Publimedia inchide 4 locale de 1 Milion EUR pe an, in 2008 ?
Luni, 15 Iunie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Cosmina Noaghea, Publishing Director la Publimedia International, neaga inchiderea publicatiilor locale de la Media Pro. Contactata de catre AdPlayers, Noaghea a declarat: “Este o piata dificila in acest an, si examinam mai  multe scenarii pentru a vedea ce putem sa facem. Deocamdata nu am luat niciun fel de decizie. Atunci cand vom lua o decizie, o vom anunta”.

Executivul de publishing infirma astfel stirile aparute saptamana trecuta, potrivit carora o parte dintre publicatiile editate de Media Pro s-ar inchide. „Eu, cel putin, nu stiu sa existe vreo decizie de inchidere a publicatiilor, dar daca exista cineva care stie mai multe decat mine, nu comentez”, a replicat Noaghea, despre informatiile privind inchiderea publicatiilor locale.

Cateva canale media online au anuntat in cursul saptamanii trecute inchiderea publicatiilor locale editate de grupul Media Pro. Titlurile locale editate de grupul condus de Adrian Sarbu erau cotidianul Hunedoranul si saptamanalele Clujeanul, Bihoreanul si Ieseanul, iar stirile sunt alimentate de zvonurile privind aparitia ultimelor numere din respectivele ziare, urmate de inchiderea lor, de comun acord cu echipele.

Inchiderea de comun acord

Surse apropiate publicatiilor locale de la Media Pro au afirmat pentru AdPlayers ca o decizie in privinta inchiderii titlurilor locale de la Media Pro este putin probabil sa existe.

Dealtfel, trustul condus de Adrian Sarbu a mai inchis in acest fel la sfarsitul anului trecut alte doua publicatii – Banateanul si Sibianul – ale caror editii si-au incetat aparitia la finele lui 2008, chiar daca la cele doua saptamanale mai lucrau 2-3 oameni pentru editiile online, si se putea spune ca nu sunt inchise.

Potrivit informatiilor AdPlayers, varianta cea mai probabila de oprire a publicarii titlurilor respective este anuntarea, de comun acord cu echipa ziarelor locale, a unei ultime aparitii in cursul unei saptamani, in paralel cu incheierea, cu acordul partilor, a contractelor de munca. Numarul de oameni care si-ar incheia astfel colaborarea cu publicatiile locale editate de Media Pro ar fi de aproximativ 100 de oameni, din care Hunedoareanul, Bihoreanul si Ieseanul cu cate in jur de 20 de oameni, iar Clujeanul cu aproape 40 de oameni.

1 Milion EUR, la sfarsitul anului trecut

Cele 4 publicatii reprezentau un business de aproximativ 1 Milion de EUR pe an, potrivit unor surse AdPlayers familiarizate cu afacerea localelor patronate de Adrian Sarbu. Hunedoreanul, Clujeanul si Bihoreanul au aparut pe piata in 2000, iar Ieseanul, al carui prim numar a vazut lumina tiparului in 2002, incheia expansiunea imperiului Media Pro in piata locala acum sapte ani. Cu exceptia cotidianului Hunedoreanul, care aducea din circulatie aproximativ jumatate din venituri, celelalte publicatii atrageau  marea majoritate a banilor din publicitate - doua treimi. 

In economia publicatiilor locale de la Media Pro, saptamanalul Clujeanul avea anul trecut in jur de 400.000 eur, din care 2/3 din publicitate, urmat de Hunedoranul, singurul titlu cotidian, care inregistra aproximativ 300.000 EUR, din care 50% din publicitate. Ieseanul si Bihoreanul atrageau venituri de aproximativ 200.000 EUR pe an, din care jumatate din publicitate. Aceleasi surse AdPlayers sustin ca Ieseanul ar fi avut la sfarsitul anului si cele mai mari pierderi - aproape 100.000 de euro.

Pusa pe seama crizei in care investitiile in comunicare nu puteau sa ramana neafectate, scaderea veniturilor din publicitate in prima jumatate a acestui an ar fi principalul vinovat al zvonurilor privind incetarea aparitiei publicatiilor locale de la Media Pro.


PUBLICITATE: