Cat timp mananca si cati bani dau romanii pe tehnologia mobila?
Joi, 24 Septembrie 2015
 
Cati bani ar da romanii, astazi, pentru achizitia unui dispozitiv mobil?
sursa: EY Romania

adplayers.info

Cati bani ar da romanii in urmatoarea perioada pentru achizitia unui dispozitiv mobil? Peste 2.000 de lei - unul din cinci romani (20%), intre 1,501 si 2.000 de lei un procent de 11% si 1.101 - 1.500 de lei urmatorii 15%. Sub 1.100 de lei ar cumpara majoritatea de 54% dintre ei: 13% intre 900 si 1.100 lei, 10% intre 700 si 900 de lei, 13% intre 500 si 700 de lei in timp ce 18% vor dispozitive sub 500 de lei.

Cum le folosesc? 
41% din tinerii intre 25-35 ani folosesc dispozitivele mobile de peste 200 de ori/zi potrivit unei cercetari EY Romania.  Urmatorul segment  cu frecventa mare de utilizare a tehnologiei mobile este cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).

Studiul analizeaza perceptiile utilizatorilor din Romania privind durata de folosire a acestora, continutul accesat, aplicatiile descarcate, sau beneficiile pe care le asociaza utilizarii dispozitivelor mobile non-computer (smartphone, tableta, telefon mobil, phableta, smartwatch, si bratara fitness).

Conform rezultatelor cercetarii, doua treimi dintre cei care folosesc dispozitive mobile le verifica dimineata, in primele 30 de minute dupa trezire. Intre primele trei dispozitive mobile se numara 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil si 18% dintre utilizatorii de tableta, care folosesc aceste produse intre 2 si 6 ore pe zi.

In detaliu,  52% dintre respondenti spun ca se uita intre de 11 si 50 de ori in fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uita intre 51 si peste 200 de ori in fiecare zi. Industriile care ofera respondentilor cea mai buna experienta de accesare a informatiei pe dispozitivul mobil sunt cele de media si divertisment (63% dintre respondenti), industria de servicii financiar-bancare (52%), tehnologie / IT (47%)  si telecomunicatii (36%). Printre domeniile cu o experienta de accesare a informatiei mai mica se numara industriile precum constructii si imobiliare (8%), leasing si asigurari (4%) si petrol si gaze (3%).

Potrivit EY Romania, studiile globale estimeaza o crestere anuala a traficului video cu 55% pana in 2020, impulsionat de serviciile de streaming video si de includerea de tot mai mult continut video in spatiul de media si publicitar. Astfel, 37% dintre respondentii la sondaj vizioneaza 1-5 continuturi video/saptamana, 21% peste 15 continuturi video/saptamana, 19% vizioneaza intre 6 si 10 continuturi video, in timp ce doar 14% dintre respondenti nu vizioneaza nici un continut video pe saptamana.

La capitolul aplicatii, 66% dintre respondenti folosesc aplicatii din categoria business, 60% din categoria foto & video, cate 46% din categoria muzica si entertainment, cele mai coborate valori la utilizarea aplicatiilor le inregistreaza categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) si sport (17%).

Studiul “Utilizarea dispozitivelor mobile” realizat de EY Romania analizeaza perceptiile utilizatorilor din Romania privind durata de folosire a acestora, continutul accesat, aplicatiile descarcate sau beneficiile pe care le asociaza utilizarii dispozitivelor mobile.

Referindu-se la dispozitive mobile, cercetarea ia in considerare o categorie distincta de tehnologie non-computer care include urmatoarele: smartphone, tableta, telefon mobil, phableta, smartwatch, bratara fitness. Analiza are la baza 1.040 de raspunsuri la un chestionar alcatuit din 33 intrebari primite in perioada 8-29 iunie 2015 de la respondenti preponderent din mediul urban, cu varste intre 18 si 55+ ani, din 31 de judete ale tarii.


Ce dispozitive mobile au romanii, in functie de salariu?

Mai mult in Cercetare, Digital


PUBLICITATE: