Razboi la baioneta pe frontul din Moldova intre Midas Media si Arbomedia. Monitorul alege Midas.
Vineri, 23 Aprilie 2010


 (AdPlayers, Iulian  Toma)

La doar o zi dupa ce Monitorul a anuntat ca renunta la Arbomedia si ca isi cauta alt partener de reprezentare, regia de vanzari Midas Media, fondata de Silviu Ispas, fostul sef al regiei patronbate de grupul Goldbach, anunta astazi semnarea contractului de reprezentare cu Monitorului de Suceava.

Motivele despartirii nu se sudeaza cap la cap din declaratiile partilor. In timp ce Monitorul anunta desparirea de fosta casa de vanzari pentru ca regia patronata de grupul Goldbach ar fi batut palma cu Obiectiv Suceava, de cealalta parte, Alin Alecu, de la Arbomedia, contracareaza declaratiile.

Oficialul Arbomedia spune ca insusi ziarul sucevean ar fi cerut rezilierea, acesta fiind de fapt motivul datorita caruia regia pe care o reprezinta ar fi semnat cu Obiectiv de Suceava. Si ca sa nu mai intelegi nimic ambele publicatii spun ca au incercat o mediere dar eforturile au fost zadarnice.

MIZA: de la un milion la cateva milioane de euro
La o prima vedere lucrurile nu sunt insa asa de grave. Este vorba de 1-2 publicatii. Numai ca stuatia nu este deloc asa. Un ochi mai atent vede ca toata povestea ar putea fi atentatul care a dus la declansarea razboiului mondial: Sapte Seri a decis sa semneze cu Midas Media. Monitorul de Suceava a semnat cu Midas Media, iar zvonurile nu se opresc aici. 

Miza reala pentru batalia unei publicatii locale castigate pleaca, potrivit estimarilor AdPlayers, de la administrarea unor bugete de cateva zeci de mii de euro pe an, pana la peste 100.000 de euro pentru fiecare titlu, iar in joc sunt zeci de publicatii locale. Ati calculat deja? Asa este. Vorbim nu de sute de mii de euro pe an, ci chiar de un potential de cateva milioane de euro. 

Surse din piata locala spun ca mai multe publicatii locale sunt atente la miscarile de la Bucuresti pe fundalul declaratiilor elvetienilor de la Goldbach, patronii de la Arbomedia, care au spus deja ca nu sunt interesati de investitiile in presa scrisa. Un fel de autogol in poarta Arbomedia. De fapt nici ca se putea o situatie mai favorabila pentru Midas Media de a face rost de business. 

Castig sau pierdere?
Ce pierde Midas Media daca pariaza pe presa locala? Nu mare lucru. De fapt surse din piata spun ca regia fondata de Ispas este chiar foarte interesata de piata locala, iar anuntarea parteneriatului cu Monitorul  nu este o decizie intamplatoare ci un inceput de focus pe piata locala.

Ce pierde Arbomedia? Greu de maginat. Cat timp jumatatea din business-ul sau din Romania se bazeaza pe Internet si jumatate pe presa tiparita locala, orice publicatie bine pozitionata pe piata locala care pleaca din portofoliul regiei trebuie inlocuita rapid cu o alta pentru a nu pierde un judet sau o regiune. Acesta este poate si motivul pentru care se pare ca Arbomedia nu a ezitat sa semneze un contract si cu numarul 2 la Suceava, in ciuda faptului ca nu este un ziar cu cifre la BRAT.

Coborand cu picioarele pe pamant, razboiul Arbomedia - Midas Media, este deocamdata doar unul pe hartie. Potentialul pietei locale nu a fost deloc confirmat pentru acest inceput de an 2010. Multe dintre publicatii au inregistrat scaderi de venituri atrase din publicitatea nationala intre 20% si chiar 40%, comparativ cu anul trecut, dupa ce 2009 a avut scaderi de la 50% la 70% comparativ cu 2008. Cu atatea scaderi, aproape ca te si intrebi: "A mai ramas si o miza?"


PUBLICITATE: