Cum dai Linkedin la maxim? Cele mai eficiente metode de utilizare ale retelei sociale.
Luni, 28 August 2017

Cum dai Linkedin la maxim? Cele mai eficiente metode de utilizare ale retelei sociale.

Linkedin a devenit unul dintre instrumentele esentiale utilizate de lumea afacerilor pentru promovarea companiilor, insa este nevoie de o intelegere a retelei si a mecanismelor acesteia pentru a beneficia de expunerea potentiala catre o parte din cele cateva sute  de milioane de membrii - piata noastra potentiala.

adplayers. Adrian Niculescu

Trebuie sa recunosc ca mi-a placut Linkedin inca de cand am aflat de el, in primavara lui 2010 si l-am folosit intens de atunci atat pentru a ma conecta cu persoane importante cat si pentru branding personal si a genera business. Faptul ca a fost achizitionat de Microsoft anul trecut reprezinta nu numai ca este o confirmare a importantei pe care aceasta retea a capatat-o pentru mediul de afaceri international dar si trecerea la un nou nivel.

Linkedin a devenit unul dintre instrumentele esentiale utilizate de lumea afacerilor pentru promovarea companiilor, insa este nevoie de o intelegere a retelei si a mecanismelor acesteia pentru a beneficia de expunerea potentiala catre o parte din cele cateva sute  de milioane de membrii - piata noastra potentiala.

Linkedin, la fel ca orice proiect tehnologic de mare succes nu stagneaza ci este intr-o continua schimbare. Majoritatea schimbarilor au ca scop sa ajute profesionistii in cat mai multe moduri sa isi promoveze singuri afacerile si profilele lor de profesionisti.


Cateva sfaturi cu privire la cele mai eficiente metode de a utiliza Linkedin pentru promovarea afacerii:

1. Nu uitati sa creati o pagina de business pentru compania voastra

Milioane de utilizatori posteaza informatii tot timpul pe paginile de business Linkedin dar uita sa posteze link-uri catre site-ul propriu, blog sau alte conturi social media. Linkedin este un canal de marketing ce functioneaza foarte bine atunci cand este utilizat impreuna cu Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Youtube si Google Plus ca sa denumesc doar cateva alte resurse.

2. Incepeti sa utilizati Linkedin Mobile Apps

Aproape toata lumea pare sa aiba un telefon inteligent in aceste zile si daca nu utilizati aplicatiile mobile atunci ratati posibilitatea de a contacta un numar mare de clienti noi.

3. Postarea de continut relevant

O alta modalitate eficienta de a obtine mai multe de la contul vostru Linked este de a mentine si posta informatii relevante, cel putin de trei ori pe saptamana. Una dintre greselile grave pe care le puteti face este sa va construiti o prezenta pe Linkedin si sa o lasati acolo sa se prafuiasca. Poti genera continut sau posta continut creat de altii dar relevant pentru nisa, industria ta, ceea ce se numeste content curation! Puteti posta aceste informatii pe conturile personale, in grupurile din care faceti parte sau pe pagina de companie.

4. Actualizarea datelor voastre si ale companiei

Este important sa actualizati cat mai des datele voastre si ale companiei, inclusiv cele de contact daca este cazul pentru a nu rata nici o oportunitate de business.

5. Asigurati-va ca aveti un profil complet

Cand va actualizati profilul ganditi-va la ceea ce puteti face voi pentru altii fiindca cei care il viziteaza se gandesc aproape numai la ce au ei de castigat. Vizitatorii profilului tau pot fi profesionisti entry level, antreprenori multimilionari, manageri de companii multinationale, directori de HR si altii. Profilul este sansa voastra sa va publicati un CV online, la vedere si care sa lucreze pentru voi alaturi de alte prezente pe care le aveti online.

6. Inscrieti-va in grupuri si poate chiar va puteti crea un grup al vostru

Puteti fi membru in chiar mai  mult de 50 de grupuri (aceasta era limita la un moment dat), incluzandu-le pe cele pe care poate doriti sa le creati voi. Este bine sa postati saptamanal continut in care sa nu vindeti dar sa adresati subiecte de interes pentru membri si care sa va ajute sa va pozitionati ca expert in domeniul sau domeniile in care vreti sa fiti perceput ca expert.

Puteti crea propriul grup si invita alti profesionisti sa vi se alature. Fiecare membru isi poate seta sa primeasca zilnic, saptamanal sau deloc un e-mail care se genereaza automat cu principalele postari de pe grup. La fiecare 7 zile, ca administrator al grupului pouteti trimite un mail de tip text, utilizand serverele Linkedin pentru membrii care accepta sa primeasca mesaje de la voi.

7. Creati-va obiceiuri noi

Social media chiar daca este gratuita consuma o resursa importanta - timpul nostru atunci cand de exemplu ne ocupam noi de prezenta pe Linkedin. Desigur, putem angaja si o agentie care sa aiba grija de asta dar chiar si asa comunicarea in social media este o competenta pe care trebuie sa o adaugam la aresealul profesionist personal. Nu va merge din prima sa le faceti pe toate, dar incercati cu pasi mici si desi.

Folosind instrumentele de mai sus veti face pasi importanti in a va prezenta lumii intregi profilul vostru de profesionist si a face cunoscuta compania voastra cu produsele si serviciile ei. Succes!

In cadrul comunitatii Entrepreneurs in Romania (http://entrepreneursinromania.org), pe care am initiat-o in 2014   cu sprijinul adplayers, am creat un program de training si coaching 100% online pentru manageri, antreprenori si profesionisti prin care ne propunem sa ajutam companiile romanesti sa inteleaga si sa aplice strategiile potrivite unei dezvoltari sustenabile in actualul context economic intens tehnologizat. Mai multe detalii si pentru obtinerea unei invitatii pentru acest program aici: http://ghidulretelelorsociale.ro

Mai mult in Interactive, Digital, Training, Antreprenoriat 

 

 


PUBLICITATE: