Cercetare Ogilvy: Consumatorii se asteapta ca brandurile sa introduca segmentul de wellness in strategia lor de business
Luni, 19 Octombrie 2020

 

Credit Ogilvy.
Studiu organizat de reteaua internationala Ogilvy cuantifica, in premiera mondiala, potentialul segmentului de wellness, ca linie de crestere a business-urilor 

AdPlayers. Info

Cu o valoare de 4.5 trilioane de dolari, la nivel mondial, economia de wellness – care creste de doua ori mai rapid decat economia mondiala  - este astazi atat de puternica, incat pentru 73% dintre consumatori, la nivel global, zona de wellness devine un element esential in strategia unui brand.

Studiul Wellness Gap realizat de Ogilvy arata, in premiera mondiala, care sunt diferentele dintre asteptarile consumatorilor de la branduri, pe acest subiect, si ce cred despre ceea ce le ofera brandurile raportat la aceste asteptari, cu accent pe sapte sectoare majore de business  – industria alimentara si cea de snacks, industria de skincare, cea aeriana, industria hoteliera, industria auto si cea de banking.

Ogilvy a intervievat 7.000 de consumatori din 14 tari de pe cele 4 continente pentru a descoperi cele mai recente insight-uri despre perceptia asupra segmentului de wellness, in 2020.  Scopul acestui studiu este de a le oferi specialistilor in marketing sprijinul necesar pentru a identifica noi oportunitati de crestere a business-urilor, integrand corect segmentul de wellness-ul in strategiile viitoare. 

Studiul a avut loc in luna aprilie a acestui an, intr-un moment in care zona de wellness a cunoscut un declin rapid si o plaseaza pe un trend de crestere semnificativa, pe masura ce ne apropiem de 2021.

In 2020, 77% dintre cei intervievati considera zona de wellness ca fiind foarte importanta sau extrem de importanta. Si isi doresc mai mult: 80% dintre oameni vor sa aduca imbunatatiri acestui aspect al vietii lor, 75% considera ca brandurile pot sa faca mai mult in aceasta directie si doar 46% considera ca brandurile acorda importanta necesara acestui aspect al vietii consumatorilor.

“Noul context ne-a facut sa simtim o nevoie mai profunda de a avea grija de noi si de cei din jur, sub toate aspectele, de la sanatatea fizica la cea emotionala.  Ceea ce reconfigureaza notiunea de wellness, precum si raportarea la acest segment al vietii noastre. Acest studiu atesta ca ceea ce am simtit cu totii devine un mindset global. Studiul confirma ca asteptarile pe care le au consumatorii din partea brandurilor, pe acest subiect, sunt mult mai complexe decat in trecut. Prin urmare, brandurile trebuie sa tina cont de aceste noi realitati”-  Manuela Necula, CEO Ogilvy Group Romania.

Orice brand poate sa creasca prin wellness

O alta concluzie importanta a studiului este ca orice brand poate avea oportunitatea de a creste, integrand segmentul de wellness in strategia sa de business.  Wellness-ul nu mai este sectorul de lux al spa-urilor si nici domeniul exclusiv al brandurilor de wellness. Consumatorii au decis aceste noi realitati:

 

•            73% spun ca toate brandurile au nevoie de o strategie de wellness, ca parte din viziunea lor strategica

•            67% considera ca ar trebui sa existe mai multe optiuni de wellness, indiferent care este produsul pe care il achizitioneaza

•            52% se asteapta ca industriile auto, bancara si aeriana sa ofere mai multe optiuni de wellness, aproape la egalitate cu industria alimentara si de snacks (56%)

In concluzie, consumatorii se asteapta ca orice brand sa contribuie la acest aspect al vietii de zi cu zi. Iar 59% dintre ei sunt de acord ca merita sa plateasca mai mult pentru optiuni de wellness.

Noi frontiere ale zonei de wellness 

In vreme ce hrana sanatoasa, somnul si timpul alocat relaxarii raman prioritatile majore ale zonei de wellness, la nivel global, datele acestui studiu releva o mai mica concentrare asupra propriei persoane. In 2020, wellness-ul se defineste, printre altele, prin cateva aspecte speciale: zona fizica, zona psihica si cea sociala. Tot mai multi oameni spun ca nu se mai simt bine daca nu au sentimentul de conexiune si de contributie la o misiune mai profunda, aceea de a face lumea un loc mai bun.

Autenticitatea in slujba oportunitatilor de crestere

Doar 41% dintre respondenti considera ca brandurile care fac promisiuni legate de wellness sunt credibile. Mai mult, 53% spun ca le este greu sa faca diferenta intre afirmatii adevarate si false. Oamenii vor povesti autentice, ingrediente pe care le pot intelege usor, beneficii pe care sa le poata crede si, mai ales, branduri care isi indeplinesc promisiunile. 

Economia de wellness ofera astazi unele dintre cele mai generoase oportunitati de crestere pe pietele de consum, iar  Covid-19 nu va face decat sa accelereze acest fenomen. Dar, este extrem de important si de urgent sa se reconsidere oferta de wellness si sa se raspunda adecvat asteptarilor si nevoilor actuale ale consumatorilor.

Ogilvy Romania Group

Ogilvy Romania face parte din reteaua internationala Ogilvy. Compania creeaza experiente si platforme de comunicare personalizate care raspund celor mai specifice nevoi ale brandurilor, prin urmatoarele arii de expertiza, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence si digital transformation. Portofoliul de clienti cuprinde companii pentru care Ogilvy Romania dezvolta campanii de comunicare, atat la nivel local, cat si la nivel international, precum Kimberly Clark, Dr. Oetker, Berlin – Chemie, Dr. Max,  Globalworth, Leroy Merlin, Bayer, OMV Petrom, Johnson & Johnson, Sonae Sierra, Sodexo si multe alte branduri de renume. Mai multe despre proiectele si campaniile dezvltate de Ogilvy Romania sunt disponibile aici

 

 


PUBLICITATE: