La ce se uita lumea: Tv, Computer, Tableta sau Mobil?
Luni, 20 Aprilie 2015

 adplayers. Info

Aproape 7 din 10 oameni la nivel mondial (69%) cred ca interactiunile directe (face to face) sunt inlocuite cu cele electronice, se arata intr-un nou raport publicat de compania de cercetare Nielsen.

Studiul “Screen Wars: The Battle for Eye Space in a TV-Everywhere World”. (Razboiul ecranelor - Batalia pentru vizibilitate intr-o lume a TV-ului omniprezent”) examineaza rapida dezvoltare globala a domeniului video digital si arata cum consumatorii isi adapteaza preferintele de vizionare la o noua realitate in care trei sferturi din ei se bucura de libertatea de a fi conectati oriunde, oricand.

In timp ce televizorul este inca ecranul preferat pentru vizionare a majoritatii formatelor de continut video, proliferarea instrumentelor digitale si interactiunea cu social-media inclina balanta de la provider catre consumator.

“Posibilitatea de a alege creeaza nu numai complexitate, ci si oportunitate”, a spus Megan Clarken, vice-presedinte executiv Nielsen Global Watch Product Leadership. “Cel mai important este sa intelegem cum evolueaza tendintele de vizionare si sa identificam ce anume genereaza schimbarea. Industria media trebuie sa imbratiseze aceasta schimbare si sa isi adapteze strategiile pentru a se potrivi noilor realitati oferind continut relevant si captivant, usor accesibil pe multiple canale si dispozitive.”

Studiul “The Nielsen Global Digital Landscape” a apelat la 30,000 de respondenti on-line din 60 de tari pentru a intelege cum schimbariledin peisajul digital ne afecteaza modul cum, unde si de ce urmarim programele video. Programele video au fost definite ca orice tip de continut - cum ar fi TV, programe prin cablu, filme profesionale sau continut generat de consumatori – este urmarit pe televizor, computer sau dispozitive mobile precum telefon, tableta, e-reader. Cercetarea examineaza de asemenea preferintele de consum pentru programarea vizionarilor, incluzand ce instrumente sunt cele mai utilizate pentru a anumite genuri sau care sunt preferate pentru a urmari programe video acasa si care in deplasare.

DIMENSIUNEA ECRANULUI CONTEAZA

La nivel global, mai mult de jumatate din repondenti (55%) spun ca programele video sunt o parte importanta a vietii lor, insa atunci cand vine vorba despre cum le place sa isi urmareasca programele, marimea chiar conteaza.

Majoritatea (63%) considera ca mai mare e mai bine in ce priveste ecranul, dar in acelasi timp apreciaza comoditatea si mobilitatea dispozitivelor mobile. Aproape 6 din 10 repondenti (59%) considera ca programele video pe mobilele lor sunt convenabile. In plus, mai mult de jumatate (53%) spun ca o tableta este la fel de buna ca un PC sau un laptop pentru a urmari programele video.

In Romania, televizorul este cel mai adesea folosit pentru urmarirea diverselor tipuri de continut video, in medie cu peste 5% mai mult decat media europeana. Video clipurile scurte sunt urmarite cel mai mult pe calculator, televizorul si telefonul mobil ocupand urmatoarea pozitie, cu scoruri similare.


PUSH - NOUL PULL

Conversatiile in timp real din social-media inlocuiesc intalnirile fizice in jurul aparatului de cafea pentru o discutie despre emisiunea favorita de la TV. Emisiunile TV live au devenit un eveniment social ce iese din spatiul inchis al sufrageriilor noastre.

Mai mult de jumatate dintre repondenti (53%) spun ca le place sa fie la curent cu emisiunile, pentru a putea participa la conversatiile din social-media, iar aproape jumatate (49%) spun ca urmaresc mai multe emisiuni live daca au o legatura cu social media. Un procent de 47% din repondentii la nivel global spun ca sunt conectati la social media in timp ce urmaresc programele video, iar mai mult de jumatate (58%) cauta pe internet in timpul urmaririi programelor.

Cand vine vorba de consum de continut video in timpul intreprinderii altor activitati, romanii au un comportament similar mediei europene. Televizorul este folosit cel mai mult cand acestia sunt singuri acasa, in timpul petrecerii timpului cu familia, al mesei dar si al gatitului. Mobilul este folosit cel mai mult in timpul asteptarii la cabinetele medicale, la locul de munca sau in timpul cumparaturilor.

Repondentii din Asia-Pacific si Africa / Orientul Mijlociu sunt in mod deosebitangajati in social media in timp ce urmaresc programele, depasind media globala in ce priveste utilizarea social media. De exemplu, 65% din repondentii din Asia-Pacific si 57% din Africa / Orientul Mijlociu urmaresc programele video daca acestea un continut de social-media (comparativ cu media de 49%). In plus, mai mult de 6 din 10 repondenti din aceste zone spun ca se pun la curent cu aceste emisiuni pentru a putea participa la conversatiile on-line

“Al doilea, al treilea si uneori chiar al patrulea ecran devin o extensie naturala a experientei de vizionare”a spus Megan Clarken.  “In timp ce ecranele multiple dau mai multe optiuni privitorilor, ele dau si generatorilor de continut sau publicitarilor mai multe oportunitati si moduri de a-si atinge si a interactiona cu privitorii. Experientele bine facute pot nu numai sa faca vizionarea mai placuta, dar in acelasi timp maximizeaza timpul petrecut de utilizatori in interactiunea cu brandul.”

DISPOZITIVE MULTE, DAR TELEVIZORUL DOMINA

Fie ca ne referim la vizionarea unui evenimentsportiv, a stirilor, a unui documentar sau a unui film, TV-ul ramane in centrul consumului decontinut video. Acesta este dispozitivul cel mai frecvent citat– cu o marja mare – pentru toate genurile de programe incluse in cercetare.

Exceptia: video-urile scurte (de obicei mai mici de 10 minute), care au fost mentionate ca fiind cel mai comun vizualizate pe calculatoare, telefoane mobile si tablete. Calculatorul este al doilea cel mai frecvent mentionat dispozitiv de vizualizare, si este primul in topul dispozitivelor folosite pentru a viziona continut pe termen scurt. O parte mai mica, dar notabila, dintre repondenti se uita la materiale video de pe telefonul mobil sau de pe tablete, in timp ce vizionarea de pe e-readere si/sau console video nu a castigat inca avant.

TINERI, DAR NU UITATI DE BATRANI. Generatia Z, Mileniali, X, Baby Boomer sau Tacuta.

Televizorul este prima alegere pentru vizualizareamaterialelor video pentrutoategeneratiile, darstatutulsau de leader estecelmaievident in randulconsumatorilormaturi. La nivel global, 91% dintrerepondentii generatiei 65+ ani ( Generatia Tacuta) spun ca se uita la programe video la TV, fiind urmati de 84% dintre cei din generatia 50-64 ani (Baby Boomer), 75% din Generatia 35-49 ani (X) si 62% dintre 15-20 ani (Generatia Z) si 21-34 ani (Mileniali).

Utilizarea calculatorului si a telefonului mobil, pe de alta parte, este maxima in randul consumatorilor tineri. Mai mult de 4 din 10 repondenti din Generatia Z si Mileniali (42% fiecare) au declarat ca se uita la programe video pe calculator, comparativ cu 31% din Generatia X, 25% dintre repondentii generatiei Baby Boom si 15% dintrere pondentii Generatiei Tacute.

In mod similar, o cincime dintre Mileniali si repondentii Generatiei Z (22%, respectiv 20%) au spus ca se uita de pe un telefon mobil, comparativ cu 14% din Generatia X, 6% dintre Baby Boomers si 2% dintre respondentii Generatiei Tacute. Gradul de utilizare a tabletelor este cel mai mare intre Mileniali (16%) si respondentii Generatiei X (15%). Prin comparatie, 12% dintre  respondentii Generatiei Z, 8% dintre Baby Boomers si 4% dintre repondentii Generatiei Tacute au spus ca se uita la materiale video de petablete.

Z si Mileniali: Telefoanele mobile, centrul vietiilor

“Generatia Z si Milenialii, digitalii nativi, sunt consumatori vorace de mass-media, iar telefoanele mobile reprezinta centrul vietiilor” a declarat Megan Clarken. “Pentru consmatorii tineri, telefonul mobil nu mai este utilizat doar atunci cand esti in miscare,  ci peste tot – chiar si acasa. Furnizorii de continut si agentiile de publicitate trebuie sa fie flexibile in abordarile pe care le au pentru a atinge consumatorii atat unde se afla, cat si pedispozitivele pe care le folosesc si in timpul activitatilor la care participa.”

Rezultatele sondajului Nielsen DIGITAL LANDSCAPE se bazeaza pe informatiile oferite de catre repondetii cu acces la Internet din 60 de tari. Cu toate ca studiile online permit o acoperire globala la scala mare, acestea ofera o perspectiva asupra obiceiurilor utilizatorilor de internet si nu ale intregii populatii.

In tarile in curs de dezvoltare, unde internetul nu s-a raspandit la potential maximum, e posibil ca publicul tinta al acestui studiu sa fie mai tanar si cu un statut financiar mai ridicat decat media populatiei tarii respective. In plus, raspunsurile incluse in sondaj reflecta si sumarizeaza ceea ce declara respondentii.

Mai mult in CERCETARE


PUBLICITATE: