Demisie la varful netBridge si Boom
Vineri, 23 Iunie 2006

Demisie la varful netBridge si Boom

( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

„Am plecat. Azi mi-am depus demisia din functiile detinute la netBridge. Ma simt linistit … Ma simt bine”, spunea aseara pe propriul blog Ex-General Manager-ul NetBridge - „cea mai puternica companie de pe internetul romanesc”, cum o numeste chiar el. Informatia avea sa fie confirmata pentru AdPlayers chiar de catre Orlando Nicoara. Intr-o actualizare recenta, Nicoara adauga: „cu o zi inainte de plecarea mea, Cristian Ditoiu, primul partener Netbridge, cel care coordona si detinea procente in Referat.ro, SfatulMedicului.ro, e-Referate si 220.ro si-a anuntat si el plecarea”.

Orlando Nicoara, General Manager, NetBridge, cea mai mare companie cu activitate exclusiv prin internet, si-a dat ieri demisia din toate functiile detinute in companie, dupa 5 ani de activitate in cadrul acesteia. Contactat de catre AdPlayers, fostul sef al companiei nu a dezvaluit motivele demisiei dar ne-a trimis catre o scurta biografie a activitatii sale in companie.

Pana la ora inchiderii materialului tot ce am putut afla de la reprezentantul de comunicare al companiei - Ionut Oprea, este doar ca interimatul pana la noi decizii ale companiei va fi asigurat de Cristian Petriceanu, ex-Managing Director, al agentiei de publicitate TBWA Bucuresti, astazi TBWA \ Merlin.

Cristian Petriceanu

Petriceanu este unul din fondatorii uneia dintre primele agentii de publicitate din Romania - TBWA . TBWA a fost infiintata in Romania in 1994 sub numele Hager Romania. Agentia a devenit TBWA \ Bucuresti in urma achizitionarii de catre grupul de marketing si comunicare Omnicom in 1998, din care mai fac parte retelele de publicitate BBDO, DDB sau retelele de media Optimum Media Direction (OMD ) si Media Direction.

Agentia condusa de Cristian Petriceanu avea sa devina TBWA \ Merlin in cursul anului 2005, odata cu parteneriatul incheiat de reteaua TBWA cu agentia de publicitate Merlin, condusa de Liviu Lambrino si Alina Sanpetru. “Ii multumim lui Cristian Petriceanu pentru contributia sa la dezvoltarea TBWA\ in Romania in ultimii 10 ani. Ii dorim mult succes in continuare in actiunile pe care le va intreprinde in afara retelei.”, spunea, in mai 2005, Marita Schwenck, Regional Director CEE al TBWA\ .

La ora redactarii materialului, oficialii NetBridge nu au putut fi contactati pentru informatii suplimentare, dar surse AdPlayers apropiate evenimentelor afirma ca in cursul zilei de astazi vor fi luate si, posibil anuntate, decizii importante in companie.

Minibiografia lui Nicoara

Incercand sa aflam mai multe detalii, fostul sef al companiei NetBridge ne-a trimis catre o scurta trecere in revista ale celor mai importante momente din activitatea desfasurata in cadrul NetBridge, activitate care se suprapune practic peste cea mai importanta perioada a evolutiei companiei.

O minibiografie din ultimii 5 ani semnata de Orlando Nicoara face, in varianta sa, si o radiografie a dezvoltarii celui mai important grup de companii cu activitate pe internet de pe piata romaneasca Chiar daca nu ofera  informatii legate de cifre de afaceri ale companiilor, fostul director general, face dezvaluiri interesante in industria Internetului.

Orlando Nicoara si-a inceput activitatea ca director de dezvoltare al NetBridge in 2001 cand, dupa cum spune chiar el, compania „avea doua site-uri de succes, Okazii.ro si Trafic.ro, ambele lansate in 2000”.

Ascensiunea NetBridge dar si a grupului, „o firma de garsoniera”, asa cum spune Nicoara ca era numita de catre concurenta, a fost posibila in urma unui lung sir de aliante si achizitii care a adus in acelasi grup si companiile Vodanet si iMedia.

Grupul cu „cel mai mare” si „cea mai mare”

Putini stiu insa ca „cea mai puternica companie de pe internetul romanesc”, este sora cu „cel mai mare publisher online”. Cu toate acestea, cele mai recente pozitii ale companiilor din grupul conturat de Nicoara, nu a stabilit foarte exact daca este Vodanet sau iMedia. Intr-o serie de materiale publicate de catre AdPlayers de inceputul ounii februarie a.c., disputa autoproclamatei „cel mai mare publisher online” Vodanet venea in contradictie cu aceeasi afirmatie venita din partea iMedia, in prezentarea acesteia.

Demisie la varful netBridge si BoomRachad El Jisr, seful iMedia, spunea tot atunci ca „Vodanet este un jucator mic pe piata de publicitate online care incearca sa joace in prima liga”, si incheia ca nu vrea sa joace un joc de copii cu „cel mai”. „We don’t want to play this teenager game of “CEL MAI” „ afirma pentru AdPlayers, Rachad El Jisr (foto), seful iMedia  nu lipsit de frumusetea unei formulari anglo-romane.

Fratii Ewing ai internetului romanesc

Faptului ca iMedia si Vodanet sunt in primul rand doua companii centre de profit independente in cadrul grupului face explicabila divergenta opiniilor si etalarilor de forte. Batalia pentru „Cel mai mare publisher online” este insa explicabila. Jocul lui „cel mai” este de fapt un episod al disputei intre fratii Ewing ai internetului romanesc. In acelasi serial se inscrie si renuntarea Vodanet la exlusivitatea de vanzare a publicitatii in retea de catre agentia de publicitate online Boom.ro, condusa de Orlando Nicoara, actiune care a adus in discutie „cel mai mare publisher online”.

Demisie la varful netBridge si Boom„Concluziile raportului ce pun in lumina la modul cel mai clar distributia de audienta pe piata de internet au reafirmat pozitia de lider a Vodanet Media si au determinat decizia companiei de a se reprezenta singura in fata agentiilor de media si a advertiserilor incepand cu data de 14 februarie 2006”, motiva atunci Vlad Stan(foto) , General Manager Vodanet.

Tot el mai anunta ca “Anul acesta (nr.2006) ne propunem sa facem un milion de euro cifra de afaceri in publicitatea online. Este un target ambitios si cred ca este bine sa avem fraiele in mainile noastre pentru a atinge acest target”, a declarat Vlad Stan (foto), Managing Director la Vodanet , companie care a achizitionat portalul de imagine si comunicare imagoo (www.imagoo.ro )

Mai putin galacios in privinta pozitiilor divergente afisate de ceele doua companii din grup, dupa biografia lui Orlando Nicoara, relatia lui cu NetBridge pare sa se incheie din motive legate mai degraba de divergente in privinta dezvoltarii companiei, chiar primul motiv pentru care a fost cooptat in urma cu 5 ani in echipa NetBridge.

Sa se fi inselat Orlando Nicoara, in privinta viziunii unei companii care a contribuit activ la constructia celui mai important grup de companii cu activitate pe Internet? Nu stim. Tot ce putem banui este ca netBridge se afla intr-o schimbare a viziunii privind dezvoltarea sa pe internet si, posibil, alaturi de aceasta, a intregului grup de companii care controleaza astazi mai mult de 75% din publicitatea pe internet. Mai mult, dupa indiciile lui Nicoara, ca sa intregim tabloul lui "cel mai", NetBridge formeaza alaturi de retelele Vodanet si iMedia  si "cel mai important grup si aliante de companii cu activitate pe internet" din Romania.

Biografia lui Nicoara la NetBridge se incheie ieri: „22 Iunie 2006. Imi prezint demisia din toate functiile detinute la Netbridge, lasand in urma cea mai puternica companie de pe internetul romanesc”, spune Nicoara. „A fost cea mai grea decizie luata de mine pana acum. In septembrie s-ar fi implinit 5 ani. A fost frumos. Le multumesc colegilor din echipa Netbridge si partenerilor pt tot si le urez mult succes”. incheie fostul executiv al companiei NetBridge, nu inainte de a le da de gandit fostilor colegi.

Nicoara: „Voi ramane in internet pt ca asta stiu sa fac cel mai bine”

Nicoara nu ofera detalii privind activitatea sa viitoare dar ofera un indiciu pretios. „Voi ramane in internet pt ca asta stiu sa fac cel mai bine”, incheie fostul sef al celei mai mari companii cu activitate exclusiv pe internet, din Romania si una din piesele cheie ale angrenajului grupului de aliante de companii format de NetBridge, Vodanet, iMedia, dupa cum lasa sa se inteleaga

Va reusi unul dintre primii artizani ai comunicarii din Romania, pana anul trecut seful TBWA - Cristian Petriceanu sa linisteasca apele clientilor si partenerilor NetBridge cu privire la evolutia companiei. Unde pleaca Orlando Nicoara? Ce vrea sa spuna cu "Voi ramane in internet pentru ca asta stiu sa fac cel mai bine" ? Sunt intrebari la care inca nu avem un raspuns dar nici nu pare sa dea liniste publicitatii online, o piata estimata tot mai mult de catre specialisti ca indreptandu-se, alaturi de proiecte complexe de comunicare online, spre 5 milioane EUR.

Demisie la varful netBridge si Boom

Biografia lui Orlando Nicoara, pe internet, scrisa chiar de catre fostul GM al companiei NetBridge (sursa: www.orlando.ro )

„Am inceput sa ma interesez de internet in 1996 cand, cu putin efort, puteai sa numeri toate conexiunile internet din Bucuresti. In ’98 mi-am dat lucrarea de diploma cu tema “Publicitatea pe internet”, 3 luni (august, septembrie, octombrie) am vandut ciorapi de dama (gratie bunei mele colege/prietene Maria - adica m-am angajat pe pile) iar in octombrie 1998 am trecut la SIT (nu gasesc momentan nimic pe Google despre aceasta firma).

Aici am creat Ad.ro, agentie de publicitate online, agentie care practic a format piata.

In 2001, chiar in septembrie, Bogdan Secara m-a convins sa trec la Netbridge ca director de dezvoltare. In octombrie 2001, la Netbridge fiind am dat drumul agentiei de publicitate online Boom.ro care, la scurt timp, a devenit liderul pietei, pozitie in care se afla si in acest moment.

Din feb 2005 am condus tot ce inseamna Netbridge din pozitia de director general. Pe 22 Iunie 2006 mi-a dat demisia din toate functiile detinute la Netbridge.”

Ce-a facut Orlando Nicoara in ultimii 5 ani?

„- in august 2001 Bogdan (.nr. Secara) ma convinge sa ma alatur echipei Netbridge care deja avea doua site-uri de succes, Okazii.ro si Trafic.ro, ambele lansate in 2000. Impreuna aveam sa facem una dintre cele mai bune echipe de pe netul romanesc el fiind focusat pe project management iar eu pe business. Cu aceasta miscare ajunge la Netbridge si reteaua de publicitate formata de mine la Ad.ro precum si know how-ul necesar (intre 1999 si 2001 lucrasem cu toate marile agentii din SUA pe partea de publicitate) pt operarea acestui business. Boom.ro, agentia de publicitate online a Netbridge-ului se lanseaza in octombrie cu o campanie pt ING si devine liderul pietei imediat dupa lansare.

- in toamna lui 2001 se lanseaza Hit.ro, site-ul de joburi ce trebuia sa detroneze Bestjobs. Nu a reusit din varii motive, in special de ordin tehnic.

- in feb 2002 se lanseaza Aman2.ro, un proiect revolutionar de dating online gandit de Bogdan in cele mai mici detalii. Un site care si acum, la 4 ani de la lansare, poate fi socotit unul dintre cele mai bune site-uri pe segmentul sau. Lansarea e un succes complet, in 10 zile site-ul intra in top10 in Trafic.ro. Decizia de a introduce plata a fost una dintre cele mai gresite decizii de business si a venit pe fondul presiunilor de a duce Netbridge la break-even, lucru realizat in dec 2003.

- in 2003 Netbridge achizitioneaza de la Ditzi (n.r. Cristian Ditoiu, primul partener Netbridge ) majoritatea in site-ul Referat.ro, Ditzi devenind astfel primul partener Netbridge. Ulterior este achizitionat si e-referate.ro iar echipa lui Ditzi lanseaza 220.ro si SfatulMedicului.ro. S-a dat startul la ceea ce va deveni cel mai important grup de pe internetul romanesc, o viziunea impartasita de mine si Bogdan (nr. Secara).

- tot in 2003 Netbridge achizitioneaza Sentimente.ro, concurentul Aman2, una dintre cele mai bune achizitii facute si se lanseaza Hr-Romania, site-ul de joburi ce va fi pozitionat pe segmentul middle si top.

- 2004 este anul trecerii pe profit la Netbridge. Se achizitioneaza Myjob.ro pentru a resuscita Hit.ro si a continua batalia cu Bestjobs si eJobs. Boom isi consolideaza pozitia pe piata cu o cota de +70%.

- in ian 2005 Netbridge se muta in noua locatie, o cladire cu spatii generoase si o scara mizerabila. Pana atunci am stat inghesuiti ~ 10-12 oameni intr-un apartament de doua camere in care bucataria fusese transformata in birou (”firma de garsoniera” cum ne numea concurenta). La noua locatie suntem deja 25 de oameni. Incep achizitiile: Curs-Valutar.ro, Animale.ro, Kestionare.ro, Statistici.ro. Se lanseaza si T3.ro, serviciul de analiza avansata a traficului unui site. Se relanseaza Okazii.ro, unul dintre cele mai importante proiecte Netbridge ce va deveni rapid numarul 1 in segmentul sau. Se relanseaza Myjob …

- In feb.2005 Bogdan (n.r Secara) decide sa plece in Noua Zeelanda de unde va coordona proiectul Traceics. Preiau functia de director general la Netbridge.

- incep negocierile cu Imobiliare.ro, Vodanet, Imedia, Softure, Weblog. In feb. se inchid negocierile cu Vodanet care va deveni parte din grupul de internet (Netbridge nu are actiuni in Vodanet), apoi cele cu Imobiliare (aceeasi situatie ca la Vodanet), Softure, Weblog si Imedia (similar). Softure, achizitionata 50% de Netbridge si 50% de Vodanet, a fost una dintre cele mai strategice achizitii facute. Imedia devine membru in grup in vara anului trecut, o alta decizie strategica foarte importanta pt ca practic 3 din cei 4 mari playeri din internetul romanesc sunt in aceeasi curte izoland Neogenul.

- Netbridge incheie anul cu o cifra de afaceri de 3 ori mai mare ca in 2004 la fel ca si numarul de angajati (~ 75 la finalul anului trecut). Incep negocierile cu Infoturism, Jucaushii. Desi initial acestea trebuiau sa fie sub Netbridge se ia decizia sa devina playeri separati.

- Toate negocierile si achizitiile de mai sus, cu exceptia Referat + Sentimente (purtate impreuna cu Bogdan (n.r. Secara) au fost initiate si conduse de mine. Toti au venit pentru ca le-am impartasit o viziune despre ceea ce am putea face impreuna. Cu unii am reusit cu altii, din pacate, nu.

- Feb. 2006, Netbridge achizitioneaza cota de 50% din Softure de la Vodanet.

- In mai anul acesta Netbridge incepe negocierile cu Ziare.com, site ce va fi achizitionat in cele din urma si mutat la Imedia. Weblog este scos din Netbridge si devine player separat iar Netbridge-ului i se interzic noi dezvoltari pe motiv de “focusare”. Lucrul la noul site Hit.ro (portal IT/Tehnologie) si la proiectul Auto.ro e prea avansat pt a renunta la ele.

- Iunie 2006. Netbridge impreuna cu Camera de Comert si Industrie lanseaza news360.ro, un proiect ce combina zona de stiri cu cea de business.

- 22 Iunie 2006. Imi prezint demisia din toate functiile detinute la Netbridge, lasand in urma cea mai puternica companie de pe internetul romanesc. A fost cea mai grea decizie luata de mine pana acum. In septembrie s-ar fi implinit 5 ani. A fost frumos. Le multumesc colegilor din echipa Netbridge si partenerilor pt tot si le urez mult succes. Voi ramane in internet pt ca asta stiu sa fac cel mai bine. „


PUBLICITATE: