O lume fara frica. Campanie anti-cyberbullying creata de Kubis si Salvati Copiii
Marti, 26 Noiembrie 2019


Credit: Kubis / Salvati Copiii
O lume fara frica. Campanie anti-cyberbullying creata de Kubis si Salvati Copiii

AdPlayers. info

Intr-o lume in care cyberbullying-ul ne afecteaza din ce in ce mai mult, agentia de comunicare Kubis a creat, alaturi de Salvati Copiii, un loc plin doar de incurajari, anunta autorii campaniei ,O lume fara frica" comunicare anti-cyberbullying creata de echipele Kubis si Salvati Copiii

Potrivit aurorilor, Internetul ne ofera in fiecare zi si partile sale bune si cele rele. La fiecare click avem parte de ambele lumi, dar uneori partea negativa ne afecteaza mai mult decat ne-am dori. 

Cyberbullying este un fenomen ce creste de la o zi la alta, din pricina caruia sufera cei mai vulnerabili dintre noi, copiii. 

Atunci cand ei trec prin astfel de situatii au nevoie de un spatiu sigur unde sa primeasca ajutor si intelegere, iar cei de la Salvati Copiii il pun la dispozitie prin programul Ora de Net si noua campanie O Lume Fara Frica pe www.farafrica.ro 

„O lume fara frica” este un loc in spatiul digital in care cei cyberbullied pot gasi incurajari, dar si povesti ale celor care cunosc la fel de bine ce inseamna sa treci prin asta. Primele povesti impartasite au fost chiar cele ale influencerilor si vedetelor din Romania. Irina Rimes, Deliric, Alina Eremia, Mimi si Alpaca Legion s-au alaturat voluntar campaniei, pentru ca si ei au fost afectati de cyberbullying. Mimi a fost batjocorita pentru inaltimea ei, Alex Daragiu a.k.a Alpaca Legion nu a crezut niciodata ca poate fi precum colegii sai olimpici.

Irina Rimes, Deliric, Alina Eremia dau de cyberbullying in diferite forme, dar niciunul dintre ei nu a lasat ca rautatile altora sa ii opreasca din a fi ei cu adevarat. 

Povestea lor este si a celor care trec prin asta. De aceea, campania „O lume fara frica” vine cu o alta componenta, una vizuala – Colectia Neinfricatii:

 

 

Cele 5 figurine, portretizand vedetele atunci cand erau copii, reprezinta un simbol pozitiv pentru cei care se confrunta cu cyberbullying. Fiecare figurina strange cuvinte bune, povesti pentru ca cei mici sa scape de frica. Fiecare incurajare este o sansa ca acestia sa apeleze la ctrl_AJUTOR, linia de consiliere si suport pusa la dispozitia copiilor de echipa Salvati Copiii prin programul Ora de Net.

Mesajele oamenilor nu au intarziat sa apara.

Simte-te mandra cu cine esti! Nu baga in seama hate-ul si foloseste-te de criticile constructive! Demonstreaza-le ca nu esti asa cum te-au descris ei! Daca stii pe cineva care trece prin asta, ajuta-l! Și nu uita! NU ESTI SINGUR!❤️ Știu ce vorbesc, am trecut si eu prin asta! ✌️❤️ - Mara

Atunci cand eram mic mi-au fost atribuite multe porecle, nume rautacioase ("spic" pentru ca eram slab ca un spic de grau, "cretul facaletul" pentru ca eram cret. Ma simteam mic si neputincios. Cu timpul am invatat ca nu e asa si prin ce am devenit mi-am demonstrat ca nu e cazul sa ascult de rautati. - Andrei

„Ne-am dorit ca aceasta campanie sa fie de la si pentru cei care trec prin cyberbullying. Ne-am dorit sa cream o lume in care cei mici sa scape de frica si sa ceara ajutorul.  Vorbind unii cu altii, vazand ca si altii au trecut prin asta, asa incepem sa ne vindecam. Acesta este gandul de la care am pornit.“ – Maria Teodorof, Group Creative Director @Kubis 

„Vrei sa stii ca exista un loc de unde-ti poti lua gura de aer. Am vrut ca oamenii sa aiba acest sentiment si sa-l urmeze tastand farafrica.ro. Am vrut ca de la prima interactiune cu platforma noastra sa ai incredere ca va fi bine. Asa am si construit-o, ca un spatiu safe.” Anca Masek, Senior Art Director @ Kubis 

Campania a fost cladita pas cu pas de catre cei de la Kubis. Dezvoltarea materialelor a avut loc in house, de la platforma, la comunicarea per se, pana la colectia construita minutios in 3D. Figurinele au avut in spate un proces complex. A fost o provocare, dar una acceptata cu mult drag.

„Alaturi de echipa Salvati Copiii punem umarul la campanii anti cyberbullying de peste 3 ani si cautam mereu sa avem un impact real in viata copiilor. De aceea, mixul de voci si canele de amplificare este foarte important, mai ales cand resursele financiare sunt limitate. Le super multumim artistilor si content creatorilor de online ca s-au implicat si ca si-au spus povestea. Multumim si platformei TikTok ca sustine #farafricapenet cu un proiect dedicat. In final, speram sa atingem cat mai multi copii, dar si adulti cu mesajul nostru.” Cristina Schitco, Group Account Director @ Kubis

Desi a fost multa munca in spate, rezultatele campaniei au aparut imediat. Mii de utilizatori au descoperit farafrica.ro, iar peste 500 de mesaje au fost lasate ca incurajari. Campania va continua pana in aprilie 2020 si isi propune sa ajunga la cat mai multi copii, lansand provocari acolo unde acestia isi gasesc exemplele: in online (pe platforma TikTok cu challenge-ul #farafricapenet dedicat fenomenului de cyberbullying), pe platformele sociale ale influencerilor si in scolile din Romania.

Incurajare cu incurajare crestem o lume fara frica, iar daca si tu vrei sa ajuti, hai pe www.farafrica.ro

Echipa Kubis:

Alin Marghidan, Creative Director

Maria Teodorof, Group Account Director

Anca Masek, Senior Art Director

Marius Goleanu, 3D artist

Cristina Schitco, Group Account Director

Ruxandra Șulea, Account Executive

Ștefan Chiritescu,  Head of Strategy 

Ștefania Bercu, Strategic Planner

Maria Man, Social Media Manager

Daniel Placinta, Chief Technology Officer

Dani Ivan, Team Leader

Silviu Ștefanescu, Senior Front-End Developer

Paul Mustacescu, Back-End Developer

Ionut Avadanei: Director of Photography 

Marian Ciungu: Editor

Echipa Salvati Copiii:

Teodora Stoica, Manager proiect

Andreea Hurezeanu, Coordonator parteneriate si promovare

 

AdPlayers: Ce v-ati propus?

Maria, kubis. Ce ne-am propus cu aceasta campanie – a fost sa cream un loc bun in mijlocul internetului. Cand treci prin episoade de cyberbullying traiesti cu sentimentul permanent ca totul e gri. Vezi doar mesajele negative. Te gandesti mereu la ele. In tot acest context, ai nevoie de o gura de aer. Ai nevoie si de exemple pozitive.

Asa am ajuns sa cream O Lume Fara Frica imprena cu echipa Salvati Copiii. 

Locul in care copiii care trec prin cyberbullying pot gasi incurajari de la cei ca ei, de la cei care au trecut prin asta, de la oricine vrea sa lase o vorba buna. 

Vorbind, povestind si interactionand ca intr-o comunitate, cyberbullying-ul ajunge sa fie marginalizat, contracarat.

AdPlayers: cine a spus povestea?

Maria, Kubis: Primii care si-au spus povestea au fost chiar artistii si influencerii cunoscuti. Iar asta a ajutat enorm. Povestile lor au fost reprezentate sub forma unor figurine, o colectie cu numele “Neinfricatii”. Fiecare figurina reprezinta un simbol pentru toti cei care trec prin asta, un simbol care strange in jurul sau incurajarile oamenilor. 

O Lume Fara Frica a crescut cu o viteza extraordinara si continua sa creasca. Oamenii au inteles mesajul si au lasat sute de incurajari. Mesajul a iesit din platforma si a ajuns pe retelele de socializare chiar si pe platforme dedicate tinerilor precum TikTok. 

O Lume Fara Frica a prins culoare si ne dorim sa creasca din ce in ce mai mult pana cand initiativa #farafricapenet va deveni un manifest al tuturor celor care nu mai vor sa se confrunte cu cyberbullying-ul. 

,,Sa nu-ti fie rusine prin ce treci!''

AdPlayers: Ce va doriti?

Maria, Kubis: Ne dorim ca din ce in ce mai multi tineri sa realizeze ca nu e o rusine sa spui prin ce treci si sa apeleze cu incredere la programul sustinut de Salvati Copiii si Ora de Net – ctrl_AJUTOR. Acesta este un tool pus la dispozitie de psihologi specializati care te pot ajuta sa treci prin astfel de situatii.

O Lume Fara Frica e o campanie tare draga noua, aici in lumea Kubis, si ne propunem sa o extindem cat mai mult, de ce nu, chiar si in scolile din Romania. 

Mai mult despre Kubis

 Mai mult in Conturi, Campanii


PUBLICITATE: