & Israel, HMD Global

AdPlayers: Lucrezi de 10 ani pentru marketingul Nokia, intr-o forma sau alta. De ce marketing si nu altceva?

Beatrice Cernatescu: O intrebare buna. Marketingul reuseste sa imi unifice toate pasiunile: fotografia, generarea de continut, cautarea de "insight"-uri si cea de a crea ceva nou din toate acestea care la randul sau sa rezoneze cu audienta intr-un mod placut. Am si o mare pasiune pentru gatit si pentru a crea lucruri de la zero si din acest motiv am pornit propriul blog culinar: bibiskitchen.ro care imi permite sa ma exprim si sa impartasesc rezultatul procesului creativ de fiecare data cand am inspiratie.

In marketing, am simtit intotdeauna ca am toate instrumentele necesare pentru a gasi elementele unice ale unui brand si pentru a le traduce in mesaje relevante pentru consumatori folosind o varietate de metode de marketing care declanseaza o conversatie si o transforma intr-o relatie pe termen lung. Desi traim intr-un context care accelereaza utilizarea tehnologiei si a datelor, exista foarte multa emotie in marketing in continuare.

De asemenea, ceea ce face marketingul foarte interesant este ritmul rapid al industriei, dar si evolutia constanta a ideilor si a metodelor noi care trebuie adaptate mereu la diferitele generatii, fiecare avand propriile sisteme de valori si ancore de relationare.

AdPlayers: Ai inceput acum 10 ani cu brandul Nokia si in continuare te regasim alaturi de acest brand. Ce te-a determinat sa fii atat de loiala, mai ales fiind si o repezentanta a generatiei „millenials”?

Beatrice Cernatescu: Cum spuneam mai sus, atat timp cat ma aflu intr-un context in care simt ca pot evolua in mod constant atat prin natura provocarilor, cat si prin natura locului care imi da libertatea de care am nevoie pentru a ma dezvolta profesional si, in acelasi timp, aceasta cresterea a mea sa ajute brandul din ce in ce mai mult, bineinteles ca voi fi motivata si loiala.

Am inceput sa lucrez pentru acest brand in 2009 pentru finlandezi, apoi i-am urmat povestea, foarte interesanta de altfel, iar acum pentru acelasi brand, lucrez in cadrul companiei HMD Global - The Home of Nokia Phones si sunt foarte fericita. Avem o super-generatie de dispozitive care sunt foarte apreciate in Romania, dar si peste tot in lume.

AdPlayers: Apropo de peste tot in lume, ce presupune noul job in care raspunzi de Romania, Grecia si Israel?

Beatrice Cernatescu: Nu este prima data cand raspund de mai multe tari. Si in trecut m-am ocupat, pe langa Romania, si de cateva tari din zona Balcanilor.

Cred ca cel mai important lucru este abilitatea de a schimba "palaria" si de a putea gandi prin filtrul fiecarei tari in parte, cu specificul sau cultural, "customer journey"-ul fiecareia sau preferintele diferite pentru canale media. De exemplu, o anumita zona poate functiona foarte bine cu un mix preponderent online si BTL si aproape deloc TV, pe cand alta piata poate fi dominata de influenta TV-ului, chiar daca campaniile sunt "digital centric", impactul de "awareness" cel mai mare tot pe TV il ai.

De asemenea , un aspect foarte important, apropo de digital, este si diferenta mixului de adoptie a diferitelor retele sociale. Sunt zone unde se folosesc mai mult Twitter, Snapchat si Instagram, pe cand in altele, Facebook este baza. Sau, de exemplu, intr-un fel promovezi un serviciu  precum Google Assistant  intr-o tara cu adoptie de "voice search" si "voice command", fata de una in care este practic inexistent, unde sunt necesare alte abordari.

AdPlayers: Cum crezi ca va arata marketingul in 5 ani ?

Beatrice Cernatescu: Cred ca singurii care vor sti raspunsul la aceasta intrebare vom fi tot noi, cei de peste 5 ani, dar imi voi permite sa iti raspund ce cred eu. Sunt foarte multe trend-uri pe care le vedem in jur, dar cu adevarat importante cred ca sunt doar cateva dintre ele. Prima este inteligenta artificiala, care deja duce la o serie de automatizari in domeniul nostru care nu ar fi fost posibile acum cativa ani si care ne ajuta ca marketeri sa aducem valoare din ce in ce mai mare atat clientilor nostri cat si companiei pentru care lucram prin eficientizarea activitatii.

Al doilea trend care mi se pare foarte relevant, este perfectarea din ce in ce mai evidenta a tehnologiilor care ne permit intrepatrunderea dintre lumea reala si cea digitala la nivel de "in-store" si manifestarea acesteia in experiente din ce in ce mai bune si inovative pentru clienti. Ma refer aici la tehnologii pornind de la "augmented reality" pana la microservicii livrate hiperlocal in spatiile comerciale.

Ultimul trend pe care as vrea sa il mentionez pleaca de la cresterea prezentei continutului  video interactiv (si nu numai video). Cred ca acest lucru va deschide multe posibilitati pentru marketeri sa creeze un nou mod de "storytelling" generat impreuna cu consumatorul si bazat pe preferintele sale, asa cum ar trebui sa fie.

Mai mult in Business, Management, Marketing


PUBLICITATE: