Corneteanu a dat OK! pe o piata de 50 Milioane EUR
Vineri, 12 Martie 2010



(AdPlayers.ro, Iulain Toma)

Pe o piata media in care toata lumea inchide ziare si reviste, Adevarul Holding este printre putinele grupuri care parca sfideaza miscarea generala a pietei. Doar Medien Holding (Romania Libera) mai anunta la sfarsitul anului trecut publicatii noi in portofoliu. Cu un tiraj de 75.000 de exemplare si un tarif lista de publicitate (Rate Card) de 16.990 lei (putin peste 4.000 EUR), Adevarul Holding a lansat astazi, la jumatatea lunii martie, bilunarul OK! sub licenta.

Cea mai citita revista de celebritati din lume, potrivit editorilor, revista OK! se gaseste acum in 21 de tari, pe 5 continente si are peste 37 de milioane de cititori in fiecare luna, fiind tiparita de la frecventa saptamanala, bilunara sau lunara.Daca in Marea Britanie apare saptamanal in 683.000 exemplare, in SUA are un tiraj de 985.00 de exemplare, iar in Germania 160.000. Tot saptamanal, Grecia trage 38.000 exemplare, Turcia 25.000, iar in Bulgaria, lunar, 30.000 .

Estimand pentru AdPlayers o piata media in presa scrisa de 50 Mil. EUR, Razvan Corneteanu, Directorul General a Adevarul Holding, este optimist nu numai in privinta OK! ci si a intregului portofoliu de publicatii pe care il vede drept singurul care a crescut in 2009, comparativ cu 2008: „ Eu cred in continuare ca pe aceasta piata este loc de inca foarte multe publicatii, cu o conditie pe care o si subliniez: sa fie foarte bine facute", spune executivul, pentru AdPlayers, in interviul de mai jos.

Ca obiective generale de business OK! in Romania, acest an se arata oriunde la un tiraj intre 35.000 – si 55.000 de exemplare vandute si venituri din publicitate similare cu cele din circulatie (distributie). 2011 se vrea anul iesirii pe profit.

AdPlayers: Inca o publicatie tiparita, atunci cand altii inchid?

Razvan Corneteanu: Eu cred in continuare ca pe aceasta piata este loc de inca foarte multe publicatii, cu o conditie pe care o si subliniez: sa fie foarte bine facute.

Problema celor care au inchis, ori si-au restrans activitatea - si despre care eu nu am ce sa comentez aici -  este ca aveau slabiciuni in sistemele lor, in publicatiile lor, in concepte, sau in prestarea actului jurnalistic, si asa mai departe. De acolo vin problemele, si nu din alta parte.

AdPlayers: Tirajul OK! ?
Razvan Corneteanu: Pentru inceput un tiraj de 75.000 exemplare 

AdPlayers: Este o predispozitie a grupului Adevarul spre revista cu frecventa bilunara? Pentru ca Forbes apare tot la 2 saptamani.
Razvan Corneteanu: Nu este vorba de o predispozitie la bilunar. OK! este la 2 saptamani pentru ca asa este OK!-ul. Nu am ce sa-i fac. 

Forbes America apare la 2 saptamani iar in alte parti la 1 luna. Date fiind conditiile si particularitatile pietei romanesti, noi ne-am simtit in stare sa facem o publicatie la 2 saptamani. Cred ca am facut o miscare foarte buna lansand Forbes la 2 saptamani, pentru ca intr-o piata in care unii au 10 ani, sau 15 ani vechime este foarte greu sa te impui cu o publicatie care apare lunar – distanta dintre doua numere face procesul de impunere pe piata unul foarte lent.

AdPlayers: Celebritati? Se vor multe publicatii din Romania pe acest segment. Unde vreti sa va pozitionati cu vanzarile / tirajul?
Razvan Corneteanu: Exista mai multe scenarii. De la unele mai optimiste la cel pesimiste – avand in vedere ce se intampla si cu piata de distributie, sau piata de media in general. Mizam pe un tiraj oriunde intre 35.000 si 55.000 de exemplare – si vorbim de primul an,  pentru ca in al doilea cu siguranta va creste.

AdPlayers: La ce raport venituri din circulatie (distributie) versus venituri din publicitate va asteptati?
Razvan Corneteanu: Este un raport destul de echilibrat pentru acest tip de publicatie – nu are niciun pret mare de coperta (3,99 lei n.r ). Pe de alta parte, numarul mare de exemplare ii permite un volum care face ca veniturile din distributie sa fie, prezumtiv, importante. Putem sa luam in calcul un raport de 50%- 50% cu fluctuatiile de rigoare de pana la 60%-40%, dar nu vorbim de 90% pentru nicio componenta. 

AdPlayers: Vanzari la taraba, abonamente?
Razvan Corneteanu: In primul an, preponderent vanzari la taraba – in prezent pe piata romaneasca sistemul de abonamente nu functioneaza asa cum ar trebui sa functioneze. Si oricum publicatiile noi au probleme in a se impune drept publicatii la care se fac abonamente imediat. Avem deja experienta Forbes, care acum incepe sa creasca spre venituri si un numar de exemplare important din abonamente. 

Probabil din toamna si inceputul anului viitor vom putea vorbi si de o pondere semnificativa a abonamentelor OK! in economia revistei. Pana atunci, vanzarea la taraba va rame principalul motor de distibutie al revistei.

AdPlayers: Ce obiectiv de business aveti?
Razvan Corneteanu: In al doilea an va fi un produs profitabil. 

AdPlayers: Cifra de afaceri in acest an?
Razvan Corneteanu: N-as putea sa spun exact, insa in functie de evolutia tirajului, de la cateva sute de mii la peste 1 milion de euro. Este totusi o publicatie bilunara, nu una saptamanala sau cotidiana.

AdPlayers: Cati oameni lucreaza pentru OK!, de la job-uri partiale, la cele dedicate?
Razvan Corneteanu: Sunt alocari de buget pe diverse pozitii, de la echipa redactionala la cea administrativa. De la job-uri 100% la cele partiale cred ca putem vorbi de o echipa cumulata de aproximativ 20 de oameni.  

AdPlayers: Se vorbeste de o piata in scadere fata de cea de anul trecut?
Razvan Corneteanu: Cred ca se vorbeste prosteste despre o scadere fata de anul trecut. 

AdPlayers: Care sunt asteptarile Adevarul Holding?

Razvan Corneteanu: In ceea ce ne priveste, atat din monitorizarile la rate card cat si la net avem motive puternice sa credem ca publicatiile noastre au fost singurele care au avut o crestere de venituri in 2009, fata de 2008 – acesta din urma cunoscut fiind drept un an bogat.

In ceea ce priveste scaderea despre care vorbeste lumea si care, nota bene, nu ne-a atins – mizam pe o crestere a veniturilor din publicitate. Cat timp ziarul Adevarul a ajuns la tiraje si vanzari egale cu toti ceilalti din categorie la un loc - lucruri scoase in evidenta de mai multi comentatori in media, cat timp Click s-a departat foarte mult la peste 100.000 de exemplare fata de concurenti - nu avem de ce sa ne temem de asa-zisa scadere a pietei media.

AdPlayers: La cat apreciati piata publicatiilor tiparite in 2009, si acum in 2010?
Razvan Corneteanu: Am vazut diverse estimari pe anul trecut care fac trimitere la 40 milioane EUR mai mult sau mai putin. Eu cred ca in 2009 piata de publicitate in presa scrisa tiparita a fost de aproximativ 50 milioane EUR. In 2010, acesta piata se va pastra, plus sau minus 10% comparativ cu 2009in functie de evolutiile anului, sau de cum vor juca diversi investitori importanti in piata de media.


PUBLICITATE: