Telefonul Varstnicului este apelat in principal de seniori de peste 70 de ani, care locuiesc singuri
Marti, 13 Iulie 2021

Informatiile si ajutorul material raman principalele motive de apelare la serviciul social Telefonul Varstnicului, din cele peste 7500 de convorbiri telefonice si aproape 1500 de apelanti unici in primele sase luni ale anului 2021

AdPlayers. info

Linia de sprijin Telefonul Varstnicului, serviciu social gratuit si confidential dedicat seniorilor din Romania, a inregistrat in primele sase luni ale anului 7549 de convorbiri telefonice, anunta Fundatia Regala Margareta a Romaniei, autoarea programului. In perioada ianuarie – iunie, 1331 de seniori au gasit aici raspunsuri la intrebari si solutii la problemele cu care s-au confruntat, primind informatii utile, sprijin emotional sau material, ori consiliere psihologica din partea echipei specializate compusa din asistenti sociali si psihologi.

Pe primul loc in topul nevoilor seniorilor s-a aflat, in continuare, nevoia de informatii practice exprimata de 464 dintre apelanti. Neadaptarea la noile tehnologii de comunicare, lipsa acestora, sau izolarea sociala conduc la accesul limitat al varstnicilor la informatii care le sunt atat de necesare, precum serviciile sociale disponibile in comunitate, contacte utile, informatii medicale etc. La Telefonul Varstnicului, o echipa specializata de asistenti sociali ofera informatii punctuale, practice si actualizate, dintr-o baza de date ce include peste 400 de institutii si furnizori sociali, publici si privati.

In perioada raportata, 385 de seniori care traiesc in conditii dificile de viata, si chiar la limita saraciei, au solicitat prin intermediul liniei telefonice sprijin financiar si material. O parte dintre aceste solicitari au fost solutionate impreuna cu parteneri si sponsori, prin oferirea de tichete sociale, alimente, produse igienico-sanitare etc. Cele mai multe cazuri de la nivel national au fost redirectionate catre programe si initiative sociale operate de fundatii si institutii publice din comunitati.

Pentru 274 de varstnici, nevoia de ingrijire si sprijin practic la domiciliu a fost cea care i-a determinat sa apeleze linia telefonica. Ajunsi la o varsta inaintata sau cu o stare de sanatate precara, seniorii sau apartinatorii acestora au solicitat si au primit de la echipa Telefonul Varstnicului informatii despre asistenta medicala specializata, ingrijire personala sau sprijin la activitati de menaj, supraveghere specializata, informatii despre camine pentru varstnici si procedura de institutionalizare.

In prima jumatate a anului, 77 de seniori au beneficiat de consiliere psihologica si sprijin emotional oferite gratuit de voluntari si psihologi ai proiectului. In cadrul serviciului de reapelare saptamanala, varstnicii singuri gasesc un prieten de dialog, isi impartasesc temerile, preocuparile si problemele. Convorbirile telefonice ii ajuta sa isi gestioneze si sa depaseasca starile de anxietate sau depresie cauzate, in mare parte, de singuratate.

Pentru problema singuratatii, linia de ajutor Telefonul Varstnicului vine si cu alte solutii:  directionarea varstnicilor catre centre de zi sau catre asociatii care fac vizite la domiciliu, implicarea in cluburi sau telecluburi unde acestia pot interactiona si socializa si, nu in ultimul rand, implicarea in activitati de voluntariat. Programe precum Centrele Generatii sau Cluburile Seniorilor, care isi desfasoara activitatile in mediul on-line, sau chiar prin participare live, dupa masurile de relaxare, reprezinta o solutie pentru varstnicii care isi exprima nevoia de a fi activi si de participare sociala.

Telefonul Varstnicului este singura linie telefonica gratuita si confidentiala dedicata persoanelor varstnice, accesibila la nivel national. Apelurile se pot face la 0800 460 001, iar de luni pana vineri, intre orele 08.00 – 20.00 si sambata intre 08:00 – 16:00, o echipa de specialisti raspunde cu suflet celor in nevoie si le ofera solutii la problemele cu care se confrunta.

Proiectul social Telefonul Varstnicului este finantat de S.C. Johnson Wax Romania.

Infiintata in 1990 de catre Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei romane, impreuna cu tatal sau, Regele Mihai, Fundatia Regala Margareta a Romaniei este astazi o organizatie neguvernamentala de elita care sprijina copii, tineri si varstnici prin interventii durabile, bazate pe schimbul de experienta si valori intre generatii.

De-a lungul celor 30 de ani de activitate, Fundatia a dezvoltat numeroase proiecte durabile in domeniul educatiei, dezvoltarii comunitatii, societatii civile, sanatatii si culturii, proiecte ce si-au adus contributia la reinnoirea spirituala si sociala a Romaniei. Fundatia Regala Margareta a Romaniei vine in sprijinul persoanelor varstnice prin programe menite sa creasca calitatea vietii acestora, cu implicarea voluntarilor si mobilizarea partenerilor institutionali si a intregii comunitati, cele mai recente fiind Fondul pentru Varstnici, Telefonul Varstnicului si Centrele Comunitare Generatii.

Mai multe detalii pe www.frmr.ro

Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, 

PUBLICITATE: