Surse: Vlad Ruta, Panama. Drept la replica.
Vineri, 08 Aprilie 2016


sursa foto: Vlad Ruta.

Intr-un email primit pe adresa adplayers, Vlad Ruta face diferenta intre manager si investitor in dreptul la replica pentru un interviu publicat intr-o publicatie online. Contactat de catre adplayers, Vlad Ruta a confirmat trimiterea dreptului la replica unui canal media online care i-a publicat pozitii luate intr-un interviu fata in fata. Potrivit managerului, o parte din date si informatii aveau nevoie de verificari ulterioare necesare pentru o corecta informare in cadrul unui articol ce urma sa fie publicat.

Drept la replica Vlad Ruta.

“In primul rand va multumesc pentru interesul acordat continutului unui articol in RISE Project, un site pe care il citesc, cu respect. Am acceptat un interviu si nu un set de intrebari la care trebuia sa raspund in interviu. Este vorba despre declaratii pe care le-am facut in interviu si trebuia sa fie corectate. Din pacate au fost intelese gresit, sau asezate intr-un context care a condus la diverse interpretari legate de cele scrise. Astfel:

1.Cand vorbim despre industria de publicitate, este foarte bine sa spunem ca la momentul 1997-2003, compania Exclusiv Media, care din 2000 a devenit News Outdoor, a fost cea mai importanta companie in domeniu, care a adus in Romania News Corp, cel mai mare investitor in media din intreaga lume, compania condusa de Rupert Murdoch.

2.NewsOutdoor Romania, parte a NewsCorp Worldwide, era la acea vreme compania cu cele mai importante produse de afisaj inovative si care avea cea mai mare valoare in raport cu competitorii locali. Poate tocmai de aceea a si convins marele magnat media sa investeasca in Romania, lucru care, spre deosebire de situatia de azi, nu se mai intampla. Toti investitorii in outdoor internationali au plecat din Romania.

3.Market share-ul este deseori irelevant. Conteaza calitatea suporturilor si locatiilor unde sunt amplasate si serviciile oferite catre clienti. Acesta fiind probabil un alt motiv de a investi in Romania al News Corp. La acel moment, compania cu cel mai inovativ afisajului stradal si din punct de vedere al pachetelor de vanzare catre clienti era echipa condusa de Elan Schwartzenberg. Calitatea serviciilor livrate depinde de o intreaga echipa, insa numai managerul o poate motiva sa stea alaturi.

4. Valoarea de 19 Milioane de euro a tranzactiei nu este una declarata de mine, dupa cum am spus si in interviu, ci a fost ea insasi subiectul unui interviu publicat in presa economica a momentului, mai exact in Ziarul Financiar. Valoarea in presa a reprezentat insa un "turning point" pentru piata romaneasca de media, generand ca ancora practic majoritatea tranzactiilor ulterioare cu jucatori internationali de mare calibru.

5. Documentele pe care le-ati prezentat referitoare la sedinta de board a companiei Exclusiv Media au relevanta doar prin prisma sublinierii numelui directorilor. Functia de director a unei companii este din nou putin relevanta; altfel, cuprinsul sedintei care trecea in revista flota de masini a companiei, cel putin in opinia mea, nu are decat valoare de lifestyle, nu de informatie economica relevanta.

6.Informatia conform careia cei patru directori erau parteneri este eronata, si este una din cele mai mari greseli ale materialului, pe care nu credeam sa o vad vreodata publicata in RISE Project. Stim cu totii ca directorii si managerii unei companii au raspunderi limitate, asa cum am avut inclusiv eu, ca General Manager la News Corp (slava Domnului ca nu am deconspirat secrete profesionale in interviul nostru care imi puteau crea probleme juridice de confidentialitate). Directorii si managerii nu sunt totdeauna si patronii sau investitorii care au demarat afacerea

7.Informatia referitoare la actionariatul din 2014 si VTB Capital, o companie care trebuie respectata pentru cifrele de afaceri de zeci de miliarde de euro, este total eronata. VTB Capital, un colos cu investitii in intreaga lume in cele mai importante industrii din economie, a iesit din actionariatul News Outdoor cu multi ani in urma datei precizate in articolul publicat.

8.Revenind la modul de organizare al companiilor legate de actionariatul Exclusiv Media, trebuie sa subliniem ca fara o investitie majora externa, compania nu ar fi putut sa realizeze cresterea si dezvoltarea ulterioara atat de rapida, pe o piata emergenta, doar bazata pe cashflow propriu. De asemenea, atragerea de investitori se face dificil, iar investitorii cautati la acel moment de catre Exclusiv nu erau de tipul “angel investor"

9.Eventualele neintelegeri, discutii, litigii intre domnul Elan Schwartzenberg si alti parteneri externi sunt cele aparute in presa vremii.

10 La "Milionul disparut" imi scapa informatiilor pe care le detin si pe care le-am comunicat in interviu. Desi mi-ar fi placut sa il incasez, marturisesc ca nu am fost inselat, asa cum se intelege, cu respectiva suma mentionata in articol. Concluzia "Milionul disparut" este complet neadevarata. Dosarul de acuzatii a fost solutionat in favoarea domnului Elan Schwartzenberg, motiv pentru care, sunt convins, orice cetatean al tarii nu poate contesta actul definitiv al Justitiei din Romania.

11.Alaturarea clientilor companiei cu campaniile politice este, sper, o opinie jurnalistica, nicidecum o informatie.

12.Eu am subliniat ca domnul Elan Scwartzenberg avea o relatie de prietenie si de parteneriate cu domnul Zaharia (Zoby) Schrotter, dar nu am indicat parteneriatul din Exclusiv Media. In opinia mea, domnul Schrotter a fost pionierul semnalisticii in Romania. Semnalistica publicitara reprezinta una din ramurile importante ale afisajului pubicitar si este strans legata de calitatea executiei tehnice a panoului pe care se afiseaza reclama.

13."Cearta pe dividende" asa cum este ea pubicata in articol, nu o cunosc. Subiectul renuntarii la dividende este strict legat de negocierea celor implicati in tranzactia cu NewsCorp . Nu poti vinde o companie la multiplu pe un viitor, si sa ceri in aceeasi negociere si plata dividendelor din trecut. Sau poti, dar, in expertiza mea de 22 de ani in tranzactii, nu am intanit cazuri in care s-a acceptat.

14. Domnul Primar Mazare si eventualele sale legaturi cu Elan Schwartzenberg sunt dupa opinia mea lipsite de relevanta aici. Din cate cunosc, Domnul Primar al Constantei nu a avut onoarea sa faca vreun contract cu cea mai mare companie de media din lume, ceea ce compania Exclusiv Media, condusa de mine si de Elan Schwartzenberg a facut.

Multumesc pentru intelegere si pentru respectul fata de opinia corecta.

Vlad Ruta"


PUBLICITATE: