Telecomunicatii, Banking, Fashion & Jewelry si FMCG sunt industriile care folosesc cu precadere expunere de tip digital display pentru campaniile din mall-urile romanesti
Marti, 07 Martie 2023

 

„Topul se aliniaza cu tendintele globale si a ramas relativ constant in ultimi ani, in ciuda evolutiei pietei. Singura industrie care a crescut vizibil din 2017 si pana azi este Fashion & Jewelry, vedeta bugetelor de indoor. Acest trend se datoreaza noilor chiriasi din centrele comerciale, care au constientizat ca au nevoie de vizibilitate odata cu intrarea pe piata din Romania”, spune Georgian Draghici, Director Comercial Brand Management.

AdPlayers. Info

Telecomunicatii, Banking, Fashion & Jewelry si FMCG sunt industriile care folosesc cu precadere expunere de tip digital display pentru campaniile din mall-urile romanesti. Topul este realizat cu date din ultimii trei ani, in ordinea bugetelor investite in campaniile de afisaj indoor.

„Topul se aliniaza cu tendintele globale si a ramas relativ constant in ultimi ani, in ciuda evolutiei pietei. Singura industrie care a crescut vizibil din 2017 si pana azi este Fashion & Jewelry, vedeta bugetelor de indoor. Acest trend se datoreaza noilor chiriasi din centrele comerciale, care au constientizat ca au nevoie de vizibilitate odata cu intrarea pe piata din Romania”, spune Georgian Draghici, Director Comercial, Brand Management.

Una dintre industriile care au redus consumul de indoor advertising este cea auto. Din cauza problemelor intampinate in pandemie cu o parte din componentele necesare fabricarii masinilor, care a dus si la un termen de productie si livrare foarte mare, industria auto a reorganizat inclusiv mixul de promovare. Insa, analizand noile tendinte concurentiale ale pietei de masini hybrid si electrice, studiile arata ca nu va mai dura mult pana cand aceasta industrie va reveni in atentia consumatorilor.

Veniturile din publicitate outdoor (OOH) au crescut cu 28.9% in al doilea trimestru al anului 2022, comparativ cu anul precedent, reprezentand 2,62 miliarde de dolari, arata studiul realizat de Asociatia Americana de Publicitate Out of Home (OAAA). Aceste venituri sunt aproximativ egale cu maximele de dinainte de pandemie, potrivit aceleiasi cercetari. In prima jumatate a lui 2022, veniturile din OOH in SUA au adunat 4,43 miliarde de dolari, fiind in crestere cu 33,4% fata de aceeasi perioada a lui 2021 si in conformitate cu prima jumatate a anului 2019.

Tendintele arata si in Europa acelasi curs, dar cu o diferenta data de impactul conflictului din Ucraina. „Anul trecut a fost, intr-adevar, un moment decisiv pentru industrie. Avantul a fost putin redirectionat de contextul economic, politic si social delicat, insa suntem optimisti. Studiile arata clar ca OOH, cu toate ramurile ei, aduce o valoare extraordinara brandurilor, prin comparatie cu alte canale. Asa ca suntem intr-o pozitie grozava, in ciuda oricarui impediment”, declara Georgian Draghici.

In plus fata de nevoia de constientizare si popularizare a brandurilor, companiile aleg aceasta metoda de promovare si datorita cresterilor de vanzari. Studiile realizate intern de acestea arata ca vanzarile au crescut cu peste 40% in lunile in care au avut campanii de reclama in centrele comerciale.

Parametrii urmariti in alegerea celui mai eficient mix de promovare sunt: traficul din centrele comerciale, amplasarea vizualurilor in mod repetat in calea consumatorilor si decorarea suporturilor ce asigura o expunere pe suprafata mare, in asa fel incat mesajul sa fie usor de transmis si inteles.

„Cele mai cautate suporturi sunt cele Premium, ce ocupa cea mai mare suprafata din campul vizual – peste 50 mp – si sunt amplasate in zonele cheie cum ar fi la intrare, pe fatade, in atrium. In majoritatea cazurilor acestea au si costurile cele mai ridicate, iar rezervarea lor se face cu pana la un an inainte de expunere. Unii clienti prefera sa inchirieze mai intai suporturile si abia apoi sa creeze campaniile”, spune directorul comercial Brand Management.

Alte suporturi care aduc plus valoare evidenta in campanii sunt cele plasate in touch points – scari rulante, usi de intrare, noduri de trafic. Acestea reprezinta puncte de interactiune pe traseul consumatorului catre cumparaturi si astfel brandul este prezent in mintea sa chiar inainte de achizitie.

Si pe alte continente opt din primele zece categorii ale industriei de produse care consuma OOH au crescut considerabil bugetele de media, potrivit analizei OAAA. Pe primele locuri in SUA se afla serviciile private de sanatate, serviciile juridice, industria food, banking si travel.

Mai mult in Business, Campanii, outdoor, ooh


PUBLICITATE: