1 din 2 romani din mediul urban (47%) spun ca obisnuiesc sa posteasca in asteptarea Pastelui. Reveal Marketing Research.
Marti, 09 Aprilie 2024

Doar 4 din10 romani din mediul urban care obisnuiesc sa tina post sunt motivati de credinta in Dumnezeu, arata cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research care si-a propus sa identifice, cat, cum si de ce postesc romanii, urmarind diferente in comportamentele si atitudinile acestora comparativ cu studiul similar derulat in apropierea Sarbatorilor Pascale din 2022.

AdPlayers. info

47% dintre romanii din mediul urban postesc, cei mai multi dintre acestia tinand post doar miercurea si vinerea (21%).

Cele mai importante motivatii pentru care romanii postesc sunt reprezentate de obisnuinta si educatia primita in familie (64%), preocuparile legate de sanatate si dieta (42%) si credinta in Dumnezeu (39%).

27% dintre romani sustin ca dietele fara carne sunt mai sanatoase, iar 59% ca sunt mai scumpe, comparativ cu cele pe baza de carne.

Postul este practicat din considerente asociate traditiei in familie (64%), preocuparilor legate de sanatate (42%) sau credintei in Dumnezeu (39%).

1 din 2 romani din mediul urban (47%) spun ca obisnuiesc sa posteasca in asteptarea Pastelui

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 47% dintre romanii din mediul urban declara ca obisnuiesc sa posteasca in asteptarea Pastelui, procent asemanator celui inregistrat in 2022 (50%). Dintre acestia, 21% obisnuiesc sa posteasca miercurea si vinerea, in timp ce doar 11% tin tot postul, iar 15% respecta postul in ultima saptamana a acestuia.

Cele mai importante motivatii pentru care romanii postesc sunt adesea legate de obisnuinta si educatia primita in familie (64%). Alte motive notabile includ preocuparile legate de sanatate si dieta, mentionate de 42% dintre respondenti, si credinta in Dumnezeu (39%).

In functie de categoriile de varsta, pot fi observate tendinte diferite, astfel ca, tinerii intre 25-34 ani obisnuiesc sa posteasca in mai mare masura datorita traditiei si educatiei primite in familie (71%), in timp persoanele peste 55 de ani acorda o atentie deosebita sanatatii/ dietei (51%), iar cei intre 45 -55 ani credintei (46%).

In ceea ce priveste topul principalelor alimente consumate in perioadele de post regasim mancarea gatita de post (77%), salatele de cruditati si fructele (69%) si maslinele (64%). Mancarea gatita de post este consumata in mai mare masura de persoanele mature peste 55 ani (94%), in timp ce salatele de cruditati si fructele sunt mai populare printre femei (73% vs. 65% barbati).

Crestere semnificativa la migdale, fistic, nuci, goji, smochine, prune

Comparativ cu datele din 2022, se remarca o crestere semnificativa a popularitatii si interesului pentru produsele oleaginoase – migdale, fistic, nuci etc. (47% vs. 34% in 2022) sau pentru fructele uscate – goji, smochine, prune etc. (46% vs. 36% in 2022) in perioadele in care romanii postesc.

Aceasta tendinta este prezenta in mai mare masura in randul persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 ani (53% – produsele oleaginoasele, 56% – fructe uscate) si a celor cu venituri mari, peste 8.000 RON (55% – produsele oleaginoasele, 51% – fructe uscate).

Si in 2024 alimentele de post cel mai putin consumate raman tofu (20%) si quinoa (11%). In cazul laptelui vegetal, care continua sa se afle in topul alimentelor mai putin consumate in prezent (27%), se observa o usoara crestere a incidentei consumului comparativ cu datele din 2022 (23%).

27% dintre romani sustin ca dietele fara carne sunt mai sanatoase

Masurand perceptiile fata de dietele fara carne, 27% dintre romani considera ca acestea sunt mai sanatoase, in timp ce majoritatea (44%) nu au o parere clar definita in acest sens.

Luand in calcul categoriile de varsta, datele arata ca romanii intre 35-44 ani cred in mai mare masura ca dietele fara carne sunt mai sanatoase decat cele pe baza de carne (45%).

9 din 10 romani sunt de parere ca produsele din carne s-au scumpit

In 2024, 9 din 10 romani sunt de parere ca produsele din carne s-au scumpit in ultimul an, comparativ cu 7 din 10 care considerau acest lucru in 2022. Aceste date reflecta o schimbare semnificativa a situatiei economice a populatie intr-un interval relativ scurt de timp.

In plus, majoritatea romanilor (59%) considera ca dietele fara carne sunt mai scumpe decat cele pe baza de carne, in special cei cu varste intre 45-55 ani (64%), categorie de varsta ce obisnuieste in mai mare masura sa posteasca din considerente legate de sanatate (48% vs. 42% total esantion).

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 22-27.03.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1003 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.

Cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania, compania de cercetare a dezvoltat Reveal Market Resources, un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii.

Mai mult in Cercetare, Research, Retail, Media

 


PUBLICITATE: