Audienta de tineri semnificativ prezenta pe Snapchat. Studiu de caz – Durex pe Snapchat – platforma din spatele e-commerce-ului de succes
Vineri, 27 August 2021

Platforma ocupa primul loc in clasamentul “Top 10 most innovative companies in augmented and virtual reality”1! Iar realitatea virtuala nu este doar un instrument atractiv, ci si foarte indragit de persoanele din acest segment de varsta.

AdPlayers. info

Audienta de tineri este semnificativ prezenta pe Snapchat, anunta reprezentantii platformei. Platforma inovatoare din perspectiva functionalitatilor care utilizeaza realitatea virtuala ocupa primul loc in clasamentul “Top 10 most innovative companies in augmented and virtual reality”1! Iar realitatea virtuala nu este doar un instrument atractiv, ci si foarte indragit de persoanele din acest segment de varsta.

Puncte forte Snapchat?

-             Atinge aproape 90% dintre tinerii cu varsta de pana la 24 de ani din Romania, astfel activarea acestei platforme de catre brandurile cu acest tip de target este de la sine inteleasa;

-             Snapchat ofera o experienta antrenanta utilizatorilor, avand in vedere faptul ca userii sai interactioneaza cu aceasta platforma de aproximativ 30 de ori intr-o zi;

-             Mesajele livrate cu ajutorul realitatii virtuale beneficiaza de o atentie de doua ori mai mare comparativ cu mesajele livrate prin alte metode3, ceea ce conduce automat la o mai buna memorare a acestora si la un raspuns mai bun din partea consumatorilor. Asadar, activarea unei campanii de brand pe Snapchat va avea, in mod cert, un impact pozitiv asupra calitatii livrarii mesajului sau beneficiului acesteia.

In plus, interactiunea consumatorilor cu diverse produse prin intermediul realitatii virtuale duce la o rata de conversie de 94%2, datorita faptului ca, prin aceasta experienta, publicul poate evalua mai bine produsele, creandu-se, astfel, o conexiune mai profunda cu brandurile.

Asadar, daca reprezinti un brand cu o audienta tanara, este clar ca Snapchat este o platforma care trebuie inclusa in planul tau de comunicare. Exista vreo provocare? Ei bine, ca marketer, trebuie sa te asiguri, in primul rand, ca mesajul campaniei tale este relevant pentru audienta targetata pe aceasta platforma.

Cea mai buna abordare?

Cu raspunsul la aceasta intrebare te poate ajuta echipa de experti in advertising online de la Httpool, reseller exclusiv al Snapchat in Romania. Printre numeroasele branduri globale carora Httpool le ofera expertiza digitala necesara in exploatarea de campanii online, se numara si Durex, brand caruia Httpool i-a oferit suportul pentru a dezvolta si implementa o campanie de succes in Romania si alte doua tari vecine: Bulgaria si Ungaria. 

Inainte de a trece mai departe catre partea de „Cum?”, vom defini, pe scurt, KPIs pe baza carora a fost evaluat succesul acestei campanii pe Snapchat:

-             Pentru formatul de Snap Ads, ce redirectionau utilizatorii catre platforma de e-commerce: Completion rate and CTR mai mare decat Snap benchmark, pentru a maximiza intentia de cumparare;

-             Pentru formatul de Lens, creat pentru a inlesni comunicarea beneficiului brandului: engagement rate (save & share rate) mai mare decat Snap benchmark;

-             Pentru formatul de Story Ads inclus in mix: open rate & completion mai mare decat Snap benchmark.

Cum s-a folosit Durex de avantajele platformei Snapchat?

Pentru a asigura un impact maxim al beneficiului comunicat, echipa de brand Durex si Httpool s-au asigurat, in primul rand, ca perioada selectata pentru campania respectiva este relevanta: Februarie, perioada din preajma zilei de Sfantul Valentin (14 februarie).

De indata ce perioada campaniei a fost stabilita, al doilea pas a fost comunicarea beneficiului brandului cu ajutorul unei idei creative de impact, transpusa in executii atragatoare si fun pentru audienta targetata. Astfel, sub conceptul „Nu astepta Valentine’s day! #profitadefiecarezi”, Httpool a propus echipei de brand un joc interactiv “What kind of lover are you?” Jocul a constat intr-un quiz care, odata completat, ii releva userului categoria de iubiti din care face parte: salbatici, pasionali, romantici, jucausi, indrazneti, etc.

Avand ideea creativa si perioada de exploatare stabilite, echipele s-au concentrat pe definirea celei mai bune abordari din punct de vedere al mixului de ad-uri ce urmau a fi folosite pentru aceasta campanie, iar propunerea Httpool a constat in folosirea in premiera a unui mix de formate, cu obiectivul de a maximiza impactul campaniei:

Lens – pentru a genera engagement (jocul “What kind of lover are you?”)

Snap Ads – pentru a genera awareness & purchase intent

Story Ads – propus atat pentru awareness, cat si pentru a genera engagement suplimentar, redirectionand userii catre activarea prin Lens.

Rezultatele

Potrivit autorilor, rezultatele au depasit toate asteptarile:

Lens:

•            De 2X mai multe impresii decat cele estimate initial;

•            Rata de engagement de 3X mai mare versus Snap lens benchmark;

•            Timpul petrecut de utilizatori, jucandu-se cu quiz-ul, a fost de 2X mai mare versus Snap benchmark;

•            Toate cele de mai sus, la un CPM aproape de 2X mai mic decat cel estimat initial.

Snap Ads

•            CTR-ul obtinut a fost de 3X mai mare versus Snapchat benchmark;

Story Ads

•            Completion rate de 2X mai mare versus Snap benchmark de 25%, rezultat obtinut, in principal, datorita sectiunii in care a fost plasat ad-ul: postarea ad-urilor in sectiunea Discover stories a crescut sansele ad-urilor de a fi vazute de catre utilizatori.

Echipa Durex despre povestea de succes a comunicarii

„Snapchat este o platforma cu functionalitati care stimuleaza creativitatea brandurilor si le permit sa interactioneze cu consumatorii intr-un mod simplu si autentic. In plus, mintile creative din spatele aplicatiei au inteles rapid cum pot veni in intampinarea nevoilor noastre -  propunerea pe care ne-au prezentat-o s-a potrivit perfect obiectivelor campaniei, ceea ce a facut ca integrarea acesteia cu restul elementelor din planul de comunicare sa se realizeze foarte usor”, a declarat Alexandru Corocea, Brand & Trade Marketing Manager.

Echipa:

Reckitt Benckiser

Ildiko Frikton - Brand & Trade Marketing Manager HU

 

Tamas Czeller - Jr. Brand & Trade Marketing Manager HU

Ivan Gerasimovich – Brand & Trade Marketing Director

Laura Togui – Category Marketing & Trade Marketing Manager

Alexandru Corocea – Brand & Trade Marketing Manager

Andra Duminica – Jr. Brand & Trade Marketing Manager

Diana Cireap – Media Manager

Cristi Bogdan Grigoratos – Digital Manager

 

Zenith:

Andrei Varlan – Senior Digital Planner

Marghit Olteanu -  Senior Digital Planner

Ramona Gavrila – Media Client Lead

 

Httpool:

Nicolae Bordeianu – Senior Client Partner

Diana Coman – Regional Client Partner Snapchat

Iulia Patru  - Client Solutions Manager

Httpool, o companie Aleph Holding, reprezinta platformele digitale globale in Europa si Asia. Httpool sustine cresterea acestor platforme si ii ajuta pe advertiserii locali din peste 30 de tari sa obtina rezultate excelente in campaniile lor. 

Bazandu-se pe propriile tehnologii de performanta in publicitatea digitala, dar si pe specialisti de top si expertiza locala, Httpool ii ajuta pe advertiseri sa se conecteze cu audientele lor si sa-si imbunatateasca permanent indicatorii de performanta.

Platforme globale de top, precum Twitter, Facebook, Spotify, LinkedIn, Snapchat si Warner Music au ales Httpool ca partener exclusiv de vanzare a solutiilor de publicitate in piete din Europa si Asia.

Httpool are sediul central in UK si birouri in Austria, Elvetia, Rusia, India, Hong Kong, Polonia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Republica Ceha, Croatia, Grecia, Ungaria, Macedonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite, Indonezia, Cambodgia, Laos, Myanmar, Malaysia si Bangladesh. 

Detalii despre studiul de caz si servicii pot fi solicitate pe office@httpool.ro

Mai mult in Business, Campanii, Studiu de Caz 

PUBLICITATE: