Vacantele scurte si dese, cheia marilor succese
Marti, 05 Mai 2015
 adplayers. Iulian Toma

Romanii prefera calatoriile de agrement si vacantele mai scurte de o saptamana, arata rezultatele celui mai recent Studiu National de Audienta (SNA) FOCUS realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

Potrivit cercetarii, 54% dintre romani  si-au alocat in ultimele 12 luni resurse de timp si financiare pentru vacante mai scurte de o saptamana, in timp ce 32% dintre cei intervievati au optat pentru o vacanta mai lunga.

Universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania cu varsta cuprinsa intre 14 si 74 de ani. Studiul masoara preferintele de consum de bunuri si servicii ale populatiei urbane. Caracterul continuu al studiului si esantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuatiilor preferintelor populatiei si studierea lor in raport cu evolutia socio-economica din Romania. Marja de eroare este de  +/-0.8%.

4 milioane de romani prefera vacante scurte in Romania

Din datele SNA Focus reiese ca cei mai multi dintre respondenti (41%) si-au declarat intentia de a face o calatorie de agrement de scurta durata in viitorul apropiat, ceea ce inseamna ca  aproximativ 4 milioane de oameni planuiesc sa plece intr-o vacanta mai scurta de o saptamana in 2015.

Destinatia principala luata in considerare pentru planificarea vacantelor scurte este de departe Romania, muntele conducand in topul preferintelor pentru concediile de cateva zile. Acest aspect este influentat si de faptul ca vacantele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce ofera litoralului un caracter sezonier.

39% dintre persoanele care au petrecut o vacanta scurta in Romania in ultimul an au ales cazarea in pensiuni/agroturism, in timp ce romanii care au calatorit intr-o tara straina au optat in procent de 47% pentru cazarea in hoteluri de 3 stele.

Indiferent de destinatia aleasa, cei care opteaza pentru calatorii de agrement sau vacante mai scurte de o saptamana aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, in detrimentul altor mijloace de transport.

Mai mult in Cercetare, Research, Studiu de caz

 


PUBLICITATE: