Romanii prefera vacantele in Romania, in detrimentul celor din strainatate. Studiu Reveal Marketing Research
Marti, 13 Decembrie 2022

 

AdPlayers. Info

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Nordis Group, arata ca romanii opteaza pentru vacante la mare (34%) si la munte (31%) in Romania, subclasand optiunea de a petrece vacantele in strainatate (29%).

Destinatii de vacanta preferate privind calatoriile

Potrivit studiului, romanii aleg cu prioritate Romania cand vine vorba de petrecerea vacantelor. 34% dintre respondenti declara ca prefera vacantele la mare, si 31% aleg vacantele la munte la noi in tara, in timp ce 29% aleg vacantele in strainatate. Mai putin atractive sunt zonele balneare, alese de 4% dintre respondenti si Delta Dunarii, cu doar 2%. De altfel, cresterea turismului intern a fost prognozata si se datoreaza si perioadei in care romanii nu au putut calatori in afara granitelor, descoperind astfel locuri din Romania.

Vacantele la mare sunt preferate in mai mare masura de tinerii cu varste cuprinse intre 18-24 ani (42%), iar vacantele la munte se afla in topul preferintelor persoanelor mature de peste 45 ani (41%). In cazul vacantelor in strainatate, respondentii prefera mai degraba destinatii europene, in special Grecia, Spania si Italia, peste 3 din 4 dintre acestia mentionand statiuni maritime.

Conform datelor Institutului National de Statistica, turismul intern a inregistrat o crestere graduala incepand cu anul 2021, Constanta, Brasov si Municipiul Bucuresti fiind in topul oraselor privind numarul de sosiri ale turistilor in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare turistica.

Avand in vedere oferta scazuta in ceea ce priveste unitatile de cazare care indeplinesc conditii optime si raspund nevoilor actuale de servicii pentru relaxare si divertisment din statiunile romanesti, se observa un interes in crestere privind achizitiile de apartamente de vacanta. Mai mult decat atat, investitia intr-un apartament de vacanta are o componenta puternic rationala, fiind bine cunoscut faptul ca valoarea investitiilor imobiliare urmeaza constant un trend ascendent, iar apartamentele de vacanta pot genera venit pasiv din inchiriere.


De ce vor romanii sa investeasca in apartamente de vacanta

Tot din rezultatele studiului reiese ca, daca ar dispune de 100.000 euro –  cei mai multi dintre romani (46%) ar prefera sa-i investeasca intr-un apartament de vacanta in Romania, intr-o masura semnificativ mai mare persoanele mature, cu varsta cuprinsa intre 35-44 ani (53%).

Investitia intr-un business ocupa locul secund in topul preferintelor romanilor (40%) privind economiile lor, iar calatoriile se pozitioneaza pe locul al treilea (24%) – acestea fiind  preferate intr-o masura semnificativ mai mare de catre femei, comparativ cu barbatii (29% vs. 20%).

O potentiala motivatie a apetentei crescute a romanilor de a investi intr-un apartament de vacanta sau in calatorii este faptul ca acestia isi doresc sa recupereze experientele pierdute in ultimii ani, intrucat in contextul pandemiei si mai nou, al inflatiei, cei mai multi s-au vazut pusi in situatia de a-si anula sau modifica planurile de vacanta.

Pornind de la premisa ca si-ar achizitiona un apartament de vacanta, 54% dintre romani ar investi intr-un apartament la malul marii, in timp ce 40% ar alege un apartament intr-o statiune montana. Tinerii de pana in 34 ani sunt mai atrasi de ideea cumpararii unui apartament de vacanta la mare (61%), in timp ce apartamentele de vacanta la munte sunt preferate in special de segmentul 45+.

Tipuri de cazari pe care le-ar prefera romanii la modul ideal, in functie de zona turistica aleasa

Tot din studiu reiese ca romanii isi planifica si organizeaza cele mai multe dintre vacante la mare si la munte, iar daca ne referim la preferintele acestora la modul ideal in materie de cazare pentru sejururile la malul marii, hotelul este in topul preferintelor (51%), urmat de casa (29%) si apartament (20%). In cazul statiunilor montane, respondentii ar prefera sa se cazeze la casa (49%) sau la hotel (39%) si cei mai putini la apartament (12%).

„Faptul ca litoralul, in special zona Mamaia Nord este cunoscuta drept o zona mai dezvoltata, atractiva prin prisma optiunilor variate de divertisment, constituie un motiv relevant pentru care tinerii si familiile ar opta pentru un apartament de vacanta la malul marii. Facilitatile reprezinta un factor important, dar mai ales necesar si pentru dezvoltarile din statiunile montane, lucru pe care noi l-am luat in calcul in ansamblurile Nordis Sinaia si Nordis Brasov, integrand facilitati precum: infinity pool, restaurante panoramice, cinema room, sali de conferinta, fitness, locuri de joaca pentru copii si park aventura” declara Daniel Penciuc, Director de Comunicare si Strategie Nordis Group.

Cazarea la hotel este preferata cu precadere pentru concediile in zonele de la malul marii (51%) sau in orasele mari (48%). Adultii de peste 35 de ani incep sa manifeste un interes crescut pentru turismul in zone balneare, optand in proportie de 57% pentru cazarea hoteliera.

„Este nevoie de mai multa promovare in industria turismului, in functie de specificul si beneficiile fiecarei zone. In strainatate se discuta de studii avansate privind blue health si efectul petrecerii timpului in apropierea marii, a lacurilor si raurilor. Tocmai pentru ca avem acest obiectiv, am integrat la Nordis Mamaia facilitati de wellness, precum SPA cu piscine, fitness, 12 restaurante si cafenele, dar si o clinica de recuperare medicala, pentru ca mediul marin are beneficii asupra sanatatii tot timpul anului” adauga Daniel Penciuc.

Cazarea in apartamente reprezinta o optiune din ce in ce mai populara in randul romanilor, in special pentru concediile in orasele mari (34%), in orasele istorice (23%) sau pentru cele la malul marii (20%). Generatia tanara (18-24 ani) este mai inclinata sa aleaga experinta de cazare la apartament, pentru fiecare dintre cele trei destinatii mentionate anterior inregistrandu-se diferente de peste 10 puncte procentuale.

Este important de evidentiat faptul ca tinerii de pana in 34 ani ar prefera intr-o masura semnificativ mai mare cazarea intr-un apartament pe parcursul unei vacante la mare (29%) sau la munte (18%).

„In cadrul ansamblului hotelier si rezidential Nordis Mamaia, inclusiv turistii cazati in corpurile rezidentiale vor beneficia de servicii de 5 stele. Experienta de cazare in apartamentele rezidentiale Nordis Mamaia va deveni o referinta prin prisma mixului de facilitati oferite chiar in cadrul complexului, dar si a calitatii serviciilor”, adauga Daniel Penciuc.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 1 - 6.12.2022 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1007 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1 % la un nivel de incredere de 95%.

Nordis Group, companie fondata in 2008, in Romania, cu capital 100% romanesc inglobeaza in prezent 7 entitati, cu specializare in dezvoltarea ansamblurilor hoteliere si rezidentiale premium. Grupul de firme Nordis este format din: Nordis Development, Nordis Construct, Nordis Architecture, Nordis Hotels, Nobileo (membru Nordis Group), Nordis Travel si Nordis Property Management. In prezent, Nordis Group are 4 santiere in lucru pentru ansamblurile hoteliere si rezidentiale Nordis Mamaia, Nordis Sinaia si Nordis Brasov, precum si pentru imobilul rezidential Nordis View, din Bucuresti. Nordis Group isi propune sa devina lantul hotelier de 5 stele numarul 1 din Romania pe segmentul leisure.

Mai mult in Cercetare, Research,


PUBLICITATE: