(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Gazeta Sporturilor a descarcat n media un nou plan digital. Pe lnga editia online a cotidianului de sport - gsp.ro (www.gsp.ro), cititorii gazetei au la dispozitie, din 12 ianuarie, inclusiv varianta PDF.
Este o experienta si pentru noi, a declarat, pentru AdPlayers, Augustin Roman, Director Executiv la Gazeta Sporturilor, ntrebat cum vede evolutia numarului de cititori si de abonati al nou lansatei editii PDF. Nu avem bugetate sume, am vrut sa oferim cititorilor aceasta posibilitate si iata ca am realizat acest lucru, a mai spus executivul.
Cei plecati n afara tarii si care duc dorul ziarelor romnesti si-l pot alina rasfoind Gazeta pe calculator. Sau o pot printa si citi ca pe un ziar normal, continua Roman.
Noua declinare n media a Gazetei Sporturilor poate fi cumparata si descarcata online, potrivit lui Augustin Roman, cu plata prin telefon, SMS sau card bancar (Gecad e-payment), iar costul variaza n functie de tara n care se afla clientul care plateste. Proiectul este desfasurat mpreuna cu Rentabiliweb, companie specializata n solutii administrare si plati electronice pentru produse si servicii.
Oficialul ziarului spune ca un ziar costa 16 credite, iar, ca exemplu, n Romania, poti cumpara cu 3,57 $ (+TVA) n reteaua Orange, prin SMS, 110 credite. Exista nsa mai multe variante. Pentru 350 de credite vei plati 10,71 USD + TVA n orice retea prin SMS. Cu plata prin card, cu 10 euro + TVA cumperi 800 de credite, adauga directorul GSP.
Diferenta de pret dintre cele doua sisteme de plata, subliniaza responsabilul de business, este data de faptul ca operatorii de telefonie solicita un procent mai mare din valoarea SMS-ului. Numai n primele 3 zile, potrivit directorului executiv, cititorii au descarcat peste 100 de ziare.
Legat de un potential obiectiv de vnzare a publicitatii exclusiv n editia PDF, directorul spune ca GSP are n plan si acest lucru, si ca spera ca pna la jumatatea anului sa poata oferi clientilor din publicitate inclusiv aceasta alternativa de comunicare a campaniilor.
ntrebat care este ponderea veniturilor din publicitate ale Gazetei Sporturilor - editia tiparita, versus cele din distributie (circulatie), Augustin Roman a declarat, pentru AdPlayers, ca publicitatea detine 55% din veniturile ziarului, lasnd de nteles ca ponderea veniturilor din distributie este de 45%. Pentru 2006, Roman estimeaza la aproape 7 milioane de euro cifra de afaceri a companiei Convergent Media editorul ziarului.Potrivit reprezentantilor ziarului, Gazeta Sporturilor are, n medie pe zi, un numar de 83.761 exemplare vndute (BRAT, septembrie 2006) si o audienta de 856.000 cititori pe editie.
AdPlayersFile
Condusa de Catalin Tolontan (Director General), Convergent Media editeaza, n editie tiparita (print), titlurile: Gazeta Sporturilor, Campionii, Viola, Dinamo.
Portofoliul Online al editorului reuneste website-urile: www.gsp.ro, www.stelisti.ro, www.dinamovisti.ro, www.rapidisti.ro, www.violamania.ro, www.campionate.ro, www.autof1.ro, www. suporteri.ro, www.blogsport.ro, www.blogdeliceu.ro, www.tolo.ro, www.vochin.ro, www.echipafantastica.ro, www.gspTV.ro